Gå til innhold

Høkensås i oktober


Ola@Skarpen.no

Anbefalte innlegg

3 til 7 oktober ble det guttetur til Høkensås.

Dette var mitt første besøk til "regnbuens mekka" og håpet var og lure noen store båger.

Været var knall med sol og minimalt med vind, så alt lå til rette for et knallfiske med mygg. Men det blir ikke altid som man har tenkt >:(, klekkingene var minimale og de få fiskene som innimellom var oppe og vaka var usedvanlig vanskelig og lure. Men vi klarte da og lure noen ;D

Alt ialt hadde vi ei knakanes fin hælj med fiske, pils og fluebinding(kan man egentlig ha det bedre), så jeg er veldig fornøyd med turen og kommer nok sterkere tilbake neste år.

 

Takk til Rune, Flemming, Andre, Arve, Trond og Zeljko for turen og lånet av noen bilder.

 

Mikset sammen noen bilder fra turen

 

http://dump.no/files/cd4f6c77cc38/h%C3%B8kens%C3%A5s_2.wmv

 

Mvh

Ola

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilde! Hvilket program har du benyttet for å lage filmen? Tenker spesielt på hvordan du får til funksjonen med å zoome inn eller ut på hvert bilde. Driver og mekker et lignende prosjekt selv i Windows Movie Maker, men finner ikke den riktige funksjonen der. Bare masse andre effekter ved visning av bilder som jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilde! Hvilket program har du benyttet for å lage filmen? Tenker spesielt på hvordan du får til funksjonen med å zoome inn eller ut på hvert bilde. Driver og mekker et lignende prosjekt selv i Windows Movie Maker, men finner ikke den riktige funksjonen der. Bare masse andre effekter ved visning av bilder som jeg ikke har bruk for.

Jeg bruker photo story 3, det laster du ned gratis, og er superenkelt og bruke

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for turen Ola!  :)

 

Vi får skylde på nordavinden for lite vak, og ta den igjen neste år!

Flott bildeshow du har laget, og kult at du fikk med abboren jeg fikk/kjørte på fortomsspolen... ;)

Fick du den i L.Havsjön eller ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kult at du fikk med abboren jeg fikk/kjørte på fortomsspolen... ;)

 

Fortell.......  :D

 

Hehe... Jeg tror Rune har noen flere bilder av den hendelsen der... ;)

 

Det gikk store kreps og små abbor rundt bena mine i Lille Havsjöen, og da en litt større abbor kom inn foran meg, så tok jeg forsiktig opp en fortomsspole fra jakka, satte på en liten nymfe, og vippet nymfa ut foran den fine abboren. Selvfølgelig tok den med en gang, og det så kanskje litt dumt ut der jeg stod og kjørte abbor rett på fortomsspolen. Men fin abbor var det... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men tittet litt på fangstrapportene...

 

I år ble det tatt fisk på flue i januar, så er det plutselig tatt noen på maggot etc i februar, og så er de tatt på flue igjen i mars... Mulig at dette året har vært litt spesielt, men i slutten av mars burde isen ha gått de fleste steder.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...