Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen flere som har problemer med forhåndsvisninga i skrivebolken...?

Får bare ei smal stripe som jeg må skrolle meg igjennom en setning av gangen, og det er ærlig talt rimelig irriterende....for ikke å si utrolig provoserende når en sånn Microsoftis som Jan Erik kommer innom og påstår at det er et komplott mot Mac-brukere!

Jeg veit at Mac er bare ræl, og at alle som bruker slikt burte få seg en virusdunker med Fiatmotor og et par værnesko, men det går da for fanden ann å ha litt medlidenhet med folk som har havna i Mac-hælvete og ikke er nærd på en flekk!... >:( (:))

Med andre ord......HJÆÆÆÆÆLP! :)

Guest Terje Refsahl
Posted

Er det noen flere som har problemer med forhåndsvisninga i skrivebolken...?

Får bare ei smal stripe som jeg må skrolle meg igjennom en setning av gangen, og det er ærlig talt rimelig irriterende....for ikke å si utrolig provoserende når en sånn Microsoftis som Jan Erik kommer innom og påstår at det er et komplott mot Mac-brukere!

Jeg veit at Mac er bare ræl, og at alle som bruker slikt burte få seg en virusdunker med Fiatmotor og et par værnesko, men det går da for fanden ann å ha litt medlidenhet med folk som har havna i Mac-hælvete og ikke er nærd på en flekk!... >:( (:))

Med andre ord......HJÆÆÆÆÆLP! :)

Du er for sent ute Tore, jeg har allerede hyyyylt ut om problemet. :)

Det værste er at det bare har plutselig dukka opp, var ikke sånn for bare noen dager siden >:( >:(>:(

Skjønner ikke bæra av hvorfor det plutselig har blitt slik.

PS. Fohåndsvisninga i PMène funker som før.... :rolleyes:

Terje!

Posted

Hehe, bruker du Safari? Den kan være litt "kilen" noen ganger... Ser at siden kjører i "XHTML 1.0 Transitional standard compliance mode", så vi får vel ikke skyte utviklerne riktig enda :)

Har selv laget noen websider som ser helt fine ut i alt - bortsett fra i Safari. Sikkert jeg som gjør noe feil, men det er jammen vanskelig...

Firefox for Mac:

http://www.mozilla.com/products/download.html?product=firefox-2.0.0.10&os=osx〈=nb-NO  ;)

Posted

Ok, skal hjelpe deg litt på vei  ;D

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//HEMK//DTD Hamarinspirert kvaismaccode//no">

<html>

<head><title>Tores macinspirerte ordtrylleforum</title></head>

<body>

<!-- innhold her -->

</body>

</html>

Edit: uff for en nerd jeg er...

Posted

PS. Fohåndsvisninga i PMène funker som før.... :rolleyes:

Det er fordi forhåndsvisningen av personlige meldinger ikke bruker AJAX.

Som jeg sa i den andre tråden skal dette være fikset i den neste oppdateringen av SMF, men i mellomtiden kan dere alltids bytte til Opera ;D

Guest Terje Refsahl
Posted

Lasta ned Opera og det funka som bare det, gitt. ;D

Rask var`n å.

Forhåndsvisninga kom tilbake på null komma svisj ;D ;D

Ser ikke bort i fra at jeg vil bruke Opera oftere ;D ;D

Terje!

Posted
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//HEMK//DTD Hamarinspirert kvaismaccode//no">

<html>

<head><title>Tores macinspirerte ordtrylleforum</title></head>

<html>

<!-- innhold her -->

</html>

Oi......hvis det er noe av det som skal til for å lage mitt eget forum trur jeg heller at jeg blir her! :)

Jeg bruker Safari sjøl om jeg har både Opera og Firefox, da slipper jeg saks og limklin, og det er egentlig litt fint......når en først er litt bortskjemt, bokmerkesystemet til Safari er også helt supert.......og siden jeg først er på bærtur......rever i brann og opera (sang altså) er for dyremishandlere og sissy-boys! ;D:D

Neida, dere får prøve å overse den høye sigarføringa, blir bare så usikker når det kommer til datagreier!

Takket være Bånngjeddas link med lettforståelig anvisning har jeg da fått på plass siste versjon av Firefox, og får jeg hue til å fungere på samma måten en gang til så klarer jeg kansje Opera's siste fra Trygve også!  :)

Tusen takk for hjælpa, det eneste jeg mangler nå er en valium og link til den tråden der detta har vært oppe i før! :)

Lasta ned Opera og det funka som bare det, gitt.

Rask var`n å.

Forhåndsvisninga kom tilbake på null komma svisj 

Ser ikke bort i fra at jeg vil bruke Opera oftere 

Terje!

