Gå til innhold

SØ ring


pellus

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nå ble jeg akkurat ferdig med den første av bonusfluene dine Pellus, og jeg har brukt TO timer på den :o Aldri brukt så lang tid på en flue før jeg. Grunnen til at det tok så lang tid var fordi jeg hadde spunnet firelinen for hardt og fikk ikke dratt materialet på flua lett nok og langt nok fremover slik at jeg skulle kunne sette på den bakre kroken.

 

Etter mye slit og strev gikk den akkurat over krokbøyen, men det skal jo også sies at begge tomlene og begge pekefingrene mine hadde begynt å blø pga. slitet med å få på kroken :o Høres kanskje litt dumt ut siden de fleste, om ikke alle,bare hadde begynt på en ny flue når de forstod at materialet var spunnet for hardt, og heller bundet en ny hvor spinninga ikke var så hard. Men siden du har vært så positiv Pellus, som jeg har nevnt tidligere, så følte jeg at det var viktig å få lagd akkurat DEN flua til deg.

 

P.S. Bare så du vet det, hvis du undrer, så er flua egentlig bedre jo hardere du spinner materialet for da "blander" firelinen og cactus chenillen seg bedre sammen slik at man nesten ikke ser skillet mellom de to komponentene, men man må huske på at man ikke spinner så hardt at man får problemer når man skal dra materialet frem mot krokøyet for å få huka på en krok på firelinen (slik som jeg gjorde :-[). En fin balansegang med andre ord ;)

 

Denne flua kan du si at jeg virkelig har gitt alt for at den kjempegreie ringlederen vår skulle få en flue med ekstra slitt og omtanke bak (skal sies at det var ufrivillig ;D ;D) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av bonusfluene.

 

Her er "Blodflua", hehe ;D ;D

[attachimg=1]

 

Og her er en den andre bonusflua. Forstod i etterkant at mye av grunnen til alt strevet var at krokøyet på den bakre kroken var litt for lite, men men, man lærer så lenge man lever :D

[attachimg=2]

post-1961-13949852594731_thumb.jpg

post-1961-13949852595214_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer dr gribb, bare så du vet det så heter den krysningen din hvit julebusk ;) Den står i boka "96 sterke saltvannsfluer" :)

Har alle bunnet to sett ell??? Har bare bundet et sett jeg, men hvis dere gir meg et par dager til kan jeg sikkert klare et sett til.

 

Takker. Jeg har ikke lest den boken der gitt... Tenkte bare at juletreet ville bli bra med en hale... Den er forøverig godt fortynget i front.

 

For min del så liker jeg mange fluer jeg. Noen dager fra eller til er jo inge krise for meg.

 

Nå er frimerkene innkjøpt og fluene havner i postkassen imorgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...