Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Takkar, takkar Toggi  :) :), hyggelig at Toggi-jiggene fungerer. Denne helgen blir det fluebinding for SØ ringen og kick boat\pongtong tur med Toggi tidlig på søndag og så lenge vi orker utover dagen. Det blir sannsynligvis hele dagen  ;D ;D. Får ta Dagbjørn på ordet og ta med kamera :) :).

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir konge det Bjorni ;)

 

Idag var jeg ute etter sjøørreten igjen, det tok aldri av og vannstanden var generell lav.

Forholdene var veldig variable, alt fra opphold til mørkt og trist gjerne med tøff kald vind fra sørøst.

 

Så 3 vak på hele turen, men fisk var det i en marbakke jeg har blitt så glad i.

Lilla reke fra Runars var dagens slager, med stanga under armhulen og inntrekk med begge henda.

 

Sjøørreten tok kun ved kjappe trekk og stopper.

 

Det ble 4 sjøørret, 3 knurr, 2 lyr og en makrell. To største SØ lå på rundt 6hg.

 

Micke fikk også lyr og SØ, aner igrunn ikke hvor mye han tok idag. Han klarte noe som er litt unikt, knurr på en laaaang børstemark imitasjon ;D ;D

 

Nok en nydelig dag, hilsen en glad fisker som har fått nye vadesko av merket Korkers Guide.

Gleder meg som en unge til å teste dem ;)

 

 

I morgen er det belly treff: Det blir en "hit" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag laget jeg min ALLER første reke i hele mitt liv...

 

utfra GRUNDIGE søk  (les: 1 søk og fant Wikipedia)  på nettet  om forskjellige reker så kom denne til verdenen...

 

 

og denne skal testes iløpet av enten Morgendagen eller Søndag for å se om SØ tar..... :D :D

 

Gleder meg som en unge....

post-2918-13949858590819_thumb.jpg

post-2918-13949858591358_thumb.jpg

post-2918-13949858591757_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag laget jeg min ALLER første reke i hele mitt liv...

 

utfra GRUNDIGE søk  (les: 1 søk og fant Wikipedia)  på nettet  om forskjellige reker så kom denne til verdenen...

 

 

og denne skal testes iløpet av enten Morgendagen eller Søndag for å se om SØ tar..... :D :D

 

Gleder meg som en unge....

 

 

Den vil jeg tro du får fisk på!! Skitt fiske i morgen!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute med raymond og cc idag. sol, vindstille og fiskstille....

 

eneste fisken var det jeg sto for, 2 små tasser på 2-3 hekto på rosa reke.

 

såg en svær fisk (4kg ++) hoppe klart av vannet laaaaangt unna oss.

 

også her jeg fått lekkasje i høyre sokken på vadebuksa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var knallfin tur....men dog uten fisk...

 

en ting det var MYYYE av var små edderkopper som hang i sine silketråder og drev med vinden over havflata.

 

ikke sant igor...hehehe.....klør det i øret fortsatt....hehehe

 

hull i sokken? i alle dager har du klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute på belly tur med Rune 1967 og Demko her inne, hyggelig at dere kom gutta!

Fisket idag var utrolig vrient. Kjipern vind og utrolig farget vann.....

 

Mistet en liten tass her på spigg..... Det var 10 grader i vannet forøvrig ;D

 

Sted 2: Katastrofe... Bellyen til Demko hadde hull og alle øyene vi skulle padle til ble spolert.

Utrolig kjipern det Demko, jeg føler med deg!

 

Her var det også "livløst", bortsett fra en etter på Runars i chartruse. Like før jeg skulle følge gutta til bilen så måtte jeg "bare" ta ti kast til. Denne gang med lilla reke, kastet laaagt inn på grunt vann. Hadde litt trua der ja, i sola. En større skygge etter flua, 3 lugg. Men neida! Denne var større. Sånn 800 grammer.

 

Plass 3: Demko måtte vade i ei spennende bukt, Rune og eg tok hver vår belly ikke så langt unna Demko.

Her var det mer liv, det var le for vinden og vi så vak. Gull! Litt mer motivasjon og trua. Sistnevnte er virkelig viktig, uten den så får man ikke fisk. Det "føles" hvertfall slik.

 

Lang historie kort: Demko fikk en minilyr. Bedre en ingenting kom det fra gutten, helt enig spør du meg!

Rune 1967 hadde flere lugg i flua, men fikk ikke landet noen, veldig nær var han.

