Gå til innhold

Sjøørret fiske i trøndelag


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 316
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 10 måneder senere...

jeg, cc og raymond var ute en tur idag.

en del liv, med napp og en mistet.

fisken tar fremdeles utrooooooooooooolig forsiktig, eller er det bare iskalde fingre som ikke kjenner nappet skikkelig ;D

uansett så øker tempen dag for dag, og der er jo bra

her er en link til en tur vi hadde nordpå igår :) (nordpå = en stund fra stjørdal ;) )

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=15349.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og lise var ute en tur idag. ble ikke noe annet enn to napp på meg, men lise fikk to pene 600gr, en liten en og ei flyndre :)

lurer på om jeg har fylt kvota mi med den 3,3kg fisken, håper ikke det. som de fleste andre fiskenarkomaner, må jeg ha skudd snart ;D ;D

her er bildene av de største

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-2543-13949876625148_thumb.jpg

post-2543-13949876625634_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Byfolk på besøk her om dagen, og Raymond fikk være med til en av godplassene. Resultatet ble en lang fin dag, ikke så mange fisk, men kasting på myggspisende Ørret over Kg er en opplevelse i seg selv..

Det ble dog en på 1,3kg og en på 500gr, ingen bilder fra den dagen, men her er kvelds resultatet fra gårsdagen

GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=79a1ab16-4092-11df-9868-001e0bccddde&Aux=44|0|8CCA2B664208E00||

2kg. Ikke den største ,men helt klart den sprekeste sjøørreten jeg har vært borti..helt sykt ;D

Håper Raymond fikk en fin tur her om dagen, og neste gang tar vi en av "stor gutta" når du er her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Turen var fin den, selv om de aller største ikke viste seg. Mektig imponerende sted må jeg si, blir forhåpentligvis flere turer og fisker framover :D

Grattis med stor fisk, typisk at den ikke viste seg når jeg var med ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg, cc og lise var ut en tur idag.

endelig har vannet gått over fra grått til brunt :D og det viste igjen at brunt ruuuuuuuler!

cc får en liten, og etter en liten stund får lise og en liten en. jeg mister en på ca.1,5kg (forbanna ja)

så blir det en liten pause i fisket, til jeg får ei flyndre. den var så full av rogn, at det begynte å tyte ut....

så får cc en på 1,3kg og lise får en sild :)

en fin tur

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-2543-1394987700509_thumb.jpg

post-2543-13949877005475_thumb.jpg

post-2543-13949877005926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg og cc var smarte idag og skulket skolen ;D

kom til perfekte forhold. lettskyet og super sø-bris på vannet, klart vann.

startet med noen lugg på orangereke, byttet til zoker i natural/white og på andre kastet satt den som f. en ok fisk på ca 5 hekto. hadde desverre slukt flua litt dypere enn jeg liker, så etter en super-rask krokløsning bar det rett hjem i sjøen uten photoshoot.

fint med mothakeløse kroker når fisken sluker flua

så ble det en ørret til, også mistet jeg 3 stk i tillegg.....

to knurr på rappen ikke lenge etterpå og et lugg.

cc hadde to lugg og mistet en....

uansett en flott tur i nydelig vær

og ja, jeg fikk en sjøstjerne også ;D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

post-2543-13949877421829_thumb.jpg

post-2543-13949877422316_thumb.jpg

post-2543-13949877422697_thumb.jpg

post-2543-13949877423131_thumb.jpg

post-2543-13949877423491_thumb.jpg

post-2543-13949877423871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og cc var på øysand idag. hadde veldig lyst nordover, men MÅTTE på skolen idag. æsj!

anyway

det var en del action med lugg, takes og mistet fisk.

cc endte, med i sø på 1.3, en knurr, og en torsk. hadde han fått flyndre så hadde det blitt øysand grand slam på han ;D

jeg endte med en på 1 kg og en knurr. hadde to etter, begge godt over kiloen

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-2543-13949877747533_thumb.jpg

post-2543-13949877748039_thumb.jpg

post-2543-13949877748397_thumb.jpg

post-2543-139498777488_thumb.jpg

post-2543-13949877749298_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Du må få CC til å smile mere på bildene Igor, ser ut som han også er lei av all denginga ;D:P

Pene fisker, igjen :D

det heter sjøørret-fluefiske. også er det gangsta looken til cc ;)

Beklager, denging etter sjøørret på flue ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du tørr å ta i knurren Igor  :P;);D ;D ;D ;D

Enig. Da jeg bodde i Trondheim fisket jeg mye sjøøret på våren, og jeg må innrømme at jeg utviklet kronisk knurrskrekk i løpet av denne perioden.

På Vikanlandet i Stjørdal kan man påregne store knurrfangster dersom man fisker i skumringen. Jeg synes de er temmelig skumle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fint å se at du tørr å ta i knurren Igor  :P;);D ;D ;D ;D

Enig. Da jeg bodde i Trondheim fisket jeg mye sjøøret på våren, og jeg må innrømme at jeg utviklet kronisk knurrskrekk i løpet av denne perioden.

På Vikanlandet i Stjørdal kan man påregne store knurrfangster dersom man fisker i skumringen. Jeg synes de er temmelig skumle...

Hvordan var Vikanlandet sånn ellers? Har sett på stedet flere ganger, men aldri prøvd der selv

Gjerne ta det på pm om du ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - PM ikke nødvendig - sitter ikke på noe særlig gradert informasjon her ;)

Var der en god del i mars - mai mellom -00 og -05, og fikk desidert mest fisk på fjære. Da blir det av og til en meget giftig strømkant (kraftig) 60-70 m fra land. Hvis man vader ut sånn at man fisker i denne, kan man få skikkelig pen fisk. Men tidlig på sesongen kan det være litt vel høy slipsefaktor der. På flo er det bare brukbart hvis det er pålandsvind, etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Stemte bra med det jeg trodde da. Vet at strømkanten på slike områder er kraftige og med den bunnen som er der, hjelper det på en del. Vil tro det er akkurat det samme på den andre siden, har speidet litt der også. Se om ikke det blir en tur en gang i framtiden :)

Takker for info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte bra med det jeg trodde da. Vet at strømkanten på slike områder er kraftige og med den bunnen som er der, hjelper det på en del. Vil tro det er akkurat det samme på den andre siden, har speidet litt der også. Se om ikke det blir en tur en gang i framtiden :)

Takker for info :D

skal du denge etter sjøørret????

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...