Gå til innhold

Første ring for vinteren.


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

OK. Da stopper vi der da.

Skal vi si frist til 10 januar?

Da blir det ikke stress, og Stemelli kan da være med. Alle sende 11 fluer til meg, med returporto, og noe å sende fluene i.

 

Henning Sæbø

Larstø

5454 Sæbøvik

 

Vist det er noen som lurer på noe, så kan vi ta det på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 januar høres flott ut for meg, greit med litt tid, men tror jeg skal få gjort litt ugang i romjula :) bonusflue til trådstarter ja :)

 

Bonusflue til trådstarter er self valgfritt, men blir glad for det :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med mitt bidrag til ringen fluene går i posten i kveld..

Jeg bandt en klekker str 16 som også kan fiskes  som puppe om du modifiserer den eller fiske me den når den drukner, regner ikke med du gjør det henning??  :D ihvertfall en enkel og god flue som jeg fikk mye fisk på i fjor..

Bonus fluene tok jeg ikke bilde av :)

post-1360-13949852908305_thumb.jpg

post-1360-13949852908766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var mitt bidrag ferdig også. Dette er et mønster som jeg fikk av Ingar (skribent her på siden) når jeg traff han på en fisketur.

Etter dette bekjentskapet med flua har den faktisk blitt det absolutte førstevalget på tørrfluefiske med mygg. Fisker utrolig bra, men ser litt merkelig ut.

Kun sort cdc dubbing spunnet opp på tråden. Enkelt og greit..

 

Ola

post-935-13949853115766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Da var mitt bidrag ferdig også. Dette er et mønster som jeg fikk av Ingar (skribent her på siden) når jeg traff han på en fisketur.

Etter dette bekjentskapet med flua har den faktisk blitt det absolutte førstevalget på tørrfluefiske med mygg. Fisker utrolig bra, men ser litt merkelig ut.

Kun sort cdc dubbing spunnet opp på tråden. Enkelt og greit..

 

Ola

 

Hei. Den fluen der har jeg og gode erfaringer med. Har og fått mine fra Ingar. Denne har jeg kopiert med ganske stor "sussess" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Er det ok at jeg deltar med en CdC mygg jeg har positiv erfaring med? Som nybegynner her trenger jeg litt drahjelp på howto...

 

Ser ut som du er litt sent ute her. Denne ringen er vel avsluttet. Du får bli med neste gang:)

 

Sjekk info om Flueringen her: http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=div

 

Er vel ikke helt avsluttet, men er på god gang :)

 

 

Er det ok at jeg deltar med en CdC mygg jeg har positiv erfaring med? Som nybegynner her trenger jeg litt drahjelp på howto...

 

Hei.

Ser ut som du er litt sen til denne ringen, men send meg fluer, så mangen vi blir (jeg kan ikke telle :) ) så kan du få mine :) Da kan jeg sitte igjen med bonusfluene.

Vennligs bekreft dette vist det er intressant.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Da har en meldt avbud, så da kan vi vel bare fortsette som planlagt.

Ulv har vert litt uheldig, og kan ikke bli med. Da får han heller være med neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Da bør vel alle som ikke har posta fluene sine, lage bonusflue til ringstarter. sidan han gir bort sine fluer

 

Bare ein oppfordring folkens ;)

 

Må bare takke og bukke! Dette er virkelig service for en nybegynner på forumet! Har merket meg at holdningene her generelt er veldig positiv, men dette er i overkant gledelig. Jeg legger selvfølgelig med noe bonusfluer :)

 

Har bare en god dag...Er ellers en ganske sur fyr :)

 

Morro å ha flere litt nye med på slike ringer, for det kan være skikkelig morro og inspirerende å se hva fluer andre fiskere bruker . Kan få noen ahaa opplevelser av det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var jeg ferdig ...... Går i posten i morgen

 

Beklager bildekvaliteten , men håper at Henning har bedre utstyr .

Merkelig....  ??? av og til så blir det ikke så ille bilder , men så en annen gang er det helt umulig å få til .

Ga opp å få de noe klarere i kveld , men man ser jo sånn omtrent hva det er hvis man legger godviljen til ....  ;D ;D

 

Krok                      Tmc  102 y st 15

Bindetråd              Hvit

Kropp                    Biot fra Røy

Hale                      Aero fly wing  hvit

Vinger                    Lys brun CDC

Thoraks                Påfugelherl

 

 

Denne fluen inngår i min grunnutrustning ......  ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Pen flue gitt :) Jeg tar dårlige bilder selv, så jeg hadde håpa på at Kenneth Sneis kan ta bildene fra denne ringen.

Han får det iallefall til så pass bra at vi ser hva flue det er :)....Kenneth? fotograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...