Gå til innhold

Fluefiskefilming i Rena


Mr. Fisherman

Anbefalte innlegg

Vi kom tuslende blide og fornøyde ned til hengerbrua da vi oppdaget tre personer som holdt på å filme. I pausen spurte vi litt nysgjerrig: "jasså, blir det fluefiskefilm nå?"...og svaret vi får fra den ene kamerafyren er et surmaga "ja", med et kroppsspråk som tydlig signalisererte "ikke bry dere". Ikke noe big deal, men problemet var at de sperret av hele hengebrua.....men etter 10 minutters venting begynte vi marsjen over hengebrua (det ble ikke filmet akkurat da). Jaggu......kameramannen eide visst tydeligvis brua....gjorde ikke antydning til å flytte litt på kamerastativet når vi skulle passere han. Vi hadde full opppakning med telt, fiskeutstyr ++ og måtte åle oss forbi Mister Important. Snakk om arroganse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig du har truffet på Grimsmo? han er jo en kjernekar,men om kameraene er det vet jeg ikke..

 

Nope, var ikke Grimsmo...ikke noe trønderdialekt og heller ikke noe Grimsmoiansk over kastingen;-)  Har også inntrykk av at Grimsmo er en hyggelig fyr. By the way...husker jeg så Grismo under NM på Holmendammen for noen år siden.....må si det er ytterst få som kaster så elegant som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta med filmutstyret var da hyggelige nok de. Det er gutta bak fluefiske.biz, altså Kim og Brede. Jeg gleder meg stort til denne filmen kommer i allefall. Men faren for at de var litt bakfulle på søndagen er nokså stor 8)

 

Enig med Kent - vi møtte dem og "campa" med dem lørdag-søndag og det ble noen pils...  ;D

Hyggelige karar som delte mye erfaring og kunnskap med an stakkars grønnskolling som meg!

 

Møtte forøvrig noen engelskmenn som også kunne fortelle om at det kun var streamere som nytta i helgen. Det forklarer vel synkelina....

 

Det forhindra jo ikke meg fra å ta kilos-harr på tørt på lørdagskvelden, da....  8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim og Brede er da snille som lam...

 

Kjenner jeg dem rett så var det nok bakfylla som gjorde at en av dem var for slitne til å flytte seg.. ;D

Dessuten, en slik historie har alltid to sider...

 

 

Jeppda. Og fylla og bakfylla materialiserer seg på to svært forskjellige måter. Så var de hiiiippi-hey og lykkelige på fredag- og lørdagskvelden, så var det vel payback-time til bakfylla på dagtid både lørdag og søndag.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mr flyfishermann, det er tydelig at du har en viss oppfattning av situasjonen her, og hvor

traumatisk du har hatt det i Rena denne helgen.

Skal du blogge Rena, fluefiskefilm, personer, etc syntes jeg du skal holde deg til virkeligheten her og ikke drive feilinformasjon.

At mennesker svarer på en måte som ikke klinger så godt i dine ører kan være to ting !

Personen er veldig fokusert på det han driver med, eller at ordene må tilpasses dine ører.

Jeg er selv en del av filmteamet som har vært i Rena denne weekenden, så og messe om

hva som har konsumert fredag /lørdag samt messe om payback-time på Lørdag og Søndag er like usportslig som dine påstander om oss som noen drukkenbolter og hurragutter.

Du har stigmatisert og plassert oss i et forum ved å ha kommunisert med oss 5 sekunder i løpet av en helg. FANTASTISK  ;D

 

Rena denne helgen var en fantastisk fisketur, litt mye vann i begynnelsen av helga, men godt med fisk ble det både lørdag og søndag.

 

mvh Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dessuten, en slik historie har alltid to sider...

 

 

Det er viktig å huske dette!  ;)

 

Samme setting, men to forskjellige versjoner:

 

De to markfiskerne: "Vi gikk blide og fornøde oppover elven for å finne en fin markkulp, da vi kom over to fluefiskere som satt ved elvebredde. De så litt sure ut, og da vi gikk bort til dem og spurte om det var noe fisk å få, så fikk vi bare surmulig og stygge kommentarer tilbake. Makan til oppførsel!!"

 

De to fluefiskerne: "Vi satt og spottet fisk ved elvebredden, da to markfiskere kom brasende gjennom buskene og skremte fisken rett foran oss. Ikke bare det, men de himlet med øynene, og var direkte ufine da vi fortalte hva vi drev med. Makan til oppførsel!!"

 

;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så de to fiskenes versjon: Det satt to tullinger på bredden og spottet oss. Vi latet som vi ikke kunne se dem, og ventet på hva de skulle finne på i et forsøk på å lure oss. Ventet på noen døgnisimitasjoner som ikke ligner et dugg med tykk mono knyttet til. Så dukket det plutselig opp enda to tullinger, og da ble det for opplagt at vi kunnne se dem så vi stakk vår vei. Blitt mange amatører i denne elva gitt.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...