Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gøy med masse gode rapporter, og med gode snøretips!

Denne tråden er virkelig vekket til live igjen, og det er veldig gledelig.

Honnør til alle som bidrar

Enig med Oddgeir, gøy å lese,

og det er ofte sånne forhold som du beskriver som lokker stor blank fisk mot land.

Verdt å ofre litt for sånne, håper den ga en heftig kamp! Flott fisk

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempeopplevelse!

Noen som har merket noen endringer i matveien til ørreten den senere tid?

Har jo lenge vært sild, og enda mer sild, jeg har ikke sett noen sildestimer den senere tid, men fisken har tar fiskeimitasjoner, og enkelte har gulpet opp sild.

Kanskje greit om det er sild en stund til, siden det virker som gytingen er over, og de har begynt å slippe seg ut i sjøen igjen... Så den får spist seg opp fort.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av sild enda,ikke noe å være redd for heller(at den skal forsvinne,altså) :) Holdt seg fortsatt på 11 grader idag,samt at det på 60m er 9,57 C. Silda blir nok her ihvertfall til Jul....mulig reker fisker bedre i gjørma,men der er ikke jeg ennå ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg har også en fetish for korte klumper, men da oftest på tørt. Er, og har en tid vært, gira på linene fra Wulff. Har jo forhørt meg med deg om de før.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også korte klumper i trange situasjoner med tørt, spes med mye spey og snakeroll uten baksleng. Det er lettere og få ut på trange steder, men det tilhører kansje en annen tråd. Til sø vil jeg difinitivt ha lengre klump og en line som lader raskt

har du en sånn line du bruker - til SØ fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...