Gå til innhold

Streamer fluering


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk for hederlig omtale og tålmodighet "Ørreten" :). Var vel litt lovelig seint ute her.... Toggi-jiggen fisker i alle fall bra langs Telemarks kysten og vi får se om den fungerer i Bamble også Sailfish  :rolleyes:. Jeg har dårlig med kamera utstyr ennå. Hvis noen legger ut et bilde skal jeg lage en bindebeskrivelse. Den er svært enkel!

 

bjorni

 

Jeg kan prøve å få tatt et bilde av flua di i kveld jeg..

Så kan jeg ta bilde av bt marflo versjon 3.0 også ;)

 

Kjempe flotte fluer folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Den øverste flua der til Bjorni er en av de mest effektive sjøørret fluene jeg noengang har fisket med :)

Raske rykk med pauser, rett og slett en "killer". En jiggy med typisk grå frede utseende!

 

Du er rå til å binde bra fluer Bjorni :) Og det er jeg glad for ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Den øverste flua der til Bjorni er en av de mest effektive sjøørret fluene jeg noengang har fisket med :)

Raske rykk med pauser, rett og slett en "killer". En jiggy med typisk grå frede utseende!

 

Du er rå til å binde bra fluer Bjorni :) Og det er jeg glad for ;D

 

...og du er rå til å fiske Toggi, det kan vel de fleste som har stått ved siden av deg på en fiskeplass skrive under på  ;D ;D

 

Det er jo litt moro da... at en treffer litt en gang i blant. Og det er jo du Toggi, som oppdaget at kreasjonen fisket! Derfor kaller vi den for Toggi-jiggen. Her er bindebeskrivelsen:

 

Krok: Mustad Signature Shrimp C47S D størrelse 2 eller 4

Bindetråd: Lys gul UNI-Thread 8/0

Kropp: Benecchi lys gul glimmer tråd på snelle

Ribb: Flashabou (opal tror jeg det heter)

Ving: Spirit River Jailhouse Marabou Black\White

Øyne: sølv kule lenke (Jernia)

 

 

Det er en fordel å ha ei bindestikke hvor en kan snu flua.

 

1. Starter med å feste krok og feste Benecchi gul glimmertråd. Surrer denne i tette tørn til krokbøyen.

2. Binder inn ett flashabou fiber bak ved krokbøyen.

3. Tette tørn tilbake til 2-3 mm fra krokøyet

4. Pensler lynlim på kroppen før jeg "ribber" frem med flashabou og fester denne. (Lynlim med pensel har blitt min beste venn  ;D ;D)

5. Avslutter benecchi tråden og starter med vanlig lys gul bindetråd.

6. snur flua så krokspissen vender opp og binder inn noen tynne flashabou fiber (opal), jeg bruker også noe tynn gull glimmer

7. Riv av en liten bunt black\white marabou og bind inn denne. (Pass på å fordle fibrene likt på hver sin side av kroken)

8. Legg inn 2 tynne flash strimler, klipp dem slik at de er på lengde med marabouen

9. Bind inn enda en liten bunt med marabou fibre og enda et par tynne flashabou strimler

10. Snu kroken tilbake og bind inn øyne, som er 2 kuler fra kule lenke, med 8-tall tørn

11. Fest et vanlig flashabou fiber i "kragen"

12. Før du surrer flasabou fiberen rundt "halsen" av flua så pensler du på litt lynlim igjen.

13. Avslutt med å feste flashabou fiber bak kuleøyne og pensle med litt lynlim igjen.

 

Ferdig  :)

 

Shitt fiske!  ;D ;D

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott flue Bjorni, at den "fisker" godt kan jeg skrive under på.

Det gjør igjen virkelig din rosa reke med orange hale også :D

 

Sixpack her har skapt en ny generasjon med rosa reke entusiaster. Det er sykt, men sant!!

Rosa reke har en syk "trigger" funksjon til sjøørret(ørret?). Det kan jeg også skrive under på.

 

Vi sees snart igjen på fisketur Bjorni ;) (forhåpentligvis!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...