Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Kjempeflott rapport Toggi :D

Men har ikke du fått lønn nå så du kan spandere på deg et kamera?  ;D ;D ;D Vent med et par snører til neste lønning (du har sikkert masse å kose deg med alikvel ;D ;D ;D) He-he

 

ps. Skal jeg legge ut bildene fra forrige tur?

 

Igor :D

 

Ikke Langsand men Øysanda? jeg mente ;) Var det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja ja, skal kjøpe kamera. Helt klart! Pcen min suuuuuger, og samma på jobben.

Hyggelig det Syrstad, men det går bra ;) Regner med nytt kamera innen denne uka, da skal det bli mye bilder i fremtiden. Det stedet jeg besøkte idag fortjener å bli vist på et offentlig forum for å si det sånn ;D ;D

 

Takk for tilbakemelding Raymond, Igor og Syrstad.

 

Idag var det nydelig å fiske alene med mobilen SLÅTT AV.

Det jeg skulle ønsket var at en kompis hadde sett det monsteret som lekte med flua mi  :D

 

Hilsen en "beruset" Toggi(hjernerystelse) Føles rusa!

 

 

PS! Hver gang jeg smillller bredt nå, etter å ha dratt opp en eller annen torpedo fra 5 meters dybde så går mine tanker til Igor og Robban. Jeg har finni en rå lyrplass gutter ;D Med STOR lyr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja ja, skal kjøpe kamera. Helt klart! Pcen min suuuuuger, og samma på jobben.

Hyggelig det Syrstad, men det går bra ;) Regner med nytt kamera innen denne uka, da skal det bli mye bilder i fremtiden. Det stedet jeg besøkte idag fortjener å bli vist på et offentlig forum for å si det sånn ;D ;D

 

Takk for tilbakemelding Raymond, Igor og Syrstad.

 

Idag var det nydelig å fiske alene med mobilen SLÅTT AV.

Det jeg skulle ønsket var at en kompis hadde sett det monsteret som lekte med flua mi  :D

 

Hilsen en "beruset" Toggi(hjernerystelse) Føles rusa!

 

 

PS! Hver gang jeg smillller bredt nå, etter å ha dratt opp en eller annen torpedo fra 5 meters dybde så går mine tanker til Igor og Robban. Jeg har finni en rå lyrplass gutter ;D Med STOR lyr.

 

 

 

Kan ikke risikere at det blir "stumt" fra deg Toggi, da blir høsten fort kjedelig for meg. Kom med PC'en din så skal vi nok få liv i den igjen  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Bjorni ;) (USB vil ikke funke)

 

Morsomt: Leste en tråd ang flexi-stripper. Puristen brukte den!

Må bare si at flexi stripper er en genial liten sak. Og jeg har også bøtte :P

Når man blir vant til flexi så funker den så utrolig bra. Anbefales!

 

Henning: Du er en pingle. Punktum :rolleyes:;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Bjorni ;) (USB vil ikke funke)

 

Morsomt: Leste en tråd ang flexi-stripper. Puristen brukte den!

Må bare si at flexi stripper er en genial liten sak. Og jeg har også bøtte :P

Når man blir vant til flexi så funker den så utrolig bra. Anbefales!

 

Henning: Du er en pingle. Punktum :rolleyes:;D

 

Som sagt i en annen tråd..., Henning hadde en traumatisk opplevelse som liten på do-bøtta si..., derfor denne store skrekken for dette fantastiske redskap ;D ;D ;D

Bruker selv Orvis bøtta og ville ikke vært foruten ;)

 

Toggi du må farken være forsiktig nede på berga, vil ikke ha deg sykemeldt og med hue i fatle :( Nå tar du livet med ro ei lita stund, (skal ikke kødde med hjernerystelse :-\ ) kos deg med noen dvd'er en dag eller to ;);D ;D

 

Mvh Bekymret Dagbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt som pokker, jeg hadde griseflaks. Hadde jeg slått hue nedi så hadde jeg garant vært på sykehus nå.

Har hatt planer om å få nye vadesko, og venter meg ihjel på nye(HINT HINT).

 

Så jeg må nok skaffe meg nye ;) Ikke lenge etter så var jeg i "kaste på vak modus", og jeg glemte både hjernerystelse og hvor jeg la stang kombo 1. Med andre ord ikke på nett.....

Etter å ha avsluttet kastet på vak så fikk jeg meg en real tankevekker: Ta slikt på alvor!

Så jeg pakka sekken og gjorde det eneste fornuftige: Hjem til bingen(og konge Pool kamp).