Terje....du skuffer, å foråde Safari for Opera som en kåt kanin vitner om at Intel-prossesora i bastardmacen har stråla filler av ryggraden din! :D

Jeg sto på barikaden for å få fram de ti siste for Safaribrukere på GG også, og sjøl om jeg ble skutt i filler med fancy jåleprat om andre nettlesere og såkalte svakheter i Safari, så var det jeg som sto oppreist på bældigert ego etterat Fin(n) trøska til med en statutt om svakheter og feil i GG's fjonge mikrosoftiske PC(les pese)-maskineri, og at det var det som ikke takla Safari (Steve Jobs gave til folket).......så det så! :P

Ta med Intel-mac'en din hit du Terje, jeg kan bytte med deg slik at du blir fresk att! ;D

Posted

Sånn, da var både den nye Opera'n og den nye Firefox'n på plass, og de gamle værsjonene er kasta! :):D

Instaleringa gikk til ei forandring uten det vanlige rotet fra mi sie, noe som helt klart skyldtes den gode veiledninga som fulgte med linkene.

Som jeg sa i den andre tråden skal dette være fikset i den neste oppdateringen av SMF

Nå gjenstår det bare og finna ut hva og når den neste oppdateringa av SMF 1.1.5 består av, og om jeg i det hele tatt får tatt den i bruk...?

Så sta-tjukk i hue som jeg er, skal det mye til om noe konker ut Safari, men jeg får se på åssen Terje bruker både sin Safari og Opera før jeg brøler for høyt om "klipp og lim-søl"!

Men en ting er sikkert, og det veit jeg nå etter en telefon fra Terje ista, hvor vi ivertfall fikk bragt på det rene at ivertfall vi to bruker Safari litt ulikt!

Han markerer-kopierer-og-flytter (?) på PC-vis, og jeg bare markerer og flytter over dit det skal il-pronto med to museklikk og to små sveip med markøren (lynkjappt vettdu).......Terje hadde jo PC før, og jeg har aldri hatt noe annet enn denna Mac'n, kansje folk flest ikke egentlig veit hvor elegant Safari er...?

En annen ting er også litt usikkert slik jeg ser det med mine grumsete øyne; hvor mye legges det egentlig i at lille (og elegante) Safari skal kunne fungere på forskjellige nettsteder.........(nå tar jeg av igjen :)).........og særlig hvis en del av alle Macbrukere eller folk som bare såvidt har tatt i en Mac, svikter nettleser'n som er skapt for Mac/av Mac til fordel for Opera, Firefox og gudene veit hva, uten og vite eller med den minste lille motstand!

Noen gjør kansje sånn som Terje, som har hatt PC før, og bruker Safari (som faktisk HAR begge bruksmåtene inne) på et unødvendig tungvindt PC-vis uten egentlig noen gang få veta hva slags småting som gjør Safari til en virkelig stor ting?

Ja åsså det er vel noen ihuga fanatikere som stikker hue ut i interspace og brøler; MAKK ER BEEEST...STILLE I FJØØØSET...MAKK ER BE'EST!!!"......dumt med slike grupie-nørder....døm drar ned standar'n slik at en ravende sinnsykt vettug non-nørd som meg må slite med alle PC-øyenbryna som fyker ivrig til værs så fort stortjuven Bill Gates klarer å spenne bein på epletjuven Steve Jobs så pipstilka knekker på begge to!

At den eplebiten som mangler i Apple's logo sitter i vranga på den forspiste slukhalsen Gates som helt sikkert tørker seg i ræva med gullforgyldt dasspapir prega med eplelogo er jeg like sikker på som at Jobs, gutten med gullkortbuksene og iDinglePikk gladelig hadde tredd hele resten av eplet nedi der halsen er trangest på sjefs-bisnissnissen og tatt over hele salget av enkle 100 dollar's lapp-topper til alle værdens fattigste skolebarn med enorm fortjeneste mens'n glefsa i seg nonner er jeg også ganske sikker på!  :D

Posted

Som jeg sa i den andre tråden skal dette være fikset i den neste oppdateringen av SMF

Nå gjenstår det bare og finna ut hva og når den neste oppdateringa av SMF 1.1.5 består av, og om jeg i det hele tatt får tatt den i bruk...?

Hvis du ruller ned til bunnen av siden vil du se at SMF, eller Simple Machines Forum, er forumprogramvaren Fluefiskesiden benytter seg av, så oppdateringen av SMF er noe en av administratorene tar seg av etter hvert som disse blir sluppet ;)

En annen ting er også litt usikkert slik jeg ser det med mine grumsete øyne; hvor mye legges det egentlig i at lille (og elegante) Safari skal kunne fungere på forskjellige nettsteder.........(nå tar jeg av igjen :)).........

Generelt alt for lite! Problemet ligger vel i at det koster penger å bli/holde seg kompatibel med alle nettlesere og operativsystemer, spesielt hvis nettsted/programvaren man bruker er kodet med utgangspunkt i IE i stedet for å bruke web standarder og heller gjøre unntak for IEs til tider høyst merkelige oppførsel.

