Gå til innhold

Aero dry wing


heggern

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Takker for svar. Kikka på siden til Nordisk, men er ikke så lett med farger på nettet. Terje, kan du tipse meg om farger til vinger på baetis, lephto og ephemera varianter?

 

Kan iallefall gjøre et forsøk :)

Jeg ville ha gått for "camel" (likte denne da den er litt beige/kanelfarga) til ganske mange døgnfluer. Den kan også være ideell som vinge i noen cinnamon vårfluer.

Jeg testa denne fargen på ett par svært pene ørreter og de tok iallefall ;D

Ta med en "dark dun" og en "medium dun" også med tanke på vinge til døgnfluer som Rhodani/aurivilli/ignita. For ikke å snakke om spent spinner.

 

I tillegg ville jeg hatt "dark brown" (vespertina/marginata).

Ikke dumt med "gul" til Sulphurea heller.

 

Lykke til.

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker Terje. Ser at utvalget hos Nordisk er bedre på medium. Er denne ok også til små døgnfluer?

 

Ja det er jeg temmelig sikker på. Jeg fikk noen vareprøver og så vidt jeg kan se så

er de jeg har medium utgaven. Har nesten vondt for å skjønne at det finnes en tynnere utgave :)

Det er så enkelt å splitte fibrene her at du skulle få minimale problermer med å tilpasse til mindre fluer.

 

Så jeg tror du trygt kan velge medium, så får du heller arrestere meg senere hvis jeg har vært helt på bærtur ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg ville nok også tro at medium utgaven holder i massevis, etter hva jeg har sett så langt. Ingen problemer å lage vinger på fluer ned til 18 iallefall.

Dessuten ser det ut for meg som om farge utvalget er bedre på medium enn på fine utgaven.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...