Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Etter helgens kastekurs ,så var junior full av pågangsmot til dagens fiskeøkt...mye frem og tilbake og ikke alle kasta var like velykket.

Men jammen fikk han lurt en pinne på land,stolt kan man si.. Morro det,så blir det fler turer.

Neste helg blir det litt mer kastetrening,så da er han klar for uante lengder...hehe

Selv fikk jeg 4 passe små idag... svømmer fint videre. Junior ville spise sin:)

post-4189-13949883128177_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg ikke der ute Vadern, men du gjemte deg kanskje mellom steinene? ;) var en tur ute for å se etter bassen, men mye aktivitet til tross så ble det alt annet enn bass på land i går.

Ble også en liten tur ut i gamle hjemtrakter i dag. Ble 6 blanke SØ, men størrelsen var ikke stort å skryte av så da ble det heller ingen bilder.

Grattis med flott tur Gisle :) herlig rapport!

hehe sto litt nærmere i fuløya er der jeg har hatt best kontak med bass hehe.. men gikk litt bortover stranden seinere på dagen å da var det ikke så mange som sto på andre siden. men så det sto en gjeng der tidelig på morran da hvar vel  du en av de da :) hvar så ivrig på å fiske bass at jeg glemte helt å gå bort for å hilse på hehe :P men men vi får ta den igjen hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge inn en rapport jeg også...   Har vært nydelig vær både på lørdag og søndag, men det har vært veldig klart i vannet så har nok skremt en mengde fisk...   Ble en flyndre og to sø på 700 gram på lørdag på brun tangloppe.. OG i dag, ble en liten sø på 600 gram og hadde to skikkelige sinna lugg...   ;)  

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4001-1394988313364_thumb.jpg

post-4001-13949883134113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele helgen ble disponert til fiske. lørdagen gikk til hurum med noen kamerater, søndagen gikk til sandefjord med noen andre kamerater.

fikk en sprek kilos på lørdag, samt en tass på rundt 400g.

idag ble det ingen stor fisk, bare tre småtasser. de andre gutta var i kontakt med større fisk, men dessverre så ville ingen sitte eller ta flua skikkelig idag :-\

legger med en del bilder. bilder er moro da ;D

PA160040.jpg

PA160041.jpg

PA160043.jpg

PA160053.jpg

PA160178.jpg

PA160181.jpg

PA160182.jpg

PA160056.jpg

PA160063.jpg

PA160065.jpg

PA160073.jpg

PA160077.jpg

PA160082.jpg

PA160084.jpg

PA170086.jpg

PA170087.jpg

PA170088.jpg

PA170089.jpg

PA170090.jpg

PA170093.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder dilla??? Sandefjord? Da hilste jeg antageligvis på deg på p-plassen da dere dro? Så noe kjent ut med deg, men trodde ikke du tråkket rundt på mine gamle trakter ;) får slå av en prat neste gang :) var ute med en gjeng hvor bla en kompis skulle prøve flue for første gang, så det ble litt sosing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jaktet på sjøørret i dag, men fikk bare sel. Med mobilkameraet. Kameraet lå så klart i bilen. En liten selunge som lå å solet seg på stranda. Morsom opplevelse. Den kunne ikke bry seg mindre om at jeg kom krypende for å komme så nært som mulig. Jeg var en desimeter fra den. Artigt.

108581_s.jpg

108582_s.jpg

Den tok på en rød deceiver.

108583_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det deg jeg hilste på, lars??  :P

hahaha, av alle steder. vi pleier og denge en del i sandefjord. har ennå til gode og få en fin fisk, men er virkelig flott der.

gutta har fått veldig brukbare sø der flere ganger, så håpet er jo alltid der.

søt selunge du har truffet på , swedeElvis ;D

det er ikke hver dag man bumper over en slik på stranda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CauseForAlarm

Nå skjønner jeg at jeg tilbringer aallt for mye tid hjemme hos fruen! grattis med fisker og sel bilder! maks fett!

Nå må jeg legge av tid til mer fisking!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bilder dilla.

Men vi ungikk jo å få bilder av pelsdyra vi møtte. Sel og mink. Selen kunne vært onkel til swedeElvis sin selunge. Den poserer jo, men den har et litt sleskt smil, synes jeg.

Jeg var også ute en liiten tur på søndag. Hadde en fisk på, som jeg lot være  igjen i vannet. (hadde jo to på land lørdag!) Synes det ser ut som om det er veldig lite åte i sjøen. Klart vann ikke morild, lite sild/brisling langs land. Det blir mye jakting mellom hvert napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natta bruker jeg gjerne store svarte(mørke) fluer, som WF også skriver. 

jeg liker gjerne å bruke fluer som striper i overflata når mørke faller på.(veldig artig fiske).

Med store fluer tenker jeg mest på fluer som pusher litt vann, og lager litt "liv" i overflaten. 

Selvførelig vill et flytesnøre funke best til dette fiske.

Men skal du bare bytte flue fordi det blir mørkt så sett på en mørk flue som pusher litt vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker krok størrelse 4 på de fluene jeg binder til dette fisket...  Naturlig farge, da mener jeg sånn farge bildet under viser, man kan ha lilla, rosa og mange andre farger, men

dette er naturlig, eller grønn og den fargen synes mye mer når mørket faller pluss at flua er stor og lager stor trykk-bølger i vannet...

[attachimg=1]

Og slik skal wolly bugger'n se ut..

[attachimg=2]

Sikkert andre på forumet som kan hjelpe til....  ;D

post-4001-13949883190269_thumb.jpg

post-4001-13949883190824_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...