Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Grattis Knut!

Stort av deg å klare å få to fiak og fortære en kaffekopp på under ti minutter ;D For det var vel ikke lenger enn det du klarte å være ute kjenner jeg deg rett ;D

Har du noen bilder eller? Hørtes fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Grattis Knut!

Stort av deg å klare å få to fiak og fortære en kaffekopp på under ti minutter ;D For det var vel ikke lenger enn det du klarte å være ute kjenner jeg deg rett ;D

Har du noen bilder eller? Hørtes fint ut!

Var ute en times tid. Hadde enda mer på hendene enn sist, dessuten var det vindstille  :D

Skal du ta igjen nå, iom at jeg spurte etter bilde sist gang du fikk fisk ;D Nei, tok ikke bilde, orket ikke fikle med mobilen når det var så kaldt. Dessuten sklei fiskene ut av hendene rask på gunn av de glatte apotekhanskene. Så når først kroken var ute av kjeften, fikk de svømme raskt videre. Jeg har et vitne på den siste fisken, en eldre dame på tur med bikkja si. Så om noen kjenner hun, så be hun melde seg å verifisere fangsten. Takk! ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ingen som tviler på fangsten din Knut og man må slettes ikke bla fram bilder av hver en fisk. Noen ganger passer det og andre ganger står man med vann til livet i minus 17 og da vader man ikke inn, legger fisken på bakken og roter fram kamera. Av og til så er man bedre forberedt, været er bedre eller en kompis er med og har kameraet klart. Jeg har fått tilsammen 7 sjøørret  på mine siste 4 turer og har bilder på kun 3 av dem.

Nei, grattis igjen med fine fisker bilder eller ei :)

Ps: Skal forresten finne ut hvem hun dama med bikkja var bare for å høre åssen været var i dag ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg satte meg i bilen, sto temperaturen fortsatt på minus 16,5. For kaldt for denne karen. Jævelig synd, da forholdene og all fisken som var oppe hadde gitt en kanon dag ved sjøen. Nå venter jeg spent på sealskinhanskene 8)

Grattis Knut!

Stort av deg å klare å få to fiak og fortære en kaffekopp på under ti minutter ;D For det var vel ikke lenger enn det du klarte å være ute kjenner jeg deg rett ;D

Har du noen bilder eller? Hørtes fint ut!

Var ute en times tid. Hadde enda mer på hendene enn sist, dessuten var det vindstille  :D

Skal du ta igjen nå, iom at jeg spurte etter bilde sist gang du fikk fisk ;D Nei, tok ikke bilde, orket ikke fikle med mobilen når det var så kaldt. Dessuten sklei fiskene ut av hendene rask på gunn av de glatte apotekhanskene. Så når først kroken var ute av kjeften, fikk de svømme raskt videre. Jeg har et vitne på den siste fisken, en eldre dame på tur med bikkja si. Så om noen kjenner hun, så be hun melde seg å verifisere fangsten. Takk! ;D ;D

Hehe, klarte ikke la være :D

Hørtes ut som en bra tur! Testa forresten hanskene på tur med bikkja nå, varme var de ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hehe, enten drar du bort eller legger til 10-15 %. Du får ha fire tall, -10, +10 og -15, +15, i en lue ved sengen så trekker du en hver morgen når du våkner, da havner du nærmere virkeligheten enn noen værmelding greier å gjøre.

(btw, du har mail, you are in)

Noen som har noen værlinker man kan stole på??

Vært i Ørje område i dag, Yr meldte -15! Men var nærmere -30!!

Fuck >:(

Trenger sårt en værmelding jeg kan stole litt på, både til fiske og ellers!

Men det må sies at det var -24 hjemme hos meg, så Yr`s -15 så mye lenger øst, ikke hørtes rett ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen værlinker man kan stole på??

Vært i Ørje område i dag, Yr meldte -15! Men var nærmere -30!!

Fuck >:(

Trenger sårt en værmelding jeg kan stole litt på, både til fiske og ellers!

Men det må sies at det var -24 hjemme hos meg, så Yr`s -15 så mye lenger øst, ikke hørtes rett ut :P

storm.no er den beste. den er alltid rikitg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en værmeldingstjeneste som gjelder på skagerrak-kysten og det er DMI sitt verdensvejr  ;D

Ingen av de norske kommer opp mot den i nøyaktighet på kysten etter min oppfattning.

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_skandinavien.htm

Rolf JF

Jeg er helt enig med deg der! Og skal sjekke de ut :)

Det eneste som har holdt mål i Norge tidligere har vært Nrk tekst-tv, men nå e de i samarbeid med Yr :'(

Så da holder ingen varsel der lenger!

Storm er ganske ok, men man kan aldri stole på den vindstyrken de melder, har vært et problem i flere år..

Og det er viktig for mitt fiske..

Når man ikke har mulighet til å alltid stikke ut å fiske på kort varsel, så er man avhengig av å kunne forutsi fiskeforholdene noen dager frem i tid!

Det har jeg nesten ikke mulighet til nå..

Jeg har basert flere fiskedager på div varsel, om værskifte, mindre eller mer vind, sol eller regn.

Og de holder aldri det som er lovet!

Enkle ting som solvarme\solgangsbris, bør man jo også kunne nevne i ett værvarsel i 2010, skal ikke være nødvendig å regne dette ut selv..