Posted

Hvis du ruller ned til bunnen av siden vil du se at SMF, eller Simple Machines Forum, er forumprogramvaren Fluefiskesiden benytter seg av, så oppdateringen av SMF er noe en av administratorene tar seg av etter hvert som disse blir sluppet

Er det det SMF står for ja........Takk skal du ha Sverre, jeg trudde nesten det sto for SafariMøljeFlokeforløsningsverktøy (eller noe griseri)!  :)

Generelt alt for lite! Problemet ligger vel i at det koster penger å bli/holde seg kompatibel med alle nettlesere og operativsystemer, spesielt hvis nettsted/programvaren man bruker er kodet med utgangspunkt i IE i stedet for å bruke web standarder og heller gjøre unntak for IEs til tider høyst merkelige oppførsel.

Nesten godt på et vis og få bekreftelse på at egne og syltynt forankra mistanker faktisk har en smule sannhet i seg, og ikke bare er resultatet av ei lang søvnløs natt med innavla tvangstanker........godt å få hjælp sjøl om jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke skjønner alt sammen! :)

Posted

Nå orket jeg ikke lese igjennom alt du skrev Tore, men gjør som alle andre og ha i allefall to nettlesere innstallert. I tilfelle noe sånt skulle skje igjen!

Kanskje du skulle poste denne på nettstedet til Safari istedet?  :rolleyes:

Å skulle du trenge ekstra minne til maskinen din er det bare å kjøpe disse:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore.woa/wa/RSLID?nclm=8C8A070A

Snakker om svindel.. Blir kvalm :-X

Posted

Nå orket jeg ikke lese igjennom alt du skrev Tore, men gjør som alle andre og ha i allefall to nettlesere innstallert. I tilfelle noe sånt skulle skje igjen!

Kanskje du skulle poste denne på nettstedet til Safari istedet?  :rolleyes:

Snakker om svindel.. Blir kvalm :-X

Frakta var jo gratis da... ;)

Posted

Spørs om du ikke skulle ha orka å lesa litt Ulv, da hadde du kansje fått med deg at jeg har hatt tre forskjellige nettlesere innstallert ei god stønn og at jeg takket være de andre i denna tråden hadde fått oppgradert både Opera og Firefox til nyeste versjon av disse! :)

Kanskje du skulle poste denne på nettstedet til Safari istedet?

Du hadde sikkert fått med deg at jeg i og for seg har posta detta innlegget på riktig forum i forhold til hvor eventuelle problemer ligger også! :)

Hva et så stort minne har i denna tråden og gjøre skjønner jeg ikke helt.......er du sikker på at du posta i riktig tråd...? :D

Snakker om svindel.. Blir kvalm

Takar.......du er vist ille plaga av alt som har med Mac og gjøra PLUSS mangel på leselyst, men du orka da å grava fram noen bokstaver på tastaturet og et skrekkeksempel fra Apple-store ivertfall........forhåpentligvis uten å spy.......og siden jeg er kronisk lealøs i tåpikken til vanlig var det ivertall god underholdning for meg! :)  :D

Posted

ziiiip

Beklager.. Det var så mye tekst i noen av innleggene at jeg trodde du enda plagdes..  :rolleyes:

edit: den prisen var bare ment som et advarsel, folk kan jo tro at det faktiske er så dyrt for minne..

Noe det ikke er.

Posted
Sitat fra: Tore Slettengen. på I dag kl. 18:07:48

ziiiip

Beklager.. Det var så mye tekst i noen av innleggene at jeg trodde du enda plagdes.. 

edit: den prisen var bare ment som et advarsel, folk kan jo tro at det faktiske er så dyrt for minne..

Noe det ikke er.

Skriver vist for mye etter din smak jeg Ulv (skjønner jo såpass bare av det siste sitatet ditt :)), og da er det jo generøst av deg å ta deg tia til å svare hele to ganger alikavæl! :)

Takk for advarselen også, men minnet mitt på 1GB holder i massevis og overgår det organiske minnet en høy sjøgang! :) 

Posted

Blir en del hofteskudd her i gården også tmags, men med større innlegg som kansje inneholder linker som skal prøves og bilder som skal sjekkes om døm virkelig kommer på rett sted, ja da er forhåndsvisninga god å ha........der er jeg ubetinga enig med Terje (...jøss....? :))

Ikke alltid like lett å vite hvor langt et innlegg blir heller da det ofte fyrer opp litt av seg sjøl........iværtfall her i går'n! :D

Her er det en kar som hadde hatt nytte av både manus, minne og forhåndsvisning iværtfall! ;D

http://www.youtube.com/watch?v=eTrDOi6mcT8

• Create New...