Gå til innhold

Hva slags utstyr bruker dere til ørret-fiske?


Åge

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Henning

Må nok endre på en liten ting ang stang her  :-[ :-[ jeg har en ny stang på vei i posten.. SAGE ZXL 490-4....... Håper jeg fikser denne stanga :) Da kommer det en streamdace ut for salg snart...eller at jeg har den som reservestang. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Da beholder jeg den du kasta i grøfta forrige helg Henning!

  ;D ;D ;D  ;D ;D

Pass munnen din :) Ikke et ooord :D

 

 

Og forresten :

 

Shimano Freestone FS805 & Danielssons Midge + Sixth Sense  :-* :-*

 

 

Har du testa den stanga med snella mi eller? altså med sixth sense snøret?

Nyyydelig stang iallefall. Vet det er MANGEN her inne som hadde digga den stanga der. Hadde vært morro å sett trynet på tørrfluepuristen etter å ha lekt seg litt med den stanga . Tipper det hadde blitt godlyd da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beholder jeg den du kasta i grøfta forrige helg Henning!

  ;D ;D ;D  ;D ;D

Pass munnen din :) Ikke et ooord :D

 

 

Og forresten :

 

Shimano Freestone FS805 & Danielssons Midge + Sixth Sense  :-* :-*

 

 

Har du testa den stanga med snella mi eller? altså med sixth sense snøret?

Nyyydelig stang iallefall. Vet det er MANGEN her inne som hadde digga den stanga der. Hadde vært morro å sett trynet på tørrfluepuristen etter å ha lekt seg litt med den stanga . Tipper det hadde blitt godlyd da :D

 

 

 

Klarte ikke å la være å  prøve snøre ditt.Lå tross alt bare i grøfta og slang!!

Kappa 12 meter av snøret ( for å få plass på Midge`snella ),

og det gikk som en drøm  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

hohoho

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da beholder jeg den du kasta i grøfta forrige helg Henning!

  ;D ;D ;D  ;D ;D

Pass munnen din :) Ikke et ooord :D

 

 

Og forresten :

 

Shimano Freestone FS805 & Danielssons Midge + Sixth Sense  :-* :-*

 

 

Har du testa den stanga med snella mi eller? altså med sixth sense snøret?

Nyyydelig stang iallefall. Vet det er MANGEN her inne som hadde digga den stanga der. Hadde vært morro å sett trynet på tørrfluepuristen etter å ha lekt seg litt med den stanga . Tipper det hadde blitt godlyd da :D

 

Den har jeg allrede prøvd, Henning ;D ;D

En tørrfluepurist er alltid oppdatert på spennende stenger for tørrfluefiske :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Shimano Freestone FS805 & Danielssons Midge + Sixth Sense  :-* :-*

 

 

Har du testa den stanga med snella mi eller? altså med sixth sense snøret?

Nyyydelig stang iallefall. Vet det er MANGEN her inne som hadde digga den stanga der. Hadde vært morro å sett trynet på tørrfluepuristen etter å ha lekt seg litt med den stanga . Tipper det hadde blitt godlyd da :D

 

Den har jeg allrede prøvd, Henning ;D ;D

En tørrfluepurist er alltid oppdatert på spennende stenger for tørrfluefiske :D :D

 

Terje!

 

 

Og dommen lyder?

( trommevirvel....... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Terje Refsahl

[

Shimano Freestone FS805 & Danielssons Midge + Sixth Sense  :-* :-*

 

 

Har du testa den stanga med snella mi eller? altså med sixth sense snøret?

Nyyydelig stang iallefall. Vet det er MANGEN her inne som hadde digga den stanga der. Hadde vært morro å sett trynet på tørrfluepuristen etter å ha lekt seg litt med den stanga . Tipper det hadde blitt godlyd da :D

 

Den har jeg allrede prøvd, Henning ;D ;D

En tørrfluepurist er alltid oppdatert på spennende stenger for tørrfluefiske :D :D

 

Terje!

 

 

Og dommen lyder?

( trommevirvel....... )

 

 

 

Å fillern.....denne hadde jeg helt oversett Håkon :D.......flere måndeder siden tråden ebba ut, men jeg må bare svare. Bedre sent enn aldri.

