Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Da var første Østlandsørreten et faktum. Et stygt, brunt, langt slips på 5 hekto(med litt godvilje). Så deilig, haha. Fikk også en liten blanking da jeg stripa en streaking ca... ehm, nei vent, reke i strømmen. Ingenting er som tørrfluefiske etter SØ.

Mens jeg sanket ved så Oddgeir sitt snitt i å rappe stanga mi, ettersom det viste seg at den nye fast int. lina hans fløt som en dupp, og vada ut på et skjær. Der kroka han en bruning som egentlig skulle vært et sted mellom 1.5-2 kilo med normal kfaktor. Tynneste ørreten jeg har sett noen sinne.

Godt vær, kaffebål og fast fisk. Hva mer kan man be om?

Endret av Emil
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med først østlandsørreten, selv om den kanskje kunne vært i bedre form.

Har de gjort sitt i bekken allerede?

Er sikten i vannet bedre? Jeg håper det klarner og blir bra til helgen, er veldig klar for en god fisketur,

håper det er mindre vrient også, selv om det kan være artig om man klarer å lykkes når det er litt vrient.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da at det er unødvendig for meg å legge ut nå rapport vertfall :P 
Langtynn brun og ekkel fisk. 

 

Og nå litt of topic:
Noen som aner hvorfor min splitter nye Airflo Ridge Clear Trout Stillwater Stealth Delta Clear - WF6//FI flyter høyere en mitt GPX flyt snøre? Feilproduksjon? 
 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående snøret så kan det hende det bare må brukes en stund før det fungerer som det skal.

Har hatt noen slow int.og hoover snører som må brukes en del først, kan virke som den ytterste hinna må slites av.

Prøv det en stund, så får vi håpe det løser seg.

Det er bra med rapporter! Er langt fra hver tur som er et glansbilde av en fisketur uansett!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du lykkes! Er veldig deilig å ha muligheten til å dra ut når de fleste er på jobb, stille og fredelig langs kysten da. Lite folk ute. Hadde muligheten til det en del i fjor høst, og det var virkelig gode dager.

Ingen muligheter til det i høst dessverre, mye jobb... Så da får man bare håpe at forholdene og mulighetene er gode når man kan komme seg ut i helgene.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke synke preparat. HAr spolet det av allerede for å levere inn igjen. Var redd kanskje det var feil spole inne i pakka eller feil line og hvis jeg skrubber, sliter det litt eller noe så fikk jeg ikke bytta det. Men skal nedom sjappa å høre igjen i morgen, kanskje jeg må kjøpe noe smøring for synkesnører:) 
Forøvrig veldig trivelig kar jeg traff der som ga noen gode tips for spotter å fiske på:) 

Takk for god hjelp. Skal dra frem zaloen og kjøpe inn noe synkesmurning så blir det nok ordning på det her. Takker :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de gjort sitt i bekken allerede?

Er sikten i vannet bedre?

Virker jo nesten som om de der hadde vært oppi og gjort fra seg. Bruker de lang tid på å lakkere om til sølv etter de har vært i elva, forresten? Sikten var det ingenting i veien med, i drøbaksundet that is.

Om lina di heter alt det der Oddgeir, så er det jo ikke rart den flyter. Herregud så fancy smancy. Må jo lodde det ned med en diger stein for å synke alle de bokstavene!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort fisken blir blank igjen, og ikke minst blir i god form igjen kommer vel an på flere ting. Fargen endrer seg ganske fort, men hvor fort den blir feit igjen kommer mye an på vassdraget den går opp i. En sakteflytende og rolig elv sliter ikke så mye på fisken som en skikkelig stri elv/bekk som går i ei steinrøys og fisken vandrer langt.

Men selv om fisken blir blank så ser man ganske lenge at den har gytt. Er mer blass i fargen blandt annet.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute från 12-16 idag. Blev 5st första timmen (innan lågvattnet) men bara små. Största ca 800gram. Vattnet var nästan klart så bra sikt. Såg två riktigt stora som jagade i ytan 10-15 meter utanför kasthåll. Dom var seriöst stora. Kan det vart lax? Underbart väder och fin tur men nu vill jag ha lite seriös fisk. :)

Endret av Lilja
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at sikten i vannet er bedre! Det gjør meg mer optimistisk for helgens tur.

Man håper jo alltid på en skikkelig rigg, men 8hg er fin fisk det. Regner med at det var litt fart i den?

Kan tenke det var fint å være ute i dag.

Hva fisket du med, og tok de dypt eller høyere i vannet?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskade med intermidient och Deciver och trattfluga. Väldig fart på dom. Jagade småfisk högt i vattnet. Kasta ut och började dra in nästan direkt i bra fart. Hade säkert 20+ som attackerade flugan eller följde efter flugan helt in. Men bara 5 som satt. Första 1,5timmen var helt vild. Och det gick större fisk där med.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en dagstur på meg i dag også, var ved min favorittstrøm. Et utrolig kult sted hvor det er et nokså smalt rev som strekker seg noen hundre meter utover og dannes en kraftig strøm. Her må det mendes!! :)

Har faktisk hatt best fiske her på lavt vann,klart vann og vindstille som i dag så forhåpningene var høye. Fisket meg som alltid rolig utover revet, men ikke noe liv... Reker i alle former og farger ble prøvd, ledddressa jiggyer/clousere i div. farger, woolly buggere. Ingenting. Men jeg vet det er fisk der! Fant fram loppene. Ble ikke stram line før jeg hadde gått ned til (rosa) loppe str. 14. Ble to stk på 700 og 1100 gram, begge to med tydelig brunskjær og den største hadde noen heftige sår og slitte finner...

Begge to fikk svømme videre.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Lilja, nå gleder eget meg veldig til å komme meg ut til helgen! Var det mens vannet var på vei ned?

StianL, jeg tror jeg vet hvor du har vært, og det kan være en fin plass det!

Artig å fiske der, men kan være vrient å kroke fisken der synes jeg. Og du verden så hardt det kan virke som den tar der...

Så det ut til at begge var ferdige med gytingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært skikkelig guffent, surt og med lett regn, og litt sånn dyster stemning ute. Skikkelig drittvær vil mange si.

Men jeg har sitti på jobben og bare gledet meg til å komme ut.

Blir tur i morgen, og nå har jeg god tro på at mulighetene er gode!

Nå er det sjøørretvær for meg!

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff tidenes fiskeforhold ved Gullholmen Jeløya i dag! Alt var timet riktig, fisket inn mot og igjennom høyvann i dag med fantastiske strømkanter og nydelig pålandsvind. Eneste som uteble var grov fisk :-p Ble tatt en del SØ men mesteparten var i 3-400 grams kategorien. Største fisk for meg i dag var en blank sak på ca 800g, tok på en tynt dresset pattegris.

Var en del overflate aktivitet på morgenen, men mye smått. Fisket fast int og synk3 med forskjellige varianter av reker, lopper, deceivere og jiggy.... Mye fiskere ute på Jeløya i dag - traff på seks andre fluefiskere, så sikkert andre fra forumet som var ute der i dag...

Jaja... Blir vel ny tur igjen i morgen, så satser på grovere fisk da!

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...