 

Nå er det på tiden med nye vadesko! Scierra skoa mine suger, og svaberget var i tillegg glattere enn isen på en skøytebane :D

 

Nå blir det sko med pigger ja! Takk for omtanken karer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke scierra sko med gummisåle og tungstenstuds til en meget god pris?

 

 

Mulig det Igor, men erfaringsmessig fra de Scierra skoa jeg har nå så kommer jeg til å velge noe annet.

Jeg er IKKE fornøyd, jeg har lyst på Korkers med pigger...

 

Kom gjerne med andre forslag? Noen andre varianter med pigger?

 

Jeg vil ha noen sko som varer litt også, bytter jo vadesko hver 2 måned ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke scierra sko med gummisåle og tungstenstuds til en meget god pris?

 

 

Mulig det Igor, men erfaringsmessig fra de Scierra skoa jeg har nå så kommer jeg til å velge noe annet.

Jeg er IKKE fornøyd, jeg har lyst på Korkers med pigger...

 

Kom gjerne med andre forslag? Noen andre varianter med pigger?

 

Jeg vil ha noen sko som varer litt også, bytter jo vadesko hver 2 måned ;D

 

Jeg kommer til å kjøpe disse når jeg får frigjort kapital.. http://korkers.com/product.php?recKey=37

Noen som vet om man burde gå får filt med studds eller gummi med studds ser det er langt mere pigger på den med gummi og egner seg sikkert bedre på svaberg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med andre forslag? Noen andre varianter med pigger?

 

 

Toggi.

Fisker selv med Simms Guide Aquastealth med pigger, har funket bra for meg både på svaberg og i elv. Er forøvrig det eneste Simms-produktet jeg eier :rolleyes:

Mattias Drugge (Loop) påstår at pigger skremmer(!!) fisk pga lyden som genereres; lurer på om det forklarer den elendige sesongen jeg har hatt i år ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattias Drugge (Loop) påstår at pigger skremmer(!!) fisk pga lyden som genereres; lurer på om det forklarer den elendige sesongen jeg har hatt i år ;D ;D

 

Akkruat DET DER tror jeg ikke på i det hele tatt. Ikke LITT en gang.

Nå skal jeg ikke påstå at jeg vet bedre enn Mattias Drugge, som vel har 1000 laks under beltet.

Likevel stiller jeg meg rimelig tvilende til at pigger eller "studs" på et par vadesko skal skremme fisken i sjøen.

 

Fisken har utmerket hørsel (eller rettere sagt trykkbølgefølsomhet) og lyden bære godt under vann. Men prøv selv å stikke hodet under vann nær kysten eller enda mer relevant innenfor fluekastehold fra stranda en dag og hør hvor mye lyd det allerede er der.

Bølger mot stein, bevegelser i vannet, motorlyd fra 9,9 hesters Yamaha og Kiel-ferga og flueliner som treffer vannet. At noen - tilogmed fisk - skal kunne høre og skille ut lyden av to bein i studsko på svaberg er en ganske søkt tanke.

 

Tenk også på at når du går på rullesteinsbunn / grus, selv med filt eller Aquastealth såler, så skyver du steiner som gnisser mot hverandre, og lager lyd akkurat som når du går på lignende bunn på land. Så filtsåler er ikke akkurat lydløse de heller....

 

Den eneste som fisker lydløst under noen som helst forhold het Kristus til etternavn og gikk oppå vannet for ca 2000 år siden.

Vi andre legger altfor mye vekt på detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattias Drugge (Loop) påstår at pigger skremmer(!!) fisk pga lyden som genereres; lurer på om det forklarer den elendige sesongen jeg har hatt i år ;D ;D

 

Tenk også på at når du går på rullesteinsbunn / grus, selv med filt eller Aquastealth såler, så skyver du steiner som gnisser mot hverandre, og lager lyd akkurat som når du går på lignende bunn på land. Så filtsåler er ikke akkurat lydløse de heller....

 

Det var også min spontane tanke når jeg leste dette (ja, det er skrevet ned på papir.....) ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute idag før jobb, fisket en time og et kvarter. Fikk 5 SØ, ingen under halvkiloen og ingen over kiloen.

3 av disse var blanke. Fisket dypt og hadde flere større SØ etter.

 

Brå kanter og grunner ga best fiske idag, i nordavind med periodevis store kast så funket Runars deciever i chartruse topp :)

 

Brukte ultra kjappe inntrekk som jeg synes er best til den flua.

Ellers en 1,5 kilos bruning etter 5 ganger. Den dukket opp fra alle kanter.

Grei fangst på drøye timen, fisket er meget bra for tiden ;)

 

Takk for alle tips ang vadesko!

 

 

Hilsen en "ør" Toggi ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...