Gå til innhold

Å elva


fiske gutten

Er det noen som pleier og fiske i Å elva  

16 stemmer

  1. 1. Er det noen som pleier og fiske i Å elva

    • Er det noen som pleier og fiske i Å elva?
      9
    • eller har du fisket i Gårselva den ligger i andøy komune men ikke på øya!!
      7
    • fisker du i noen andre elver på Andøya?
      0
    • eller har du ikke fisket på Andøya i det hale tatt?
      4


Anbefalte innlegg

Ja, velkommen fiske gutten! Det var ikke meningen å tulle til tråden din, men den avstemningen ble litt søkt.

 

Når det er sagt, så er det ikke din skyld at det er mange gærninger på dette forumet! Nå begynner jaggu avstemningen å bli spennende!! Det står 2-2. Holder likevel en knapp på "Er det noen som pleier og fiske i Å elva."  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Glemte å ønske deg velkommen til forumet, fiske gutten. Så velkommen skal du være.

Jeg satt også i likhet med Gisle å så på avateren din.

Den røya var utrolig vakker, med helt sykt nydelig farge.

Er det en du har fanga sjøl??

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte alternativ to jeg..  :rolleyes:

 

Uansett.. var en gang i tenårene sammen med et par kompiser å fisket i Å-elva iom jeg har vokst opp på Sortland.

Liten elv i forhold til andre lakseelver, men morsomt var det selv om vi ikke fikk noe..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg tullet til alt, så skal jeg rette opp og informere dere som bare tullestemmer  :rolleyes::

 

Fra Wikipedia: Åelva er ei elv i Andøy kommune i Nordland. Elva er utløp fra Ånesvatnet på Andøya, og renner ut i havet ved Å. Åelva har et fall på ca 10 meter. Vassdragets nedbørsfelt har et areal på 50.5 km². Elva er ei kort men brukbar lakseelv. I 2005-sesongen ble det tatt over 1000 laks i elva, hvorav 58 var over 3 kg.

 

Har sjekket noen andre websider, men siden det ikke er kutyme å linke til andre forum så lar jeg være. Vil bare si at det var oppløftende meldinger fra 2006-sesongen jeg leste, så den elva er nok verdt å sjekke om man bor i nærheten og er interessert i laksefiske!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Sorry for å dra opp en gammel tråd her, men jeg sitter i Åse på Andøya i skrivende stund. Jeg har reist litt rundt og så mere fisk i sjøen her på 4 timer enn jeg har gjort i Oslofjorden i hele år. Magien skjer ved fjære her oppe... når fisken har forsøkt å gå opp i elva men blir tvunget ut i sjøen igjen pga unormalt lav vannstand i elva. Aldri sett så mye vakende laks i sjøen noensinne... er den lett å få? Nei ikke akkurat... men det går hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drar denne opp på nytt igjen jeg. Å-elva var ikke åpen for fiske i fjor. Og i år var den åpen 1uke. Den trenger mye regn for å stige til fiskende vannstand. Det som skjedde da(gjelder rundt hele andøya) var at folk "fisket" med sluk i sjøen >:(, som kokte av laks. Å det ble "hippt" blant yrkesfiskere (som ikke vet att-fram på en fluestang) å bytte ut de orginale krokene på slukene mot å sette på større, samt opphenger treblekrok + flue, for å krøke laks. Sier ikke at dette gjelder _alle_ som fisket i havet, men 89% av de. Så håper med guds hjelp til neste år at det blir mye vann slik at laksen kommer seg opp, da får vi se på gutta-krøk hvem som kan _FISKE_.

Her er info om vassdraget: http://home.no.net/roksdal/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...