Gå til innhold

Hattfjelldal, Vefsna og Børgefjell inn Simskaret


Espen Tversland

Anbefalte innlegg

Svigerforeldrene mine har hytte i Nedre fiplingsvatn - Stort vakkert område som det bare må finnes ørret/røye vann hvor fisken tar på  tørrflue! Jeg trenger noen tips på steder og tider jeg bør være der i sommer. Jeg har kun en uke ferie i dette området så alle råd og tips om området Hattfjelldal, Vefsna og Børgefjell inn Simskaret  er veldig velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Du er vel midt i paradis for å si det mildt!

 

Vefsna har jo grisestor Harr for å si det mildt. Prøv nedre deler før Laksfossen.

 

Ellers er jo Vefsna gjennom Fiplingdalen ett syn for guder. Glassklart vann! Hvordan fisket er vet jeg ærlig talt ikke. Jeg ville tippet at en klekking ikke ville være å forakte for å få litt oversikt.

 

Du kan jo også kjøre oppover Susendalen, hvor Vefsna bytter navn til Susna. Også meget vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er det (se avataren min), men jeg har ennå ikke funnet noen plasser (elv) hvor jeg har fått/sett større fisk enn 200gr.  ???  - Området er stort og jeg må bruke tid på å kjøre rundt for å leite etter plasser, det er bare så trist å bruke de få dagene i bil  :P på leit etter plasser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...