Gå til innhold

Sjøørret fiske i trøndelag


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

Idag var det en kanondag!! Selv om jeg kom meg ut litt seint etter jobb så fikk jeg fram til nå, årets beste dag! Tre fisk ble landet, der største var på 750 gram. Hadde 2 napp i tillegg. Vindstille og sol gjorde dette til en knall tur. Når solen gikk ned ble det helt dødt. Nå er det ikke mye som skal til før det virkelig tar av inne i Trondheimsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...

Jeg og gjengen (les Amoe og Isak) var ute en kveldstur i dag.

Mye vak og knallforhold. For min del bli det 5 fine og feite SØ, der den største nesten kilo.

Isak mistet en flott SØ (ca overkant kilo)

Amoe hadde endel napp, og en fisk på land. Det ble tatt opp kun to stk.

Regner med bestemora til Isak får seg en knall middag imorgen  :)

Takk for atter en fin tur gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått å ventet på påske rapport fra dere gutter :D Sett noe børstemark? sjekket dere mageinnhold på fiskene?

 

Jeg var ut en tur på fredag. jævla kjip vind men fikk 11 feite og fine fisker største på rett under kiloen. Fisket med fastintermediatetip line og juletreet hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageinnholdet var sild, og atter sild... så selv om børstemarken har begynt å vise seg så er det fortsatt sild som er på hovedretten ser det ut som. Må vel en tur i morgen også, nå som det er kongeforhold i sjøen.

 

Vi snakkes gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fluer er det dere får på?

Takk for info å skitt fiske :D

 

 

Vel, for å være erlig så fisket jeg med orange reke, å det gikk jo fint det ;D Så har var vel i "bættet" i går. Tilslutt fisket vi med svarte glinsende wolly bugger, å det hadde Lpxe stort hell med. Fisket ikke så mye med direkte sild imitasjon altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et par turer den siste uka uten å ha fått eller sett en eneste blanking :( Bare torsk og sei.. Skal ta meg en kveldstur nå i kveld så får vi se om det blir noe.

 

EDIT: Etter å ha sett litt på satelittbilder, tror jeg det blir Flatholmen i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på flatholmen i går kveld. masse vak, men kjente ingenting. kom dit rimelig sent så det var bekk mørkt. Også bomma jeg med bekledningen. Holdt på å fryse ihjel  :o

 

litt kjølig ute ja :D

 

hvilke fluer fisket du med?

 

Prøvde sort wolly bugger, sort og hvit fiskeimitasjon laget av no flash-greier, og diverse reker og tanglopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok mine første to SØ på flue i sjøen i dag.

Juhu!

Stod utvadet og funderte på om de juger alle de som hevder at det skal være mulig.

Ørlite vak 10 meter foran meg, og fisken tok på første forsøk.

Den var ikke så veldig stor i grunn, men kunne jo sikkert blitt et fint måltid.

På det neste kastet fikk jeg en til på nøyaktig samme sted.

Svart Wollybugger med litt gull i halen.

Utløpet av Verdalselva.

 

Mvh

 

Erlend

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.......

 

Vært helt fraværende med fangstrapporter så langt denne sesongen, men det betyr at jeg har vært mye ute og fisket og lite hjemme foran PC`n 8)

Fått bra med fisk så langt, selv om det fortsatt er litt for kaldt i sjøen ennå. Har passert vel 20 brukbare fisk i håven. Også meget bra med aktivitet på fisken når det stilner og sola titter frem.

5 største så langt - 1,1 kg, 1,3 kg, 1,5 kg, 1,7 kg og 2,4 kg :) Noen bilder ligger på web - www.fattrout.no

 

Skal prøve å legge inn rapporter nå og da i tiden som kommer :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok mine første to SØ på flue i sjøen i dag.

Juhu!

Stod utvadet og funderte på om de juger alle de som hevder at det skal være mulig.

Ørlite vak 10 meter foran meg, og fisken tok på første forsøk.

Den var ikke så veldig stor i grunn, men kunne jo sikkert blitt et fint måltid.

På det neste kastet fikk jeg en til på nøyaktig samme sted.

Svart Wollybugger med litt gull i halen.

Utløpet av Verdalselva.

 

Mvh

 

Erlend

 

 

 

grattis med første SØ, erlend...=)

 

nå begynner varmen å komme i lufta...ikke lenge til jeg kaster meg på motorsykkeln og freser en tur på besøk til deg...MED utstyret seff....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Pent vær i dag tidlig, så bare måtte ut, og det var ikke dumt.  :)

6 fisker på land totalt fordelt på 3-4 timer, hvorav de 2 største var 1.3 kg og 1.6kg (Ny Pers!)

Klarte tilogmed å få Isak til å legge lunch pausen på fiskeplassen.  ;D

 

Alle tok på Igor's WB med twist, og de tok så det holdt. Stakkars flua gikk grisedeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent vær i dag tidlig, så bare måtte ut, og det var ikke dumt.  :)

6 fisker på land totalt fordelt på 3-4 timer, hvorav de 2 største var 1.3 kg og 1.6kg (Ny Pers!)

Klarte tilogmed å få Isak til å legge lunch pausen på fiskeplassen.  ;D

 

Alle tok på Igor's WB med twist, og de tok så det holdt. Stakkars flua gikk grisedeng.

 

bra den funker :D grattis med ny pers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...