Og det er ofte svært ødeleggende for fiske :P

Litt oppgitt, litt lei, men hei det er jo bare vær ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!!

Dere barskinger som har tenkt å fiske i melsomvik i helgen, vi får håpe på vind i natt ellers så legger nok isen seg!!!!

Var å kikket etter jobb nå og det ser ut til at det begynner å snerke seg der nå så vi håper på litt nordavind!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Sitter foran peisen med et glas rødt vin og lytter på svenskbandet Fireside etter en tur ned til Sandefjordstrakten. Et fullstendig resultatløst fiske. Ikke et liv å se til tross for null vind. Iskristallene begynte å formere seg under dagens løp og kulden var som den er om vinteren - påtrengende. Dagen var utrolig vakker med tidvis strålende sol og det bjøds på litt eventyr fra Marius sin side. Strapatsfull issvabardklattring og 4x4 forsering av høye snøvaller gav fiskedagen litt krydder.

Takk for atter en resultatløs sandefjordstur jenter!

(til dere andre, hvis noen sier at det er bra fiske rundt Stokke, Larvik eller Sandefjord så er det bull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en tur i indre oslo idag. kjente trakter.

dette er første turen min på rundt tre uker eller noe crazyeyes. deilig og være ute igjen, fy fader, abs deluxe ;D

hadde trua idag egentlig. høyvann, vindstille, vakende ørreter etc. dette lovet bra.

PC110170.jpg

PC110173.jpg

fisket var vel så som så. en del fisk som var oppe, men det meste rett utenfor kastehold. ellers, så var det mest småfisk som vaket innenfor kastehold. jeg tok bla to av de ;D. begge to var på rundt 400g tenker jeg.

PC110174.jpg

PC110176.jpg

PC110178.jpg

møtte på en del fiskekamerater langs strekka. alle hadde vært i kontakt med fisk, men av samme kaliber som mine, dessverre :-\

høydepunktet idag var når vi var tre mann på en av bryggene, hvor han ene av oss sto og denga.

ut ifra intet, 5 meter ut, så kom det en real sværing av en sjøørret som fulgte etter flua hans. det ble nærmest fullt kaos da vi alle så den samtidig. den var så jævelig på hugget, men i siste sekund så snudde den. klassisk.

konklusjonen ble at å stoppe flua var det mest unaturlige og dummeste en kan gjøre. ørreten vil ha fart da den er en jager. et byttedyr som plutselig stopper opp rett foran kjeften på en er jo helt på jordet, med unntak av reke selvfølgelig.

anyways, det var en fin dag idag. deilig og være ute igjen 8)

PC110182.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran peisen med et glas rødt vin og lytter på svenskbandet Fireside etter en tur ned til Sandefjordstrakten. Et fullstendig resultatløst fiske. Ikke et liv å se til tross for null vind. Iskristallene begynte å formere seg under dagens løp og kulden var som den er om vinteren - påtrengende. Dagen var utrolig vakker med tidvis strålende sol og det bjøds på litt eventyr fra Marius sin side. Strapatsfull issvabardklattring og 4x4 forsering av høye snøvaller gav fiskedagen litt krydder.

Takk for atter en resultatløs sandefjordstur jenter!

(til dere andre, hvis noen sier at det er bra fiske rundt Stokke, Larvik eller Sandefjord så er det bull)

Hey you son off a lying hore....... det ække rart ørreten holdt seg unna det var 1,2 grader varmt vann isjøen og da holder alle smarte sjjøørreter seg på dypet men hadde dere blitt så hadde dere vært der når stimen komm inn på grunna.........desutten uansett hvor du er så er du resultatløs..... eller??? ja jeg har drukket.... nokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran peisen med et glas rødt vin og lytter på svenskbandet Fireside etter en tur ned til Sandefjordstrakten. Et fullstendig resultatløst fiske. Ikke et liv å se til tross for null vind. Iskristallene begynte å formere seg under dagens løp og kulden var som den er om vinteren - påtrengende. Dagen var utrolig vakker med tidvis strålende sol og det bjøds på litt eventyr fra Marius sin side. Strapatsfull issvabardklattring og 4x4 forsering av høye snøvaller gav fiskedagen litt krydder.

Takk for atter en resultatløs sandefjordstur jenter!

(til dere andre, hvis noen sier at det er bra fiske rundt Stokke, Larvik eller Sandefjord så er det bull)

Hey you son off a lying hore....... det ække rart ørreten holdt seg unna det var 1,2 grader varmt vann isjøen og da holder alle smarte sjjøørreter seg på dypet men hadde dere blitt så hadde dere vært der når stimen komm inn på grunna.........desutten uansett hvor du er så er du resultatløs..... eller??? ja jeg har drukket.... nokk...

hehe!

Takk for knallfin tur gutta! Ubegripelig at vi alle blanka i dag, men kan ikke vinne hver gang. Men hvorfor blanker jeg kun når Swede er med!?  ???;D (høhø) Uansett var det deilig å komme seg ut litt selv om jeg betaler litt for det nå. Lungebetennelse og denne kulda er ingen ideell kombo, men men.. koster å være kjerring!

Her er et bilde av en utvadet swede. Et par meter til og du hadde kryssa grensa til moderlandet  ;D (Forøvrig en giftig rygg det der...)

[attach=1]

Fin rapport dilla ;) Godt du fikk lurt litt sølvtøy da :)

post-3598-13949884388837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...