Gå til innhold

Libelle


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad for at mennesker er store som mennesker og øyenstikkerne ikke vokser seg større en de allerede gjør...

 

Østmarka 31. mai 04. Flere libeller kom krypende, sakte men sikkert. Satt seg til rette, festet bena godt før de startet klekkingen. Tok nærmere 45 min. før den var ferdig til å fly.

post-101-13949845103683_thumb.jpg

post-101-13949845104233_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ikke skryte på meg spesiellt gode fotokunnskaper :| Veldig fornøyd med kameraet mitt (kun én ting som slår meg, det er at det fokuserer for dårlig i dårlig lys og ved manglende kontrast. Kanskje fordi jeg for ofte (alltid) kjører på ISO 50... Har også en bug i firmware, når jeg tenker meg om, men det regner jeg med at blir rettet opp etterhvert.) Det ble mange dårlige bilder av denne nymfa, men jeg tok nå over 100(!) bilder, da, så det skulle bare mangle at noen ble brukbare.

 

Kameraet er et Minolta Dimage Z1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du et så stort og detaljert bilde til å bli kun 64KB?? Har det noe med direkte overføring fra digitalt til dataen? Det hender jeg får fremkalt bildene på cd, og disse bildene er mye større filer enn deres. :? Jeg har altså ikke digitalt kamera..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis kvaliteten er god i utgangspunktet, så kan man komprimere ganske godt med JPEG uten at det synes altfor godt. Da egner de seg godt til internett, men kanskje ikke så godt hvis Rune skal viderebehandle bildet, derfor sender jeg orginalene ved siden av. Grunnen til at jeg har komprimert såpass mye er med tanke på serverplassen til forumet.

 

Nå blir det ikke mange bildene fremover fra meg. Hadde "innbrudd" i lavvoen og kamera, adapter, filtere, lader, batterier osv forsvant. Dette var på Dagali, ikke langt fra Ossjøen. Hvis noen får tilbud om billig Minolta Dimage Z1 med utstyr, så sjekk litt ekstra om det er no' muffens :-)

 

Vi mistet forøvrig verdier for rundt 40.000,- Nå blir det spennende å se hva forsikringsselskapet sier...

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...