Dommern over Shimano FS805 er:

EN HELT FANTASTISK FLUESTANG :D.........den stanga er så merkelig konstruert med den smaleste buttenden jeg noen gang har sett på en fluestang. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg sagt at det var en #2 stang elno sånt :D

Jeg får ikke denne stanga ut av hue og har som målsetting å få den inn i min beskjedne samling innen neste sesong.

For en feeling og for en fløtemyk kastefølelse.....men allikevel med masse punch.

 

Heldigvis har Trygve Bjerk denne og derfor har jeg kasta med den i sommer også :D

Du skulle forresten sett JB når jeg la i vei om Shimano Freestone som en suveren fluestang :D :D......da så Jørn meget skeptisk ut :D......helt til han fikk den i hånda og fikk ta stanga i bruk....... da skjønte han hva jeg hadde prata om :D

 

Terningkast 6 :D :D

 

 

Sakset fra Edge flyfishing:

 

Shimano Freestone serien säljs inte längre i Sverige.

 

Spöt vid introduceringen var dyrt och lite exponerat, till dom lyckliga ägare av ett Shimano Freestone kan vi bara gratulera då vi tycker att detta spö är ett av dom vackraste spöserier som någonsin har tillverkats.

 

 

 

Klingan är ovanligt tunn och smäcker, dessutom är hela klingan skruvad vilket ger en enormt snygg effekt, lindningarna är i bärnstensfärg.

 

Nog om utseendet.

 

Spöt är av mediumaktion och mycket lättkastat, balansen är helt rätt och presentation av mycket små flugor sker nästan lekande lätt.

 

Den rekomendation vi har är att om ni ser någon med ett Freestonespö, fråga om ni får prova det !!!!!!

 

 

 

Betyg

 

Funktion/kvalitet/design: 5

 

Garanti/support: 4

 

Pris: 4

 

Kommentar:

Lyckliga är dom få ägarna.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og dommen lyder?

( trommevirvel....... )

 

 

 

Å fillern.....denne hadde jeg helt oversett Håkon :D.......flere måndeder siden tråden ebba ut, men jeg må bare svare. Bedre sent enn aldri.

Dommern over Shimano FS805 er:

EN HELT FANTASTISK FLUESTANG :D.........den stanga er så merkelig konstruert med den smaleste buttenden jeg noen gang har sett på en fluestang. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg sagt at det var en #2 stang elno sånt :D

Jeg får ikke denne stanga ut av hue og har som målsetting å få den inn i min beskjedne samling innen neste sesong.

For en feeling og for en fløtemyk kastefølelse.....men allikevel med masse punch.

 

Heldigvis har Trygve Bjerk denne og derfor har jeg kasta med den i sommer også :D

Du skulle forresten sett JB når jeg la i vei om Shimano Freestone som en suveren fluestang :D :D......da så Jørn meget skeptisk ut :D......helt til han fikk den i hånda og fikk ta stanga i bruk....... da skjønte han hva jeg hadde prata om :D " quote "

 

 

 

Herregud Terje,på tide! Har tromma hele tida, begynnte å få krampe i underarmene. Tidenes trommevirvel.

Skal bli godt å komme seg ut å fiske igjen  ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

 

Og dommen lyder?

( trommevirvel....... )

 

 

 

Å fillern.....denne hadde jeg helt oversett Håkon :D.......flere måndeder siden tråden ebba ut, men jeg må bare svare. Bedre sent enn aldri.

Dommern over Shimano FS805 er:

EN HELT FANTASTISK FLUESTANG :D.........den stanga er så merkelig konstruert med den smaleste buttenden jeg noen gang har sett på en fluestang. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg sagt at det var en #2 stang elno sånt :D

Jeg får ikke denne stanga ut av hue og har som målsetting å få den inn i min beskjedne samling innen neste sesong.

For en feeling og for en fløtemyk kastefølelse.....men allikevel med masse punch.

 

Heldigvis har Trygve Bjerk denne og derfor har jeg kasta med den i sommer også :D

Du skulle forresten sett JB når jeg la i vei om Shimano Freestone som en suveren fluestang :D :D......da så Jørn meget skeptisk ut :D......helt til han fikk den i hånda og fikk ta stanga i bruk....... da skjønte han hva jeg hadde prata om :D " quote "

 

 

 

Herregud Terje,på tide! Har tromma hele tida, begynnte å få krampe i underarmene. Tidenes trommevirvel.

