Gå til innhold

Streamer fluering


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Ørreten

Bjorni fikk du PMen jeg sendte deg?

Siden jeg ikke hører noe fra deg tror jeg nok at jeg blir nødt til å sende ut fluene. Hadde vært fint å høre om du ikke har sendt eller om de er på vei i posten nå.

Hvis jeg ikke hører noe fra deg sender jeg fluene tirsdag, da får de andre en flue i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager folkens, tida har flydd fra meg, men fluene sendes i dag. Det ble endringer i forhold til opprinnelig plan (hadde ikke fler fjær igjen på Jungle cock nakka). Men, jeg tror dere vil like alternativet også. Vedlegger flua Toggi har fått mye SØ på i år. Jeg fikk ideen da jeg bandt opp Grå Frede. Jeg hadde liggende noen grå\svart spettede marabou fjær og brukte disse til å lage en Grå Frede Jigg. Flua ble pyntet med litt glitter i kjolen og fikk kule lenke øyne. Når Toggi har godkjent flua så kan den vel kalles godkjent. Fordi han stadig vekk bruker den, så har jeg døpt den til Toggi-jiggen. Flue nr. 2 er en variant av Toggi-jiggen. Den er riktignok ikke prøvd i ferskvann, men jeg er overbevist om at den vil fungere der, i alle fall i vann med stingsild.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hederlig omtale og tålmodighet "Ørreten" :). Var vel litt lovelig seint ute her.... Toggi-jiggen fisker i alle fall bra langs Telemarks kysten og vi får se om den fungerer i Bamble også Sailfish  :rolleyes:. Jeg har dårlig med kamera utstyr ennå. Hvis noen legger ut et bilde skal jeg lage en bindebeskrivelse. Den er svært enkel!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette en fluering for sjø-streamere eller begge deler? Pene fluer!

 

Ørreten: La merke til reka di med foam på ryggen.. Tror du at du kan fortelle litt om den flua, hva som er poenget med foamen?

Spennede mønster i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hei Ulv.

Det er ingen reke, det er en ren popper, selv om den sikkert kan minne litt om reke :)

Flua heter "Gurgler" og er egentlig beregnet som gjeddeflue i litt større størrelser. Fiskekompis Robban har brukt denne flua etter asp med stort hell og det er også på aspfiske jeg har fått et forhold til flua. Jeg vil tro den også kan fungere utmerket i sjøen etter havabbor, SØ, sei osv. Veldig enkel å solid flue, som til og med tørrfluepurister kan bruke  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulv.

Det er ingen reke, det er en ren popper, selv om den sikkert kan minne litt om reke :)

Flua heter "Gurgler" og er egentlig beregnet som gjeddeflue i litt større størrelser. Fiskekompis Robban har brukt denne flua etter asp med stort hell og det er også på aspfiske jeg har fått et forhold til flua. Jeg vil tro den også kan fungere utmerket i sjøen etter havabbor, SØ, sei osv. Veldig enkel å solid flue, som til og med tørrfluepurister kan bruke  ;D

 

Ahh..

Det første som slo meg var at foamen fungerte som et flyteelement for å balansere en tung reke :)

Så feil man kan ta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pakken med streamere. Fikk litt "julekveld" følese da jeg pakket opp og jeg ble ikke skuffet ;D. Noen av mønstrene var velkjente, men med personlig "vri", spennende.

 

Takk for meget flotte fluer folkens!! Her skal det kopieres ja.

 

Hvis noen av dere gidder å legge ut et bilde av Toggi-jiggen min skal jeg legge ut en komplett bindebskrivelse. (skal få meg noe brukelig fotoutstyr til dette etterhvert jeg også...)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...