Gå til innhold

Brunørret-fiske i Agder


Anbefalte innlegg

Jeg vet at det selges fiskekort på Centrum Video, Esso og Statoil i Birkeland. I tillegg selges det (så vidt jeg vet) fiskekort på nærmaten i Vegusdal og på Ogge Gjesteheim. Jeg tror at du kan få fatt i felleskortet for Birkenes på alle disse plassene.

 

Tusen takk Sixpack, da er det bare å finne ut hvor elva ligger. fant Belland på kartet men finner ikke noen elv ved dette navnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er sesongen definitivt over i Belland for undertegnede. Siste tur gikk av stabelen i helga, og etter to timer med is i stangringene og neglebitt på puselankene, var det nesten litt godt å konkludere med at ferskvanns-sesongen 2007 er over for denne gang.

 

Totalt ble det 75 ørreter på meg i Belland i høst. 72 av dem ble kakket, og 3 fikk svømme videre. Disse tre fiskene var mellom 40-43 cm.

 

I tillegg fikk jeg den ære av å spotte/skremme den største brunørreten jeg noengang har sett på Sørlandet. Den var huge!!! :o

 

Alt i alt har jeg hatt en fin høst i en av mine favorittelver her på sørlandet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Var en tur etter årets første brune i Birkenes i helga. Mulig litt tidlig, og fisket deretter heller dårlig. Denne uken regner jeg imidlertid med at det løsner, det har det hvertfall gjort her nede ved Kr.sand. Hørte imidlertid at det var tatt en ørret (på sluk) i Ogge på 3,6kg :o.

 

Noen som har kommet i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største steinflueklekkingene er sannsynligvis over. Nå er det bare å vente på mygga i indre strøk. Deretter blir det billeaction, og så.....nam, nam,nam...Vespertinaaaaaaa........ ;D

 

Forøvrig så er det veldig bra myggfiske langs kysten om dagen. På søndag var jeg vitne til en vakfest som jeg ikke har sett maken til på Sørlandet så lenge jeg har bodd her. Da var det mye grom fisk som gikk rundt i overflaten og slurpet i seg svære fjærmyggklekkere... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter årets første brune i Birkenes i helga. Mulig litt tidlig, og fisket deretter heller dårlig. Denne uken regner jeg imidlertid med at det løsner, det har det hvertfall gjort her nede ved Kr.sand. Hørte imidlertid at det var tatt en ørret (på sluk) i Ogge på 3,6kg :o.

 

Noen som har kommet i gang?

 

Ikke langt unna sannheten. Ørreten var 3,2 kg.

 

http://www.radiololand.no/index.php?m=nyhet&m_action=les_mer&id=4659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter årets første brune i Birkenes i helga. Mulig litt tidlig, og fisket deretter heller dårlig. Denne uken regner jeg imidlertid med at det løsner, det har det hvertfall gjort her nede ved Kr.sand. Hørte imidlertid at det var tatt en ørret (på sluk) i Ogge på 3,6kg :o.

 

Noen som har kommet i gang?

 

de påstår den ble tatt på flue  :o

Og fisken er bevitnet. Synd den ikke fikk gå men det kan en jo ikke forvente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en Tidligere Kollega som så når fisken blei tatt, Han sa det var på #4 stang og steinfluenymfe som ble brukt!

Er vell verre at de får lov til å garnfiske deroppe enn at han tok den med hjem til middag :S men synd den ikke fikk være der og bite på mine fluer oxo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en Tidligere Kollega som så når fisken blei tatt, Han sa det var på #4 stang og steinfluenymfe som ble brukt!

Er vell verre at de får lov til å garnfiske deroppe enn at han tok den med hjem til middag :S men synd den ikke fikk være der og bite på mine fluer oxo :P

fy søren 3,2 kg på #4 det er rått  :rolleyes: etter det jeg hørt har han fått flere STORE der oppe. Han har nok funnet en ordentlig lureplass den heldiggrisen, deilig at det er en fluefisker og ikke rappalamafia  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første fjærmyggfiske i går, med spennende timer og fin fisk. Endelig en kveld der alt stemmer.

 

Så kommer jeg hjem og hører at du Karlsen og Krattindianderen fisket kun noen fluekast unna meg, med etter hva ryktet sikkert sterkt overdrevet sier, landet opp til flere kilosørretter på fjærmygg.

 

Mistenker at ryktet er sterkt overdrevet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute og lufta steinflua i ukaa som var. Fikk lurt en pen 800 grammer.. Så litt marginata som kom seilende, nåe er det ikke lenge før det virkelig klekker døgnfluer her nede...!!

 

så ikke snurten av døgnfluer i dag ivertfall :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ jo driddvær deluxe for tia, forrige uge klekket det litt marginata her nede i Krs hvertfall. Ei lida uge eller to så er vell vespertinaen oxo i gang ;D ;D ;D og kansje mere vaking enn 2-3 i timen... 2-3 VPM(Vakperminutt) er vell å foretrekke  :rolleyes: så kan nymfene ligge i boxen frem til høsten igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...