Gå til innhold

"Djungelolje"


Mannen i gata

Anbefalte innlegg

Var innom en sport1 butikk som solgte noe som så ut som et svensk produkt som het Djungelolje. Spurte om det var noe de hadde importert selv, siden jungelolje ikke selges i Norge. Men de hadde fått det gjennom norske forhandlere.

 

Er det noen som har prøvd denne, det var camo-mønster på etiketten. Jeg reagerte på at det stod på etiketten at "...det er dette svenskene bruker..."

 

Er det noe fake-opplegg som skal lure oss eller er det ordentlig jungelolje. Trodde ikke det var lov å selge i Norge jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Djungelolje er lov å selge i norge. Tidligere var visst mengden virkestoffer (DEET) over tillatte verdier, men ikke nå lenger. Den, "nordic summer" og myggmelk er de beste midlene jeg har brukt (i den utstrekning jeg anvender slikt). Felles for samtlige er vel at de ligger på maks. tillatte verdier.

Skal man ha noe som funker skal man se bort fra svanemerker. Det gjelder både myggmiddel og avfettingsvæske m.m....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne djungel olja ville jeg holdt langtunna pungen hoje ;D hehehe.......

ihverfall øynene. jeg har funnet ut at det ødelegger snøre klær fysisk og praktisk ;).

men prisen og hvor du kjøper det sier jo litt om hvor tvilsomt det er, når det koster så lite :(.

 

det kan jo ikke være bra for huden.

så etter egen erfaring så ville jeg holdt meg langt unna den djumgelolja. :(.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne djungel olja ville jeg holdt langtunna pungen hoje ;D hehehe.......

ihverfall øynene. jeg har funnet ut at det ødelegger snøre klær fysisk og praktisk ;).

men prisen og hvor du kjøper det sier jo litt om hvor tvilsomt det er, når det koster så lite :(.

 

det kan jo ikke være bra for huden.

så etter egen erfaring så ville jeg holdt meg langt unna den djumgelolja. :(.

 

 

Du mener vel kanskje Fly-Rite'n?  Nei, jeg bruker ikke den...ikke på pungen eller andre steder for den sakens skyld... ;D  Men jeg har brukt den i en test som sa meg at ikke noe middel med deet virker mot knott, kun mygg.  Smurte den på hånda til en kamerat (for sikkerhets skyld  :)), litt etter satt det et dusin med impåsliten Trysil-knott og koste seg i 87% deet og da kan jeg tenke meg hvor virksom den lovlige menden på 20% er..... :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne djungel olja ville jeg holdt langtunna pungen hoje ;D hehehe.......

ihverfall øynene. jeg har funnet ut at det ødelegger snøre klær fysisk og praktisk ;).

men prisen og hvor du kjøper det sier jo litt om hvor tvilsomt det er, når det koster så lite :(.

 

det kan jo ikke være bra for huden.

så etter egen erfaring så ville jeg holdt meg langt unna den djumgelolja. :(.

 

 

Du mener vel kanskje Fly-Rite'n?   Nei, jeg bruker ikke den...ikke på pungen eller andre steder for den sakens skyld... ;D  Men jeg har brukt den i en test som sa meg at ikke noe middel med deet virker mot knott, kun mygg.  Smurte den på hånda til en kamerat (for sikkerhets skyld  :)), litt etter satt det et dusin med impåsliten Trysil-knott og koste seg i 87% deet og da kan jeg tenke meg hvor virksom den lovlige menden på 20% er..... :-\

ja jeg skjønte det da ;D.

det er få middler som hjelper noe særlig.

har du prøvd djungelolja på mygg da ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Vi testa et eller anna middel fra Guide Line når vi var i Rena. Dette er er det desidert beste eg har testa mot knott. Det virka iallefall i en timestid før en måtte ta på nytt "strøk". Kombinert med en sigaret, var dette helt kanon og knotten var ikke noe problem. Husker ikke hva mer en Guideline det heter, men kan nok finne det ut senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testa et eller anna middel fra Guide Line når vi var i Rena. Dette er er det desidert beste eg har testa mot knott. Det virka iallefall i en timestid før en måtte ta på nytt "strøk". Kombinert med en sigaret, var dette helt kanon og knotten var ikke noe problem. Husker ikke hva mer en Guideline det heter, men kan nok finne det ut senere.

Tror du snakker om Guideline Insect Repellant,bruker dette selv,er vanvittig effektivt.13% Deet 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testa et eller anna middel fra Guide Line når vi var i Rena. Dette er er det desidert beste eg har testa mot knott. Det virka iallefall i en timestid før en måtte ta på nytt "strøk". Kombinert med en sigaret, var dette helt kanon og knotten var ikke noe problem. Husker ikke hva mer en Guideline det heter, men kan nok finne det ut senere.

