Gå til innhold

Gjeddefiske fra bellyboat


Mannen i gata

Anbefalte innlegg

Fisker gjedde om våren hovedsaklig... Tror jeg nesten ikke har prøvd om høsten, men det sies at da er de smellfeite og sultne  :o

 

Bruker AFTM 10 og et intermediate sinktip snøre med skyteklump (fy f*** som det går  ;D), fortommen er vanlig fiskesene i ca 0,50. Fluene er stooooore og laaaaaaange med masse bevegelse. De skal jo imitere småfisk. Marabou har fungert fint for meg, og jo styggere og dårligere bundet de er dess bedre. Ett tips er å binde inn røde/fluo maraboufjær foran slik at de representerer gjeller. Da jeg fisker gjedde om våren rett etter isen har gått så sier det seg selv at jeg må fiske saaaaakte saaaaaakte  ;). Få fluene ned til bunnen (mister endel) og bare bruke handtwist med noen få smårykk for å få litt liv i flua. Er gjedda i bettet kan du få storfangst. Er den ikke kan du fortsatt klare å lure noen 2kgs turbogjedder  8). Nakkegrepet fungerer bra til fisken blir 5-6kg. Vet om folk som tar de på rundt 10 i nakken, men da er fisken godt kjørt og kommer rullende inn på siden.

 

Du får ta deg en tur til Hamar neste vår så skal jeg prøve å peke i en retning - forhåpentligvis riktig - når det gjelder fluefiske etter de gule og grønne  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...