Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Hahaha, kødder. På XXL, tror de gikk for 449 eller noe slikt. Har gjort en generalprøve under kranen på badet. Holdt handen der i et par minutter og de holder tett. Når jeg dro av håndsken satt den hardt og det kan virke som at det da slapp inn litt fukt. Har trua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, kødder. På XXL, tror de gikk for 449 eller noe slikt. Har gjort en generalprøve under kranen på badet. Holdt handen der i et par minutter og de holder tett. Når jeg dro av håndsken satt den hardt og det kan virke som at det da slapp inn litt fukt. Har trua.

Høres lovende ut! Mine ligger sikkert å råttner i tollen på vei inn fra statene, 200 spenn ink frakt :-\ Hva slags størrelse kjøpte du? redd jeg kjøpte for store...

Nei nei nå må jeg bli ferdig meg presentasjonen til i morra! Vi snækkas bojs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte akkurat et par herfra: Fant ingen med lavere shippingkostnader. Rund £23 inkl. frakt vil jeg si er greit.

http://www.sailgb.com/p/sealskinz_sealskinz_ultra_grip_waterproof_gloves/

Bestillte dessuten de olivegrønne. Alle kan ikke løpe rundt med de samme hanskene ;D

Angående helgen, så må jeg se det an. Drar på hytta på torsdag for å snekre og mekke i meg store doser rødvin. Og er da usikker om jeg kommer tilbake på fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en time i fjorden unnagjort. Dro ut til Fornebu i 10 tiden, fjorden var blikk stille og solen var på vei til å titte frem over morgentåken. Dette så lovende ut! Så fisk som var oppe å vaket med engang jeg kom, og på tredje kastet så satt det på en blank liten tass. Ca. 500 gram. Begynte å bli frossen på fingerene som vanlig og måtte ta meg en pause. Mens kaffen ble fortært og fingerene fikk tilbake noe av varmen, var det fisk oppe å vaket regelmessig. Tildels sprutvak og jaging. På første kastet etter pausen, satt det på en fin fisk på 900 gram. Ga en fin fight, som de kalde fingerene ikke helt hadde kontroll på ;D

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske i minus 16,5 er langt over grensen for sadomachosisme   ;D ;D

Jeg ser den. Det var vanskelig å få ut mye line i dag også, da stangringene var helt igjenfrosset iløpet av et halvt inntrekk ;D

Grattis med SØ Ruth!

Imponert over at du holdt så lenge siden du begynte å grine og dro hjem etter 15 minutter forrige gang. Og da var det bare -7....  ;D

Håper vi sees lørdag!

Begge fiskene tok forøvrig på Jiggy som du har bundet! Takker, bukker og neier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en time i fjorden unnagjort. Dro ut til Fornebu i 10 tiden, fjorden var blikk stille og solen var på vei til å titte frem over morgentåken. Dette så lovende ut! Så fisk som var oppe å vaket med engang jeg kom, og på tredje kastet så satt det på en blank liten tass. Ca. 500 gram. Begynte å bli frossen på fingerene som vanlig og måtte ta meg en pause. Mens kaffen ble fortært og fingerene fikk tilbake noe av varmen, var det fisk oppe å vaket regelmessig. Tildels sprutvak og jaging. På første kastet etter pausen, satt det på en fin fisk på 900 gram. Ga en fin fight, som de kalde fingerene ikke helt hadde kontroll på ;D

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Se der ja... du dro ut dit jeg var i går og fikk nesten samme resultat også. Ikke feil og grattis skal du ha! :) Kult at du også fikk oppleve vakingen da. Blir jo visuelt fiske med en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en time i fjorden unnagjort. Dro ut til Fornebu i 10 tiden, fjorden var blikk stille og solen var på vei til å titte frem over morgentåken. Dette så lovende ut! Så fisk som var oppe å vaket med engang jeg kom, og på tredje kastet så satt det på en blank liten tass. Ca. 500 gram. Begynte å bli frossen på fingerene som vanlig og måtte ta meg en pause. Mens kaffen ble fortært og fingerene fikk tilbake noe av varmen, var det fisk oppe å vaket regelmessig. Tildels sprutvak og jaging. På første kastet etter pausen, satt det på en fin fisk på 900 gram. Ga en fin fight, som de kalde fingerene ikke helt hadde kontroll på ;D

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Imponernede! jeg ble hjemme da jeg så at det var minus 18 grader på verandaen....

Et fortjent resultat Knut :) Hvordan så issituasjonen ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Fishking og 9`ern! Alltid morsom med visuelt fiske. Det har tildels vært svært visuelt fiske på Fornebu i høst og nå i vinter. Bare synd gradestokken skal krype så mye under null :)

Ellers så var det ikke spor av is på vannet, bortsett fra i stangringene. Nå kom jeg aldri helt inn i bukta før kulden tok meg. Men regner med at det ligger spredte isflak der inne. Det lå forresten is i deler av bukta ved båthavnen. Men langs land der jeg fisket, så var det nada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Konge Knut! Håper på litt avspassering her så jeg kan ta en tur til nærområdet. Har begynt å planlegge for juleørretten på julebordet - i hodet hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så var det ikke spor av is på vannet, bortsett fra i stangringene.

Er som å spise potegull med dip. Dypp stanga i vannet så er isen borte på et blunk. Er jo fortsatt en god del plussgrader under vannfilmen  ;D Moro du fikk på "mine" fluer. Jeg skal bruke kulda til å oppdatere en slunken boks med litt godteri  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...