Gå til innhold

Glomma - Søndag 13.juni


Flemming

Anbefalte innlegg

Får vel legge inn en rapport en gang i mellom....

 

Var en tur i Glomma 13.juni, og fisket fra kl.14.00 til 22.00. Vannstanden var perfekt etter min smak (og fiskeplasss), og det var vel en 12-13 grader i vannet, tror jeg. Det klekket voldsomt, og det vaket derfor over alt i de periodene det var lite vind. Det klekket 4-5 døgnfluearter (inkl.danica og Sulphurea), vårfluer, fjærmygg, og det var millioner av steinfluer over alt....

 

I en smal dyprenne mellom noen øyer plukket jeg fisk etter fisk som vaket ekstremt jevnt. De 10 første lå mellom 500gr - 800gr alle sammen, men det ble selvfølgelig noen mindre etterhvert. Jeg fisket på to STORE fisk (harr) i hovedstrømmen, men jeg klarte å skremme dem da jeg vadet nære og mistet fotfeste..plask, plask...og så kom vinden!! Så ikke mer til de.... :oops:

 

Det fine med slik jevn klekking er at man kan ta seg tid til å finne fisk med litt ok størrelse, og får dermed høyere snittvekt pr fisk. Fikk sikkert minst 30 harr på søndagen (+én ørret), og da var jeg ganske selektiv på vakene i begynnelsen, men dessverre så blir man ofte fristet til å kaste på mindre og mindre fisk etterhvet som vakingen avtar.... ;)

 

Uansett, Glomma er et godt alternativ om dagen, for de som vil fiske i rennende vann på vakende fisk. Kom dere ut !!... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming.

du må ikke skrive sådan noget, her sider jeg 935 km. fra Os og Glomma og der er 2 1/2 uge til jeg er der. dette er simpelt hen åndelig grusomhed. #-o

 

Hilsen Loke

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loke.

 

He he... Det er ikke akkurat tropevarme i sørnorge om dagen, selv om sola skinner, så det blir helt sikkert bra fiske nå du kommer opp også.... ;)

 

Den eneste forskjellen blir vel at det vil klekke mer og mer vårfluer fremover. Får håpe på variert vær fremover, slik at vannstanden og temperaturen holder seg "normalt"...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i dk er det også koldt g blæsende, vi har haft dårligt fiske vejr hele maj pga. blæsten. men jeg håber på fint vejr i Os i Ø, i juni.

jeg håber på rødding og sik i år.

 

/loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loke.

 

Håper på en del røye selv i år....

Drar ca. 100 mil nord i Sverige om tre uker for å oppsøke et nesten utilgjengelig område med elver og vann som skal ha store røyer og ørret....

 

Håper vinden holder seg langt borte...... :twisted:

 

De veldig få gangene jeg har fisket røye tidligere, har vært dårlige, og jeg har aldri lykkes med å få større røye enn ca.500gr på flue..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har aldri lykkes med å få større røye enn ca.500gr på flue..... :cry:

 

Hei Flemming.

 

jeg har aldrig fanget en røye, så jeg vil være fornøjet men en på bare 400 gr. og heller ikke sik og det er underligt da jeg altif fisker i strømvand.

 

mvh. Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bidra med en liten rapport jeg også. Var ved Os i Glomma og noen fine sideelver. Fisket fra torsdag kveld (10) til søndag formiddag (13):

 

Torsdag kveld: 4 harr, største på ca 350. En ørret på 350.

Fredag; fire mindre harr, og fire ørret på 350, 400, 500 og 650!

Lørdag ble det mest harr (8), den største på ca 450. En ørret på ca. 300.

Søndag formiddag før avreise ble det tid til en liten økt: tre mindre ørret

 

Her var det ulike klekkinger på gang - på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bidra med en liten rapport jeg også. Var ved Os i Glomma og noen fine sideelver. Fisket fra torsdag kveld (10) til søndag formiddag (13):

 

Hei mono.

 

Da vil jeg tro du var i nøraelven og vangrøfta.

 

Det var vel ikke dig der boede hos Inge johanne & Eivind 3 km. syd fo Os

det er den røde hytte på forsiden af min hjemmeside. www.lovo.dk

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...