Tror du snakker om Guideline Insect Repellant,bruker dette selv,er vanvittig effektivt.13% Deet 

 

 

 

Sikker på at dette ikke er 87%'n?  Prøv å google hva du finner i innholdsdeklarasjonen, så ser du hva som er hva....  !3%deet høres ikke veldig effektivt ut nemlig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne djungel olja ville jeg holdt langtunna pungen hoje ;D hehehe.......

ihverfall øynene. jeg har funnet ut at det ødelegger snøre klær fysisk og praktisk ;).

men prisen og hvor du kjøper det sier jo litt om hvor tvilsomt det er, når det koster så lite :(.

 

det kan jo ikke være bra for huden.

så etter egen erfaring så ville jeg holdt meg langt unna den djumgelolja. :(.

 

 

Du mener vel kanskje Fly-Rite'n?  Nei, jeg bruker ikke den...ikke på pungen eller andre steder for den sakens skyld... ;D  Men jeg har brukt den i en test som sa meg at ikke noe middel med deet virker mot knott, kun mygg.  Smurte den på hånda til en kamerat (for sikkerhets skyld  :)), litt etter satt det et dusin med impåsliten Trysil-knott og koste seg i 87% deet og da kan jeg tenke meg hvor virksom den lovlige menden på 20% er..... :-\

ja jeg skjønte det da ;D.

det er få middler som hjelper noe særlig.

har du prøvd djungelolja på mygg da ;).

 

Ikke sikker på hvilken jungelolje du sikter til, har sett flere varianter.  Men egentlig ikke så viktig, jeg har nemlig ikke prøvd noen av dem.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Vi testa et eller anna middel fra Guide Line når vi var i Rena. Dette er er det desidert beste eg har testa mot knott. Det virka iallefall i en timestid før en måtte ta på nytt "strøk". Kombinert med en sigaret, var dette helt kanon og knotten var ikke noe problem. Husker ikke hva mer en Guideline det heter, men kan nok finne det ut senere.

Tror du snakker om Guideline Insect Repellant,bruker dette selv,er vanvittig effektivt.13% Deet 

 

 

Husker ikke Deeten, men det funker iallefall dritbra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at eg testa det på flintskallen til Kenneth Sneis når vi var i Rena, og eg tror han var fornøyd :):)

 

Nå vet ikke jeg om skallen hans tåler 87% deet, men i tilfelle så er vel kanskje det et kvalitetstegn...., det stoffet etser både plast og lakk.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 forskjellige typer av GL Insect Repellent,13% og 87%.

87'ern selges ikke i Norge.Fant dette fra en "salgsposter" om GL 13%'ern:

"1000-vis av fiskere og friluftsfolk har nå brukt Insect Repellent, og tilbakemeldingene er krystallklare: ”Finnes ikke maken til effektivt myggmiddel, selv knotten holder seg på avstand”. Ja, faktisk, knotten skyr også Insect Repellent! En liten sprut oppe i capen, litt i nakken og på håndleddene pleier å være nok. Pass på og ikke få dette direkte i øynene eller i munnen. Unngå også å få det på håndflatene, da kan fluesnører etc. bli skadet.

Til tross for sin virkningsgrad er produktet en av de snilleste i klassen med kun 13% DEET. Dette ifølge Folkehelseinstituttets store testundersøkelse som har blitt publisert i Dagbladet."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløff dette, Trysilknotten likte å kjøle ned beina sine i denne guffa.... :-)  Ellers litt pussig at sammen middel finnes med både 13 og 87% deet..... har man bare byttet om på indigriensene?.. :)  Mine 2 flasker er kjøpt i Norge og inneholder 87% DEET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis
Pluss at eg testa det på flintskallen til Kenneth Sneis når vi var i Rena, og eg tror han var fornøyd

 

Joa, både skallen å eier synes dette ståffet var bra, det reduserte nå iallefall mengden med mygg rundt hue betraktelig.

Om dette skyltes selve stoffet eller om det bare fikk fram glansen i skallen etter utallige runder mer turthlewaks som i seg selv kan skremme fanden,

det er heller usikkert  :D

 

jeg har brukt den fly-riten og da jeg måtte pisse så glemte jeg at jeg hadde det på hendene å fy faen det ble varmt på pongen:P noen som vet om det er direkte farlig?

 

Hmmmm, har nå prøvd 4 ganger å dra fram utstyret for liksom å pisse, men klarer liksom ikke helt å få til det der med å ta så veldig på pongen sammtidig ....  :o

Er det du eller jeg som pisser på en litt rar måte  ???  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløff dette, Trysilknotten likte å kjøle ned beina sine i denne guffa.... :-)  Ellers litt pussig at sammen middel finnes med både 13 og 87% deet..... har man bare byttet om på indigriensene?.. :)  Mine 2 flasker er kjøpt i Norge og inneholder 87% DEET.

Mulig bløff,hvem vet.Fugerer nå som bare det ihverfall,etter MIN mening.

På min flaske står det 13% DEET,og der hvor jeg kjøpte det sa de at det fantes en sterkere utgave(87%).

Mener at øvre grense for innhold av DEET er på 20% i Norge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...