Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

(...)

Nytt for alle fire for dagen var at vi alle har skaffet Sealskinz-hansker. Vanntette og ... ikke så varme. Men fungerer som faen. Knut som vanligvis sitter kvar i bilen med kjolen på når vi er ute og det blir blått på gradestokken holdt ut i hele dag takket være the Sealskinz. Så de virkte veldig bra må jeg si. Man blir ikke bløt om hendene og de tar bort all "vindkulde". Bare å løpe å kjøpe.

Link til blogginnlegget så dere kan se tre damer ved vannkanten ... http://fiskesnakk.wordpress.com/2011/01/08/arets-f%c3%b8rste-tur/

Takk for knallfin tur gutta boys :D

En ting skal presiseres og det er at jeg fanken ikke har kjøpt disse femi selskinnsvantene, så ikke dra meg ned i den Brokeback Mountain greia deres  ;D Her brukes gode, gamle klysterhansker  8)

God trening å base i snø hele dagen. Lenge siden sist. Deilig å komme hjem med litt skrubbsår og en blodig knoke også. Føler liksom at jeg har vært litt mann og arbeidskar, mens jeg i realiteten gikk grundig på tryne i steinura og måtte kjøpe middag denne gangen også...  ;D

Her er forøvrig et bilde fra mobilen til Maruis:

[attach=1]

Edit: Forøvrig knallgod kombo du har Marius! Rett og slett overrasket etter at jeg låret ut samtlige 32 meter Coastal line, og det med svakt vinddrag fra siden. Makan! Tror det blir det samme utstyret på meg også, og jeg som hadde bestemt meg for xi3... Nei, OPTi Coast #7 med OPTi Runner snelle og Guideline coastal intermediate snøre er en livsfarlig kombo og er herved notert på handlelista  :o8)

post-3598-13949885003457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en knall fin tur! Tross manglende fangst koste jeg meg gløgg i hjæl! Prikken over i'en var når klyster-monsen fyrte opp bål! Vinterfiske har fått en ny mening for meg!

Bra du liker "damen" min lars! Hun leverer hun as:-)  kan anbefale det oppsettet på det varmeste.

Gleder meg tii neste tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Du har blitt en riktigt vinterfiskere etter at du kjøpte selvantene Knut. Trist det ikke ble noe i dag ... heller. Vi tar den neste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort i fra det Knut ;)

Skulle gjerne hatt fri fra jobb tirsdag, for med det mildværet som ligger over oss og vinden som sikkert har røsket tak i litt is har forhåpentligvis fått litt mer temp i vannet, i alle fall frem til kulda setter inn igjen utover denne uka.. Hmm.. lukter en tredagers her  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.

det går mye i fluebinding nå for tiden, og for litt siden kom jeg på en ting: Det er jo snart sesong for børstemarken :o

så siden jeg er i det kreative hjørne har det blitt noen fårsjøk på børstemark.

Og hvor mange ganger har du ikke hvert i den situasjonen at ørret vaker rundt deg til alle kanter men ikke vil ta flua? og når du endelig klarer å kroke en viser det seg att det tyter mengder lange tynne børstemarker ut?

Så her er det nyesta av det nye på fluefbinder fronten. Du trenger ikke lenger tømme flueboksen for å prøve å finne noe som lingner en børstis, her er det nye mønsteret.:

[attachimg=2]

post-4210-13949885116928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.

det går mye i fluebinding nå for tiden, og for litt siden kom jeg på en ting: Det er jo snart sesong for børstemarken :o

så siden jeg er i det kreative hjørne har det blitt noen fårsjøk på børstemark.

Og hvor mange ganger har du ikke hvert i den situasjonen at ørret vaker rundt deg til alle kanter men ikke vil ta flua? og når du endelig klarer å kroke en viser det seg att det tyter mengder lange tynne børstemarker ut?

Så her er det nyesta av det nye på fluefbinder fronten. Du trenger ikke lenger tømme flueboksen for å prøve å finne noe som lingner en børstis, her er det nye mønsteret.:

[attachimg=2]

En CdC børstemark sage! Ikke dum tanke det ;)

Blir mye liv, og fisker nok godt!

Det som er med børstemark sverminger, etter min erfaring :P

Er at fisken ofte trenger noe som trigger den, særlig noen etter en stund på kjøret--

Bind opp ett par chartreuse crazy critter, de har fisket godt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra en særdeles vellykket tur, iallefall hvis man ser på helheten :)

Opp kl 08.30 som planlagt, og kastet på meg klærne. Kokte opp en liter med vann, og tok med meg litt pulverkaffe,

før jeg svingte innom butikken og kjøpte med meg pepperkaker.

Veden lå allerede i sekken fra kvelden i forveien, og alt var klart for en riktig god tur.

Etter å ha gått noen minutter bort til godplassen, var det dette som lå foran meg :)

plass.jpg

Satte på ei rosa reke, før jeg kastet litt rundt i vifteform. Ingenting å kjenne, før det plutselig kom en torsk sigende inn foran bena mine.

Den var ganske stor, men ville ikke ha reka mi på de to forsøkene jeg fikk, og jeg fortsatte videre.

Var vanvittig strøm i vannet i dag, så det var litt vanskelig å få lagt lina dit jeg ville, særlig med tanke på et svært fjell bak meg.

Etter en god halvtime med fiske, fristet bålet mer, og jeg satte meg og tok en kopp kaffe og spiste pepperkaker.

42682006.jpg

Etter et kvarters oppvarming og avslapping, var det tid for mer fiske, og jeg satte på en grønn/hvit clouser, som gikk litt dypere en den ufortyngede reka.

Når jeg hadde kastet i ca en halvtime tenkte jeg at det var tid for å pakke sammen, da jeg begynte å bli ganske frossen på fingrene.

I dét jeg holdt på å trekke inn det siste kastet, kom den samme (?) torsken som tidligere inn på den samme plassen, og denne gangen fikk jeg 3 forsøk, før den endelig tok.

Den satte av i et forrykende tempo, men dabbet tidlig av. Inn i hoven, av med kroken, og rett på vekta. 2kg blank i håven, og 1.8kg.

Den største fisken jeg har fått på fluestanga sør for Dovre var et faktum.

fiskg.jpg

Etter en kort fotosession ble fisken sluppet ut igjen, og den svømte pent og rolig tilbake på plass.

En nydelig tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det en tur ut i sandefjords området og prøve litt med den nye stamgen  ;D,noen flue tips? er det greit og fiske med coastal inter nå eller må jeg investere i en synk line ?

Espen

Kan fint bruke intermediaten så lenge du ikke fisker ut mot dypt vann. Kjør på med hvit jiggy (som Demir nevnet), hvit/grizzly og medium str pattegris. Funker fin-fint. Ellers kan loppe og mindre cdc reker være aktuelt om det blir blikk forhold. Ikke noe i veien for at du bruker noen knalle farger heller som hvit/chartreuse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det en tur ut i sandefjords området og prøve litt med den nye stamgen  ;D,noen flue tips? er det greit og fiske med coastal inter nå eller må jeg investere i en synk line ?

Espen

Kan fint bruke intermediaten så lenge du ikke fisker ut mot dypt vann. Kjør på med hvit jiggy (som Demir nevnet), hvit/grizzly og medium str pattegris. Funker fin-fint. Ellers kan loppe og mindre cdc reker være aktuelt om det blir blikk forhold. Ikke noe i veien for at du bruker noen knalle farger heller som hvit/chartreuse

Ikke finn på å hør på Lars, han forteller skrøner ;D

Neida - gode tips dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...