 

Jeg var borti endel fisk, lyr makrell og SØ. Så en diger en vake ikke langt unna kastehold. Forholda var blikk, og selv med fine kast så vaka den seg elegant utover. Ikke mye fangst, men to SØ og en lyr ble fasit på meg. Inntrekk med begge henda gjør ofte krokingen litt enklere, og hver gang jeg brukte denne metoden så satt alle. Men "vanlige" inntrekk så mistet jeg to til tre stykker.

 

Idag fikk jeg testet Korkers guide skoa. WOW! De virker utrolig gode rett og slett. Lette å ha på seg, filt gjorde farlige svaberg litt mindre farlig og jeg digger lås-systemet. Tror jeg vil få MYE glede av disse i fremtiden. Blir deilig å kaste de andre der de hører hjemme, i søpla! ;)

 

Største SØ var 500 gram :-* Blank og liten(hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute i 3 bittre timer i dag. begynte bra med noen vak og flott soloppgang. :)

satte på en reke og hadde napp etter 5 kastet. skiftet til en liten silde imitasjon og fikk en liten SØ

etter det ble det meget stilt, eneste som var bortpå var en liten lyr. :D

mye vanskelig vind gjorde at det ble med 3 timer ved sjøen. håper uka gir litt bedre vær og fangster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sjøørret er mye bedre enn ingenting Arild ;D

Spent på åssen sildeimitasjoner du bruker?!

 

 

Ute med Bjorni idag, 11 grader i vannet. Kjipern vind som aldri ga seg. Det var generelt sett whisky farge på vannet og vi besøkte 3 plasser rundt Eidangerfjorden området.

 

I det vi ga oss ble vi enige om en ting, idag skjedde det ikke stort gitt.

 

Men hot spots(deluxe) og synk snører kan gjøre så mye.

 

Bjorni dro en lyr på flua "valium", han hadde to SØ etter.

Jeg ville gi han en flott plass, men han glemte vaderen i bilen. En plass jeg vet det går endel fisk.

Denne kanten er BRÅ. Og det er ofte gull når fisket er tregt.....

 

Først: Var på et sted jeg egentlig besøker på natta, men ikke idag. Her fikk jeg to SØ og en makrell.

På fluene spigg, Runars chartruse(deceiver). Inntrekk med begge henda over en marbakke ga reultat.

Dårlig med vak, så et(el no).

 

Plass 2: På med synk og jiggy i orange og hvit. Her fikk jeg en SØ og 6 lyr. Noen av lyrene dro som pokker og var av ok str. Håper du får laget god middag av et par av dem Bjorni ;)

 

I det vi skulle hjem, så dro vi innom en rå vik/bukt med en flott marbakke.

Jeg lovet bjorni at det sto fisk innat fjellveggen. Kastet av et par områder først, neida!

Så fort jeg kastet av stedet jeg vet det står sjøørret så fikk jeg to stk på ca 5 minutter på lilla reke.

Bjorni bevitnet det hele, uten stanga ;D (angrer nok nå)

 

Etter han dro så fikk jeg en til pluss et sykt lugg.

 

På en spesiell dag, hvor følelsen av at "ingenting" skjedde så dro vi fisk. Dæven så gøy!

Skulle gjerne sett mer vak, litt jaging...

 

Men kan man kklage på en tur man fikk 13 fisk? NEI

Det var deilig gitt, hadde Bjorni tatt med vadebuksa ned så hadde han fått enda mer. Gøy at du fikk den tilslutt Bjorni. Det var vel fortjent!

 

3 av dagnes sjøørreter var 800 gram eller mer. Sånne dager er digg, når man lurer steder hvor det er bortimot null liv ;) Takk for turen kamerat, og til Lars & co. Pølsene fikk terning 6. De med ost ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en dag med mye frisk luft. Først 2 timer med frisk luft, før jeg endelig så en liten SØ følgefisk. Så ankom Toggi, som tok 2 strake SØ, mens jeg dro frisk luft. Så flyttet vi oss litt utover i fjorden til SØ plass med sjanse for lyr. Her dro Toggi lyr med en gang, mens jeg koste meg med frisk luft. Etter masse frisk luft tok vi oss en kaffepause. Etter pausen fortsatte Toggi å dra både lyr og SØ. Jeg så endelig en følgefisk etter noen gode doser frisk luft. Det måtte en lang ostpølsepause til før jeg endelig fikk dagens fisk, en liten lyr, da gispet jeg nesten etter frisk luft. Toggi tok en større en  ;D ;D.

Det ble lite kickboat og belly i dag. vi hadde båter med begge to, men jeg hadde med to gutter som fisket fra land med sluk. Det ble ikke allverden på dem heller.

