Gå til innhold

(MICRO)-RIBBING.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt av både Staffan , meg ogandre, det er bare fantasien som setter stopp for kreaviteten. Se bare på Tore Slettengen og alle hans finurlige påfunn.

 

Mitt tips til dere all som binder fluer i små krokstørrelser og har problemer med at ribbingen blir for grov i forhold til størrelsen får her mitt tips til tynnere ribbetråd.

 

Jeg hadde i mitt yrkesaktive liv i flere år uniformsplikt i mitt daglige virke. Med årene fikk jeg også noen forfremmelser som tilsa noen "striper" på lue og jakkeermer. Disse er oppbygd med en renning av vanlig tråd og vevnad av metalltråd, i henholdsvis "gull" og "sølv". Ved å rekke opp denne stripen frigjøres metalltråden, og jeg legger herved ut et par bilder som viser denne i forhold til en enkel tråd fra en lampettledning. Denne sees som en spiral på bildene. Og sølvstripen er ca. to og en halv mm., gullstripen er ca. fem mm.bred.

 

Beklager den dårlige kvaliteten på bildene, men det skorter på fotografen, han trenger mye opplæring, sin alder til tross. Men lykke til. Og er dere så heldige at dere kjenner en med uniform, flypilot, NSB-ansatt, musiker eller lignende,er det store muligheter. Ellers vil jeg anta at dette muligens er å få kjøpt i "metervis" i broderiforretninger eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...