Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Meldt NordØst hele helga :-[ Blir nok en helg med litt binding Og Engelsk fotball ;D Av erfaring så er nettopp vind fra Nordøst synonymt med lite fisk. ihvertfall der jeg fisker, kan hende jeg tar en 2 timers imorra formiddag :-[ Resultatet blir nok heller magert :P

Lengter etter høstens ruskvær med lett nedbør og fin bris fra sørvest da kommer trua se he he 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bundet min første Runars Deceiver (og 7. flue totalt?), men er ikke sikker på hvor godt den fisker. Selv er jeg fornøyd med fasongen og tjukkelsen, men spørsmålet er hvordan en slik fisker når den er helt hvit, uten rygg (hadde ikke det materialet i annen farge).

Mener dere at den vil fungere selv uten en mørkere rygg så vil jeg tegne gjeller og sette på øyne.

Det er brukt Spirit River Hanked Lite-Brite Pearil Blue, så det glinser litt blått i den (altså ikke heeeelt hvit flue).

post-4698-13949883328071_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag og fikk fem sei (1,2-1,6 kg) og én SØ på 0,6.

Seistimen jaget småfisk mindre enn tre meter fra beina mine. Seien hoppet og spratt samtidig som det kokte i overflate.

Har rett og slett fisket på "vakende" sei idag.

Mistet én SØ og én til av ukjent type.

En god dag på "jobben".

Den seien på 1,6 "kjente du. De kan være spreke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hva tok du lomvien på :)

Hehe, tok den på rosa reke. Da jeg hadde kasta ut og latt lina synke, så jeg at en lomvi kommer svømmende og dykker ned. Jeg stod i telefon og avtalte hentetidspunkt :P Plutselig begynte lina å rulle av snella i sinnsykt stor fart. ''Oi, fa..'' sa jeg og la på. Dette er stor fisk! Tenkte ikke på at det kunne være lomvien som hadde tatt flua, for det hang jo ikke helt på greip. Tipper den var 30 meter ute på backingen når det stod på som værst. Kjempa med den i 25-30 min på ei femmerstang. Må si jeg ble litt sjokka da jeg fant ut av at det var en lomvi som satt i andre enden av snøret. Fuglen var i fin form da jeg satte den fri igjen og blødde ingen ting fra såret den hadde fått etter kroken. Klarte faktisk å filme litt av hendelsen med mobilen. Håper bare det gikk bra med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag og fikk fem sei (1,2-1,6 kg) og én SØ på 0,6.

Seistimen jaget småfisk mindre enn tre meter fra beina mine. Seien hoppet og spratt samtidig som det kokte i overflate.

Har rett og slett fisket på "vakende" sei idag.

Mistet én SØ og én til av ukjent type.

En god dag på "jobben".

Den seien på 1,6 "kjente du. De kan være spreke de.

På ei lett 6# stang kjentes den ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut en tur i går ettermiddag. Ganske stille til å begynne med, så jeg forsøkte flere steder.  Lurte meg inn på en spretten sak som stod ganske rolig, og med jevne mellomrom var høyt over vannet.  Da flua landet i synsavstand smalt den på, men den var liten og den var alene.  Ikke flere å få der.

I skumringen forsøkte jeg et litt artig sted, hvor bukta har sandstrand og er veldig grunn (under 50 cm), før det brått går over i en brutal marbakke.  Her hender det at stor ørret står i overgangen, og jager noen meter inn på grunna før den snur igjen.  I går så jeg det ploget et par stykker på dette området, så jeg vadet ut inntil jeg stod i kasteavstand til marbakken.  Resultatet ble 3 fine SØ - 2 på rundt halvkiloen og blanke og feite, mens den tredje var over kiloen, men ganske brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gutta som fisker nå om dagen, har dere ikke noe på henda? Blir jo j*vlig kaldt når man er våt på henda og skal stå og fiske i noen timer..

nei nei. er så herda vett, at kulda bare preller av henda ;D

men sånn seriøst, ja det blir litt kaldt til tider, men fleecelommer i vadejakka er gull verdt ;)

hansker kommer bare på hendene på de virkelig kalde dagene med mange minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...