Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Ble en ny tur i dag. Litt mindre vind og sol  ;D

Var mye is langs land så æ måtte leite litt før æ fant en plass som gikk ann å fiske.

Etter å ha fiska lenge å vel så begynte trua å bli mindre. Men da stoppa lina brått å det ble liv i andre enden

etter en kort kamp lå det en SØ på 1,2 i håven. Den blir middag for fruen å mæ i morgen  ;D

Hadde en følge fisk på 2+ like etterpå. Men den ville ikke ta fulgte bare med inn å snudde.

Artig med fisk etter lang tid uten fisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Ble en ny tur i dag. Litt mindre vind og sol  ;D

Var mye is langs land så æ måtte leite litt før æ fant en plass som gikk ann å fiske.

Etter å ha fiska lenge å vel så begynte trua å bli mindre. Men da stoppa lina brått å det ble liv i andre enden

etter en kort kamp lå det en SØ på 1,2 i håven. Den blir middag for fruen å mæ i morgen  ;D

Hadde en følge fisk på 2+ like etterpå. Men den ville ikke ta fulgte bare med inn å snudde.

Artig med fisk etter lang tid uten fisking.

Hva tok den på?

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fisket noe i Vestfold den siste tiden? Hadde tenkt meg en tur ut til helgen men usikker i forhold til is, har kikket litt men syntes det er mye is på de fleste plassene jeg pleier fiske.Noen som har fisket på verdens ende?

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge sider av viksfjord leverer veldig godt til tider i grunn:) bor nemlig så og si på motsatt bred av eftang  8)

Det har du rett i :) Er ikke så ofte på Tjodalyng sida da det er kjappere å dure rett ut til gamle plasser, men skal få brukt litt mer tid der nå som jeg flytter tilbake fra tigerstaden om kort tid :)

Oki takker for svar,har vært en tur på både kjeringvik og ula uten hell,ikke så godt kjent så får rusle meg en tur med stangen i helgen og kikke litt ;-)

Du har PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har mange fine plasser fra bærsbukta og helt ut på enden av eftang ;D har du prøvd området rundt lamme øya-bjønnes? fisker mye rundt de plassene og har mye fin fisk der i høst og vår. også godt godt fiske litt lenger inn i larvik, rundt oterøya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann rundt null;for det første,ta tempen;finn ev.noen punkter med litt varmere"vann,hvis kaldt over hele fjæla";fisk dypt og gjerne pilk"flua inn langs bunn.Gå ned på fluestr.Når det gjelder fluetyper;les igjennom hele tråden,ligger mye info inne ;) Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er tydligvis ikke meningen at jeg skal legge opp bilder i dag. Oppladdningstjenestene som jeg bruker virker ikke akkurat nå. Har lagt opp et par bilder fra turen på bloggen. Var på tur med Marius, Lars og Knut. I dag holdt vi oss i Tønsbergstraktene. Null fisk. Knut og Lars sier de så noe ... ikke selen da. Ellers så snødde det neavy hele dagen. Det var moderat og klart håndterlig vind. Nytt for alle fire for dagen var at vi alle har skaffet Sealskinz-hansker. Vanntette og ... ikke så varme. Men fungerer som faen. Knut som vanligvis sitter kvar i bilen med kjolen på når vi er ute og det blir blått på gradestokken holdt ut i hele dag takket være the Sealskinz. Så de virkte veldig bra må jeg si. Man blir ikke bløt om hendene og de tar bort all "vindkulde". Bare å løpe å kjøpe.

Link til blogginnlegget så dere kan se tre damer ved vannkanten ... http://fiskesnakk.wordpress.com/2011/01/08/arets-f%c3%b8rste-tur/

Legger opp bilder når de har kikket igang opplastningstjenesten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en veldig hyggelig tur i dag, selv om fisken uteble. Er strålende fornøyd med sealskinzhanskene ja. Må takk Lars "Monsen" for bål og generell pubertal drittsnakk. Akkurat slik det skal være :D :D

Om du mot formodning skulle droppe cowboylunchen i morgen, så drar nok Mette-Marius og jeg ut en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...