Gå til innhold

Ny fluering?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Har ikke tidligere hatt gleden av å delta i en "fluering" som det så fint kalles, men har svært lyst!

 

Ser at det er lenge siden sist det har vært en ring så kanskje det er på tide med en ny? Nå som kong vinter har dekt fjellene her i nord :)

Er det flere enn jeg som er "gira" ?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kanskje en admin kunne ha kjørt i gang noe? :)

 

Her er mitt forslag.

Siden du starta tråden Ulv, velger du et tema for hvilke fluer og setter igang.

Du kommer antakelig til å ha full booka etter kort tid ;D ;D

 

Lag en ny tråd med overskrift eks. ny døgnfluering hvor du har foreslått tema for fluer og så er du igang :)

Kan være lurt å sette et tak på antall personer på ca 10-15.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på 2 ringer før og vi har ikke hatt noen "vinnerflue kåring". Hvis du vil at mangen som ikke har vært med før skal få en sjangs nå så kansje du skal droppe det. Siden det kansje kan virke litt skremmende ;)

 

Det er også lagt rettningslinjer for hvordan det skal gjøres ett sted her.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eksempel;

 

Det er 10 stykker med

Alle binder 10 like fluer (+ noen bunus fluer til trådstarter da om mann vil) å sender til deg med ferdig frankert retur konvelutt.

Du fordeler fluene slik at alle får 10 ulike fluer tilbake i posten.

Ta gjerne bilder av alle fluene å legg ut her

Bare for moro detta, og inspirasjon for videre knyting  :D

 

edit: om vi vil kan vi sikkert "kåre" ringens flue

 

Man binder vel 9 stk fluer hvis det er 10 personer som er med. Altså du trenger ikke å binde til deg selv:) (noen som har bommet på dette før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på en fluering!

Mygg og duns har vel vært tema noen ganger. Hva med landinsektereller f.eks. husbyggende vårfluelarver.

Ikke at jeg har noe mot verken mygg eller duns, men fluefiskesiden koker snart over av bilder og beskrivelser på slikt....

Vannymfer, øyenstikkerlarver og vannkalver er også festlige skapninger som kan by på litt kreativitet, for ikke å snakke om ulike stadier av steinfluer...

Det er opp til dere. Jeg er med uansett så lenge vi binder på krok!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jeg er med...Vist det er en ring med tørre fluer. Vist ikke, så er det ingen problem for meg å være med en annen gang. Vist dette blir en nymfering, så kan vi jo lage en tørr ring om en liten periode :D

 

Trådstarter bestemmer hvilket tema han vil ha på ringen, og vi melder oss på hvist vi er intresserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...