Gå til innhold

Nytt hobbyrom :)


fishe

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 1 år senere...

[move]HJELP[/move]

Nå er det vårrengjøring på prompen. Tatt en standhaftig beslutning og kommet frem til at ørretbindinga må separeres fra all den skumle flashen. Jeg prøvde meg i fjor,  selv med inspirerende ord og lykkeønskninger fra selve puristen, sorry Terje det skar seg. Jeg må nå ty til drastiske tiltak. :)

Det er helt utrolig hvordan disse materialene utstråler bind meg, bind meg, jeg fyller en boks på på en time, drit i str 14-16, du ække ferdig med den boksen før ,,,,,,,,,,,,,,, jeg blir ikke ferdig med den boksen. :P

[attachimg=2]

Det er helt utrolig hvor mye man har når man drar det ut, blir helt matt her. Tørr ikke tenke på hva jeg hadde gjort hvis kåken brant ned og skulle skaffe disse tingene på nytt.

Jo du skjønner, jeg hadde 27 sp 600 i str 2, 15 forskjellige farger flash i pakke nr et eller annet øverst i bildet, må jo ikke glemme de gamle 94833 og en haug av gamle streamer kroker som jeg egenltig ikke vet hvorfor jeg sparer på. Jo vent de er fine til ledda fluer, ha ha må spare på de. Gamle ting kan jo være verdt noen kroner åsså , hvem vet?

Mye ræl blir det, men det blir alltid brukt før eller siden, da gamle mønstre ofte dukker opp på nytt.

Nei over til alvor, prompen nede blir dedikert til alt tullballet innen fluefiske. Sånn ser det ut der nå, selv om det gjenstår litt rydding. ;D

[attachimg=1]

Det alvorlige blir nå flyttet opp til stua. Her finnes det, utrolig nok et lite sted hvor jeg kan holde øyekontakt med "dragen", samtidig som jeg fikler seriøst med ting som ikke trenger støvsuging etter en flue. To fluer i en smekk, øyekontakt, kanskje en mumlende samtale og ikke minst jeg sitter nesten i armkroken til kona.

Trur dette blir vendepunktet for meg rett og slett.

Hipp hipp hurra.

Her blir det nye ørreteldoradoet ;D

[attachimg=3]

Lykke til Robban, dette må jo bare gå bra ;D ;D

post-982-13949873556295_thumb.jpg

post-982-13949873556721_thumb.jpg

post-982-1394987355706_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

JA, lykke til Robban det her må jo bare gå bra ;D ;D

En liten times jobb sånn ca :D :D

Terje!

Trenger det nå Terje, ser desverre for meg litt mere en en time ;D

Ikke for å psyke deg helt ut, men jeg ser vel også for meg noe mer enn en time Robban....... nå tok jeg i veldig forsiktig her ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var mye stash det der robban....

viktig å holde sakene ryddig, er litt nazi på det selv ;D

men jeg regner med du klarer fint å fiske det der ;)

Yes, Igor. Er sånn nogenlunde på stell nå. Prompen er rydda og ørretguffa er putta i Loomisbaggen. Dæven hvor mye man får plass til i den baggen. Vel, mangler bare en fet lampe nå.

Fikk ikke lov å bruke skuffene av kona, dæven hu er sær ass. Men med baggen og stikka så skal det bli fart utover tenker jeg. ;D

Og hvis jeg nå skulle få en hasteutrykning med fluebinding så er alt pakka og klart, ihvertfall på ørretfronten ;D ;D ;D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-982-139498735604_thumb.jpg

post-982-13949873561002_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk fort ;D

Har trening i å rydde, helt skeiv i øya nå ;D ;D ;D. Blir desuten lett når man har en sånn 10 liters eske til å skuffe ting nedi, helt til man trenger et eller annet i bånn av den :P  ;D ;D ;D

Ble to kiwiposer med søppel også da ;)

hehehe, den "boks metoden" er cc veldig glad i. like artig hver gang å se han drasse med seg den når vi skal binde. hva som er inni den? hvem vet ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva er det som er plassert til høyre for bindestikka oppå toppen der? ;D ;D ;D

gjett :) hva ser det ut som?

Ser ut som en tom dassrull med engangshanske (vinyl) oppi... Skummelt... Finner nok ett par dirty bokmerker på den PC'en der..  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er plassert til høyre for bindestikka oppå toppen der? ;D ;D ;D

gjett :) hva ser det ut som?

Ser ut som en tom dassrull med engangshanske (vinyl) oppi... Skummelt... Finner nok ett par dirty bokmerker på den PC'en der..  ;D ;D ;D

fydda, du burde skrubbe tankene dine med grønnsåpe og stålbørste, gutt... og du må slutte å leke med smolten din foran PC'en - spesielt i nærheten av bindesakene... tenk om du skulle kroke den...

venter til du er over puberteten så skjønner du at det sånt vi voksne bruker jenter til... oppfører du deg pent, er det utrolig hvor mye artig du kan ha med ei sånn ei...

;D

ellers har du nesten rett - det er en nesten tom dassrull som jeg bruker til å tørke vekk overskuddslakk med... ingen vinylhanske der, men det har jeg i en av skuffene... den bruker jeg til nympheskinn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sender mitt bindebord til vurdering.  Meget fornøyd selv.  Alle skuffer er merket. Mangler jeg noe i en skuff, så står det hva jeg mangler.  Det blir økonomisk, da jeg hele tiden har kontroll på bindeutstyr/matriale.  Før så mistet jeg oversikten.

[attach=1]

post-3977-13949874609173_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...