Skal bli godt å komme seg ut å fiske igjen  ;D ;D

 

 

I am so sorry :D .......... kom deg ut å fisk nå :D ..... du har fortjent det etter tidenes lengste trommevirvel ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage ZXL 490-4

Danielsson Dryfly

Airflo Ridgeline Tactical Trout

 

Denne kombinasjonen passer meg utmerket, og har blitt brukt på mesteparten av turene i år.

 

Fra neste sesong vil nok sage'n få litt konkuranse av min nyervervede Orvis ZG Helios 905-4 Mid.

Savnet en femmer i år. 6'ern blir til tider litt overkill.

 

Uten at jeg har prøvd dette sammen, regner jeg med at Orvisen blir parret med et Lee Wulff TT-snøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Oppdatert utstyrsliste til ørret-fiske:

 

Stenger:

Diamonback Classic Trout 8,6`#4

Diamondback Diamondglass 8`#4

Steffenbrothers 9`#4/5 - medium aksjon (er hos Kalle for bygging)

Sage SP 8,9´#4 - 5 delt

Northern Light Bamboo 8,4`#5 (på vei fra USA)

 

Sneller:

Waterworks ULA Force F2

Lamson Light Speed 2

Lamson Velocity 2

TPS (Kalle`s hjemmelagde)

ATH Gallatin 2

 

Snører:

Cortland sylk #4

Cortland sylk #5

Cortland rocket taper #4

Guide Line Presentation #4

Airflo sixth sense #4/5

Airflo ridgeline tactical trout #4

Airflo ridgeline presentation #4 og #5

Loop Extreme x2 #4

Scientific Angler Ultra 4 #5

 

 

Terje!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Stang og snøre i #5...... wf-line med klump på ca 10-11 m ........er det noe vits i noe mere fiksfakseri.....?

 

 

 

JA, det er noen vits med mer fiksfakseri ;D ;D

Tenk bare hvor kjedelig det hadde blitt for deg Staffan hvis vi bare hadde kommet ned til Kvarven med en stang hver oss :D........du som kaster deg over stengene våre før vi har fått tatt dem ut av bilen :D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert utstyrsliste til ørret-fiske:

 

Stenger:

Diamonback Classic Trout 8,6`#4

Diamondback Diamondglass 8`#4

Steffenbrothers 9`#4/5 - medium aksjon (er hos Kalle for bygging)

Sage SP 8,9´#4 - 5 delt

Northern Light Bamboo 8,4`#5 (på vei fra USA)

 

Sneller:

Waterworks ULA Force F2

Lamson Light Speed 2

Lamson Velocity 2

TPS (Kalle`s hjemmelagde)

ATH Gallatin 2

 

Snører:

Cortland sylk #4

Cortland sylk #5

Cortland rocket taper #4

Guide Line Presentation #4

Airflo sixth sense #4/5

Airflo ridgeline tactical trout #4

Airflo ridgeline presentation #4 og #5

Loop Extreme x2 #4

Scientific Angler Ultra 4 #5

 

Terje!

 

Hei :)

 

Trodde du bare fisket med Danielson Dryfly jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest brukt:

 

Storfisk/stor elv:

Sage XP #5 med SA GPX WF5 på Lamson Litespeed 2.

 

Små fjellelver:

Diamondback Diamondglass 6,6 fot klasse 3 med Abel Creek #1 og Cortland Sylk DT 3.  

 

Markavann:

Sage Launch klasse 3 med Lamson Konic og Guideline The Dry.

 

 

PS! Hadde jeg vært 16 år og pappa hadde kjøpt billigere utstyr til meg, så hadde jeg garantert hatt det like gøy med det. Så moralen er: Kos dere med fluefisket og det utstyret dere har, og drøm gjerne om dyrere og "bedre" utstyr under visshet om at du alltid vil ha lyst på noen nytt og "enda bedre"  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Grrrr.... En typisk tråd hvor man har lyst til, men er diskvalifisert fra å svare mer utdypende enn "stort sett #2-5 og 7'6" til 10' og 9'-12'/4x + spiss".  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...