Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Søndag 05.12

Da har denne karen også kommet seg hjem fra en lang dag ved sjøen. Fisket Vollen og Elnes (Asker) i dag og der var det null is og fine forhold. Brukte litt tid på foto og filming også, men det ble da 2stk ørret på hvit og rosa fluggu. Begge tok i en vik med lys bunn så jeg kunne se begge fiskene følge etter flua helt til de tok den. Ganske kult! Har en dag avspasering fra jobben i morra så da blir det ny tur ut gitt. Var fint å gå langs land og kaste i dag så slapp å vade en enste meter. Så ingen andre fiskere så vi var alene hele dagen. Sikkert kulden i det siste som er årsaken. Fisket med SA Stillwater denne helgen også og det gjør jobben bra!

Grattis til alle dere andre som også fikk fæsk i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 06.12

Da har enda en dag gått til å fiske etter sjøørret. Dro en tur til Lysaker og Fornebu. Stakk innom Nordisk for en prat med Svein og Runar. Fikk med meg noen tips fra Runar som ga meg 3 sjøørret i dag :) Var ikke de største (ca 500-900g), men veldig deilig uansett. Været var topp og jeg kunne fiske uten hansker og uten jakke. Null vind og blankt hav, kun brutt av vakende sjøørret og en nysgjerrig sel. Alle fiskene ble tatt ved at jeg kastet direkte på vak. Veldig visuelt og kult!

Noen bilder fra i dag:

(Mobilbilde)

5237731561_df87e1d09e_b.jpg

Vakende sjøørret

5238319088_c8d22b9464_b.jpg

5238319748_554bc95a20_b.jpg

5237726337_5842d9c3bf_z.jpg  

5238322238_62d5a28bc2_b.jpg

5238323124_570cdddb78_b.jpg

Nysgjerrig sel

5238323804_4cb91031ac_b.jpg

5238320992_536646e8cf_z.jpg

5237731981_1402cced2d_z.jpg  

5238327606_57da571011_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen! :)

Ja det var litt andre forhold i dag enn det som var tilfellet sist helg:

5235758457_695df896bf_z.jpg

Det var veldig lite is ved Fornebu når jeg kom i dag (rundt klokka 10.00), men når jeg dro så steg vannet og is fra utløpet av Lysakerelva drev forbi mer og mer. Det ble også litt slush på overflaten selv om en større sjøørret faktisk vaket midt ute i slushet. Værre var det å kaste flua ut i det!

Mitt tips er da og ikke komme for sent på dagen i tilfellet det blir det samme i morra som i dag. Uansett så var det en del liv der så det kan være verdt turen. Hadde 2 ørret som fulgte etter også og nappet litt i flua uten å kroke seg. Skitt fiske! :)

//Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fine bilder! Merka det frista veldig å drite i jobben i morgen å komme seg ut! Men pliktoppfyllende som jeg er skjer ikke det!

Hehe... jeg har jobbet opp en del timer med avspasering og det er jeg glad for. Veldig fint å kunne ta ut en dag her eller der når man er fiskesugen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallrapport som vanlig Tony ;)

Typisk nok gikk jeg ned med dobbeltsidig lungebetennelse, men har fått en kraftpakke med elefantpiller av veterinæren så da er det forhåpentligvis borte til helgen! I mellomtiden blir det hjemmekontor og litt fluebindig  ;D

Takker for det Lars!

Dobbeltsidig lungebetennelse ja... den er lei :-\ Du får ha god bedring, drikke mye sprit og legge planer for helgen for da er du sikkert oppe igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fine bilder! Merka det frista veldig å drite i jobben i morgen å komme seg ut! Men pliktoppfyllende som jeg er skjer ikke det!

Hehe... jeg har jobbet opp en del timer med avspasering og det er jeg glad for. Veldig fint å kunne ta ut en dag her eller der når man er fiskesugen ;)

Hehe, står noe greier om avspasering i min kontrakt også men ser aldri snurten av de timene, er vist et sånt "tillitsforhold" som betyr noe sånt som; jobb 20 timer ekstra i uken og få, øøø ingen ting ;D ;D Kan vel kanskje ta noen dager i julen men da er vel fjorden fryst igjen :-\

Nei man må jobbe mindre å fiske mer! Eneste muligheten det as!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Lars!

Dobbeltsidig lungebetennelse ja... den er lei :-\ Du får ha god bedring, drikke mye sprit og legge planer for helgen for da er du sikkert oppe igjen ;)

Viktig med mye sprit. Endelig en unnskyld til å knekke ei flaske akevitt midt i uka uten at fruen kan krangle!  ;D Neida, er ikke så ille enda... :) Men er klar til helgen uansett form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D

Skal kanskje ikke spøke med slikt, men ingen fare her i gården!

Ruth er med dersom det ikke er ekstremt kaldt. I Ruth sine øyne innebærer det alt under +3 Celcius  :D

Neida, tror han er med dersom vi andre stiller. Han kan jo sitte i bilen og koke kaffe til oss andre som er ute og fryser (og får lungebetennelse..)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var litt i tvil om jeg skulle ta denne her eller i utstyrstråden, men da klær på hendene vært oppe tidligere tar jeg den her, pluss at det er vi som fisker i sjøen som har behov for slikt utstyr.

Jag kjøpte nye handsker i dag. Et par Seal Skinz Ultra Grip Gloves. Skal være 100% vanntette og varme da de har et trelagssystem. Innerst Merino ull, i midten et helt vanntett membran og ytterst et lag med stryktålig stoff og noen slags grip plastikk i hånden.

http://www.sealskinz.com/gloves/ultra-grip-gloves

De føles ok på hånd, men vanskelig å si når man ikke har prøvd å handtwiste en flueline mellom fingrene. Noen som testet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man må jobbe mindre å fiske mer! Eneste muligheten det as!

Hehe... nytt livsmotto? ;D I så fall ikke dumt, men dessverre vanskelig å gjennomføre da :(

Kun vært et motto men som du sier, ikke så lett å leve opp til... Gjelder vel å finne en god balanse, ihvertfall hørt noen si det :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt i tvil om jeg skulle ta denne her eller i utstyrstråden, men da klær på hendene vært oppe tidligere tar jeg den her, pluss at det er vi som fisker i sjøen som har behov for slikt utstyr.

Jag kjøpte nye handsker i dag. Et par Seal Skinz Ultra Grip Gloves. Skal være 100% vanntette og varme da de har et trelagssystem. Innerst Merino ull, i midten et helt vanntett membran og ytterst et lag med stryktålig stoff og noen slags grip plastikk i hånden.

http://www.sealskinz.com/gloves/ultra-grip-gloves

De føles ok på hånd, men vanskelig å si når man ikke har prøvd å handtwiste en flueline mellom fingrene. Noen som testet dem?

Kjøpt de samme, spent på om de holder mål. Tenkte å bruke et par fyllikkullfingervanter på innsiden på de kaldeste dagene. Vi får håpe på 15 blå og nordavind til helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...