Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Tipper marflo jeg!

De beitet jo mot strømmen, og da er det ofte byttedyr med de ikke helt store svømme egenskapene.

Men jeg tror ikke fluevalget var så kritisk i dag, med så rolige forhold er det viktigere å få lagt flua noen meter foran fiskene..

Men dager uten å få fisk inspirerer, så bare bind fluer du!

Hyggelig å møte deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets første tur gjort. Måtte til Bamble land for å finne åpent vann. Blåste friskt når æ kom ut å tok de første kasta.

Så løya vinden å det var godt å være ute igjen. Etter en time med lite vind begynte det å blåse igjen å ble surt.

Prøvde litt forskjellige fluer men det var ikke noe å kjenne eller se. Å når man klarer å dra ut med en tom spole med stroft

så kan man bare ha det så godt  >:(

Måtte avslutte turen tidligere enn beregnet men fikk spist maten å drekki kaffen ute i det fri så egentlig var det en fin tur likevel.

I morgen e det ny dag nye muligheter.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kort tur i går før rakettene. Har nettopp fått meg ny stang som måtte prøves, Loop Evotec #7 10'. Hverken så eller hadde kontakt med sjøørret. Fikk derimot to torsk i underkant av kiloen på spottefiske 8) Fisket med fast intermediate og fortynget cdc reke. Var ''slushforhold'' i buktene.

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

(Beklager dårlige bilder, mobilkvalitet.)

post-2892-13949884836381_thumb.jpg

post-2892-13949884836868_thumb.jpg

post-2892-13949884837478_thumb.jpg

post-2892-13949884838088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kort tur i går før rakettene. Har nettopp fått meg ny stang som måtte prøves, Loop Evotec #7 10'.

Fornøyd med stangen da? :)

Stanga var helt super! 36 meter var det lengste kastet mitt (Må innrømme jeg hadde litt medvind :-X). For meg var denne midt i blinken, litt bløt, men likevel nok av kraft i bunnen til å kaste langt (selv om ikke det alltid er viktigst). Den taklet Vision sitt Extreme Distance snøre WF8I veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...