Gå til innhold

Endelig en tjernørret på 1 kg :)


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

ja idag gikk det :) 1 vakker ørret på akkurat 1 kg havnet i håven etter en hard og vanskelig håving.

 

Var bløtmyr, trær bak, masse nøkkelroser og en fisk som gikk å vaket. Etter x antall kast satt den på en maur imitasjon str 14. Svart med brunt hackel.

 

Ellers kan jeg rapportere om noen få vårfluer, mye vak i tider, men veldig vanskelig fisk. Men en fin kveld var det, noe så inni helvete med mygg :)

 

Fisken var vel utsatt i fjor, så ingen tegn på finnene, eller noen ting. Kanonvakker fisk :)

post-0-13949845109944_thumb.jpg

post-0-13949845110424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Joda Tormod, men når man er så trøtt og sliten og har totalt mangel på søvn har man nok med å være våken :) Men i dag trur jeg nok det blir fridag ja :) Må lade opp til helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

GeirB: Hei! Så rapportene dine på hjemmesida di fra Gjevsjøen traktene. Vi er tre karer som skal ta den samme ruta med kajakker. Tilfeldig søk på nettet førte meg til sida deres. Særdeles nyttig lesing, spesielt da vi hadde håpet å gå motsatt vei. Skjønner nå at det er lønnsomt å ta Gjevsjøstrømmen FRA Gjevsjøen. Satser på å finne og etterlate oss uberørt natur!

 

Men det store spørsmålet her er: Hvordan var fisket? Har du noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastiske forhold for fiske. Dessverre var knottplagen så stor at vi rømte området i fjor. Skal innover i år og men fra andre siden. Skal dere ha en rundtur vil jeg anbefale å ta ruten som vi tok den, kortere bærestrekk i motbakke.

På svensk side er det fiskeforbud både i Gjevsjøen og strømmen, Holderen på svensk side vet jeg ikke, men det er lov å fiske på norsk side. Familien Gjefsjø selger kort på sin eiendom, Gjevsjø Fjellgård.

 

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding! Ser det er snakk om at svenskene nekter fiske på sin side. Noe merkelig synes jeg. Del av nasjoalparkbestemmelsene deres?

Er spent på hvor mye trafikk vi vil møte. Ser det b.l.a. går en vei inn langs gjevsjøstrømmen. Det er også et eller annet foretak som driver med villmarksferie for ungdom som holder til der inne på sommeren.

 

Lykke til med deres tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien langs Gjevsjøstrømmen er stengt med bom ved Bjørkedet gård. Har prøvd å finne dem i svenske telefon kataloger men det er umulig. Glad for tips hvis noen har.

 

Geir

 

Tenker du på tlf til Bjørkedet eller Gjevsjøfolket?

Bjørkedet er kun i drift om sommeren, det er derfor ikke sikkert de har fasttelefon.

Når det gjelder bommen synes jeg å huske at Gjevsjøgubben styrer denne... eller var det en annen bom... Uansett, nøkkelen henger på et tre, men hvilket tre vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...