Status i dag ble altså 879 kast med allverden av fluer og 1 liten lyr. Gutta fikk 1 liten lyr, 1 liten torsk, 1 normalt liten makrell og en huka bergnebb.

Rett før det mørknet tok Toggi oss med til et lite godsted. Her holdt han oppvisning i hvordan en tar 2 strake SØ på 8 minutter på en dag med dårlig bett. Publikum ble ikke skuffet, det var moro å se på. Takker for turen Toggi, trivelig som alltid og fiske..., det kan du!!  :) :) :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Six-pack var ute en tur i dag Så en del fisk spottet noen riktig fine Jeg fikk kun en lyr :P :P

Six-pack kommer nok snart med en røverhistorie uten rot i virkligheten kan jeg tenke meg :rolleyes:

Kan ikke stole på han vet dere :-\ Dere er advart :D

 

Hehehe, du har virkelig bestemt deg for at angrep er det beste forsvar ;D

 

Ruffen ble rævfisket i dag. Jeg sier ikke mer... 8););D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Six-pack var ute en tur i dag Så en del fisk spottet noen riktig fine Jeg fikk kun en lyr :P :P

Six-pack kommer nok snart med en røverhistorie uten rot i virkligheten kan jeg tenke meg :rolleyes:

Kan ikke stole på han vet dere :-\ Dere er advart :D

 

Hehehe, du har virkelig bestemt deg for at angrep er det beste forsvar ;D

 

Ruffen ble rævfisket i dag. Jeg sier ikke mer... 8););D

Som jeg sa upålitelig!!!!! Rævfisket ??? ??? Man fisket ikke etter fisk man kan legge i ei fyrstikkeske :rolleyes: Gjør man vel ???

Dessuten er jeg ikke en slik kaste-kaste-kaste-kaste og kaste-kaste-kaste-kaste type :P Liker å kose meg litt og når jeg er på tur

Lader opp til det ekte fiske begynner som forex myggfiske ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i Stavanger og var rimelig missunnelig på dere alle :-\ da den ene planlagte turen etter den andre ble hintet om. Selv fikk jeg desverre ikke tid til å sjekke plassen som Wiliams Favourite tipset om (kanskje neste gang) :-[ men oppdaga ei lita skitten elv rett ved utstillingshallens parkeringsplass som jeg må sjekke opp i ;) Fangst på meg i helgen ble en entrecot i rødvinssaus og en halvliter som tok på 3 røde lapper ;D men da den blødde en del måtte jeg nok ta den med kniv og gaffel. Dette i meget koselige omgivelser og hyggelig selskap på Kronen Gaard Hotell :)

 

Igor og RaymondDH ;D Trivelig tur med edderkopper i øra, og fisk som vaker laaangt utenfor kastehold, samt hull i vadesokk og kalde bein ;D ;D ;D Hørtes småtrivelig ut så lenge selskapet er bra, for det hørtes det ut som det var, skal være glad du ikke kjørte scooter Igor. Kom dere ut på Fosen en tur gutter ;)

 

Toggi og Bjorni ;D "As always" Toggi ;) tusen takk for flotte bilder på mms, gjorde ikke missunelsen direkte lettere..., du får det til å klø i fiskearm og rassle i fluebokser. Bjorni, trivelig tur med gode venner og masse frisk luft er ubetalelig ;D ;D ;D menn i vår alder trenger faktisk masse frisk luft. (men glemte du fotoapparatet hjemme :-\ jeg har begynt med sjekkliste både før og under tur, bare et lite tips siden vaderne ble ubrukt..., kan også være et symptom på for lite frisk luft ;D ;D ;D ;D ;D )

 

Arild20 ;D Tror nok du må kome hjem igjen og bli med ut her istedet, tror ikke fisken i Hortensområdet er glad i Vestleninger :P eller hadde du problemer ved flueskifte? (kan være utrolig vanskelig med masse dubbing og rester av lynlim på fingra) ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ps. Skal snart ut på Sotra en tur igjen Nenenenenene...nenenenenene :P

 

sixpack_karlsen og ruffen ;D Dere klarte jo selvfølgelig å lage masse (på kanten) mentale bilder i mitt hode som jeg nå sliter med :-X kan ikke dere for ettertid ta slik rævkjøringsprat på pm ;D ;D ;D ;D ;D Makrell i tomat er faktisk utrolig godt og kommer jo i en liten eske :D

 

Men gutter..., årets fangst fikk Stig i natt klokken 00:08 på hele 3980gr  :o :o :o på KK. En nydelig jente :D Og gutten hevder at nattfiske er oppskrytt he-he.  ;D ;D ;D

Gratulerer så mye Stig med flott lita jente :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...