Gå til innhold

Mygg ring


Juvis

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det var vel kanskje ikke alle som fikk være med på den første mygg ringen. Jeg var heldig og fikk smette meg inn i 12. time. Her kommer gutta med sine kreasjoner som de vet fisker. Det ga rett og slett mersmak, for her var det mye flott håndverk.  Jeg blir gjerne med en gang til, denne gangen med TK, eller "pulemygg" som vi kaller den.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med  ;), dvs dersom det er myggring.

 

Foreslår jeg at alle sender sine fluer til en person med frankert returkonvolutt. Det beste er også om hver flue merkes. Også lurt å bruke første innlegg til å vise regler og holde oversikt over påmeldte.

 

Tak på antall påmeldte (10, 20?), eller en siste dato for påmelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi setter tak på 10? Til nå er vi 7 eller 8 avhengig av om Sigve vil være med eller ikke?

 

Uansett når vi er ti så setter jeg strek, sender ut en PM med min adresse, så administrerer jeg det hele etterhvert som bidragene med merket returkonvolutt kommer inn (Innenfor en gitt dato, som vi blir enige om). Merking av fluene høres smart ut.

 

Høres det greit ut karer?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ti ja, jeg satser på å binde mine CDC mygg iløpet av vinterferien. Håper at så mange som mulig kan binde iløpet av neste uke, så får vi heller vente litt på erdude.  Sender ut PM med navn og adresse på hvor dere skal sende fluene. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe. Jeg setter veldig, veldig stor pris på beskrivelse av flua, forhistorie, inspirasjon, mønster, hvordan fiske den, etc. Faktisk er dette like viktig for meg som selve flue  :-*. Storforlangende  ;):P?

 

Er veldig enig med deg flyalf! Det trenger ikke være så veldig mye, men litt utfyllende stoff om kreasjonen gjør den straks mer spennende og interessang. Er flua førstevalg? Hvilken årstid fungerer den best? Når på døgnet fisker du den? Hvordan fisker du den? For nybegynnere er dette veldig viktig kunnskap. Jeg husker selv jeg fisket med Goddard Sedge tidlig i mai.....  :rolleyes:

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...