Gå til innhold

Sjøørret fiske i trøndelag


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 316
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

var ute idag jeg, fikk to sø, en skrubbe og en knurr. desverre så kom nisen i det ørreten begynnte å bite. en ørret hoppet som bare det når nisen prøvde seg... det var sykt, håper han kom seg unna...

ene ørreten tok ice bunny reka, de andre fiskene tok copper fyggi med orange bein.

blåste litt av en fralands når jeg kom, men roet seg ned rundt ni tiden, begynte å blåse igjen når jeg dro... er i alle fall 16 grader nå

post-2543-13949856099173_thumb.jpg

post-2543-13949856099655_thumb.jpg

post-2543-13949856100146_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, kunne perset i dag jeg, men nei da, måtte miste den ja....

det verste er at jeg såg fisken, kunne heller mistet den før jeg såg den, da kunne jeg avfeid den som en knurr eller no'

uansett, den tok en ice bunny reke også klarte den å riste flua av seg på første hoppet. anslått vekt 1,5-2kg...

også i dag kom nisen rett etter at sø kom i gang.

40m unna meg begynte det å plaske noe jævlig. jeg snur meg og det ser ut som sø jager et eller annet, men nei da, nise jager sø. var helt sykt å se kilos fisker plaske som sild mens nisen svømte rundt...

etter det ble det helt dødt, nisen forsvant og likeså sø.

bortsett fra knurren da, den ga f i hele greia og var skikkelig på hugget, fikk minst 15 stk, 300-600g.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

 

Ganske greit å ha knallgod sø-plass rett utenfor stuedøra :D

Leopardbunn, å en strømkant som går helt inntil land når det flør. Eneste minuset er all knurren og torsken som er inne på grunna der. Dro sikkert opp 10-15 småtorsk i går. Deceiveren min så ikke ut som en deceiver til slutt.

 

Ble også litt imponert av torsken i går. Satte stanga mellom bena og dro inn lina med begge henda så flua stripa. PANG! torsk....  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

får blåse livet i denne tråden.

var ute en tur etter sø idag før maks fjære, 9-12, var en god del liv når vi kom og til 11.30.

selv mistet jeg 3 små og fikk en på ca. 45cm og super kondisjon. kompisen min fikk 3 små.

den på 45cm tok en grå og brun zonker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute idag med raymondDH og en kompis etter sø.

ble denne her på meg

 

[attach=1]

 

kompisen fikk en liten og desverre ble det ingen på raymond. det som er litt artig er at vi brukte den samme flua, kompisen min brukte tom samme line som meg, og det var jeg som hadde flest hogg og fisk. eneste forskjellen er at jeg brukte løkkeknute... til sammen fikk jeg 6 fisk, den overfor eneste som er godkjent. også hadde jeg hogg på 99% av kasta mine.

takk for turen ray, neste gang blir det fisk på deg og  :)

post-2543-13949857803987_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute idag med raymondDH og en kompis etter sø.

ble denne her på meg

 

 

kompisen fikk en liten og desverre ble det ingen på raymond. det som er litt artig er at vi brukte den samme flua, kompisen min brukte tom samme line som meg, og det var jeg som hadde flest hogg og fisk. eneste forskjellen er at jeg brukte løkkeknute... til sammen fikk jeg 6 fisk, den overfor eneste som er godkjent. også hadde jeg hogg på 99% av kasta mine.

takk for turen ray, neste gang blir det fisk på deg og  :)

 

Kanon Igor ;D Farken jeg er missunelig :(, men bare vent ;D ;D ;D

Tror kanskje løkkeknuten din gjorde utslaget, du får en mye livligere gange av flua når den kan bevege seg fritt i løkka ;D ;D

Du skal vel ut i morgen igjen? ;D ;D ;D ;D SØ bassillen har tatt deg også ;D ;D ;D

 

Toppers fisk også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal også nevnes at eneste grunnen til at igor fikk fisk var fordi jeg sto å balla så jævli der jeg sto og skremte all storfisken den veien han sto...

 

DET MÅ VÆRE DERFOR....hehehe....

 

nei det var morsomt igår. gleder meg allerede til neste tur....knallbra!

 

morsomt hadde vi det rett og slett! =)

 

selv om fisken uteble for meg så var humøret på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...