Gå til innhold

SØ ring


pellus

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nei da.  ;) Hadde ikke glemte det men det ble en del endringer på jobben. bla bla bla..... :D

 

Samt at jeg ikke hadde kroker nok, var faktisk fri for den størrelsen som  jeg bruker på den gode flua mi. Den er ikke den vakreste men den fanger sø som bare det. He He  ;D Fisker best fra februar og utover, i den oliven grønne marabou fargen som dere får. De blir sendt i Torsdag eller Fredag morra. God helg til dere alle.

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at fluene endelig var kommet fram,  ;D litt forsinket men godt, gleder meg til å se andre sine fluer som de tar fisk på.

 

Vi legger ut bindebeskrivelse her ???

 

Den grønne ovlien marabou flua som dere får er:

 

Krok str: 4 stramer signatur mustad

Hale:      grønn oliven marabou.

Kropp:    grønn oliven marabou lagt i en dubbing løkke. Bruker en papir klype til å holde fjæra og sette de i løkka.

             så tvister jeg dem rundt. Husk å ha to tette turn helt framme ved krok øyet, slik at du får et kraftig hode.

            Husk å dra fjærene bak over etter hver turn du tar fram over.

 

Reis så marabou fjæra over og under krok skaftet, der etter river man marabou fjæra med de lengste fremst og korter bak over. Børstes så med en tanbørste som er pent brukt.

 

Detter er den flua som har gitt meg mange sø, men i flere farger som sort, oliven, orange, sort med orange, oliven med orange, hvit, grizzly, og lilla. her er det kun fantasien som setter begrensninger.

 

NB! fortyng flua før du lager dubbing løkka, jeg bruker ca 8 til 12 turn med blytråd. Surr godt med bindetråd for å holde blyet på plass.

     Kan også bruke kuleøyne som fortyning går også bra.

post-1034-13949852949157_thumb.jpg

post-1034-13949852950551_thumb.jpg

post-1034-13949852951159_thumb.jpg

post-1034-13949852951759_thumb.jpg

post-1034-13949852952239_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Da har ei snakka med den siste i ringen om fluene.

Og grunna stort arbeidspress rekker han ikke å sende fluene. og ønsker og melde seg ut.

noe eg respekterer fult.

 

Så er da spørsmåle. eg har da ett exstra sett med fluer. hva skal eg da gjøre med desse?

skal eg dele dei på oss alle? eller skal eg som ringstarter behalde desse.

 

 

Nå har eg fått ein del bonusfluer fra dere, så for min del, kan eg sortere dei ut til dere.

håper på tilbakemelding. håper på å få sendt fluene til dere i låpet av få dager

 

Per marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gi deg ett tips som gjør det enklere å fordele fluene slik at ingen får tilbake si eiga flue?

1. Finn ett blankt ark og del det inn i like mange ruter som det er deltakere i ringen.

2. Legg fluene som er bundet hos vær sin opprinnelige fluebinder.

3. Fordel fluene fra den opprinnelig fluebinderen likt på de andre deltakerene ("rutene" ;))

4. Til slutt er alle fluene hos sine fremtidige eiere ;D Og ingen får fluer de har bundet selv i retur :D

 

EVERYBODY`S HAPPY :D :D

 

NB! Dette opplegget gjelder selvfølgelig ikke ringlederens bonusfluer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka 10 stykk dvd bokser. og fordelt etter hvert. 

så trur ikke noen får tilbake sine fluer. men vart litt uretferdig, sidan eg måtte dele ut fluene eg hadde til exstra, noen får 12, andre 11, men slik er det bare, har ikke tatt hensyn til noen nor eg delte. alt er tifeldig med dei siste fluene. ligger klar til posting nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør ikke no d vettu pellus ;) så lenge ikke noen får tilbake ei flue de har bindi, d r litt bittert siden den som får igjen flua lett kan binde opp flere av samme slag, mens en annen ikke er like vant med mønsteret ikke binder mønsteret like godt, men helt sikkert kjempebra fordelt Pellus. Sry hvis du syns jeg blander meg for mye borti ringleder-jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D synest ikke du blander deg mye nei, er jo bare kjekt med hjelp.

 

men som eg skrev i forge innlegg, er att dei siste fluene vart sortert uten att eg såg på navn eller noe, så der kan det hende att ei eller to fluer kom i feil boks,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut at fluene er sendt, gleder meg masse til å få fluene å se hva andre har tro på når de fisker sø. Jula kommer litt før til oss som var med på denne sø-ringen får åpne pakke før julaften ;D, kjempe godt jobbet Pellus.

 

Ønsker alle en God Jul alle sammen. :D

 

hilsen

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut at fluene er sendt, gleder meg masse til å få fluene å se hva andre har tro på når de fisker sø. Jula kommer litt før til oss som var med på denne sø-ringen får åpne pakke før julaften ;D, kjempe godt jobbet Pellus.

 

Ønsker alle en God Jul alle sammen. :D

 

hilsen

 

Mads

ÅPNE PAkkER FØR JULAFTA!!! er ikke låv det, du får legge den under trede tenker eg.

:P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...