Gå til innhold
  • 0

Jiggy uten mothake


Sailfish

Spørsmål

Jeg måtte desverre klemme ned mothaken på kroken min for å få coneheaden på. Kroken var i str 6 og det var ikke sjangs å få conen rundt krokbøyen. Med str 4 går det akkurat...

 

Men mitt spørsmål er enkelt, er det vanskelig å få fisken til å henge på helt inn til land når det ikke er mothake på kroken?

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Har klemt ned mothaker på alle fluene mine konsekvent siste 5 år, kan ikke si jeg mister mer fisk av den grunn. Selv når sjøørreten hopper og det blir slakk line har den blitt landet. Skjønt, helt borte er ikke mothaken. Fisk mister man nå og da, men det er av andre grunner. Nå mot våren hvor det dukker opp brun tynn sjøøret er det enkelt å sette fisken tilbake med nedklemt mothaker. Såret blir langt mindre også, bra for fisken  :)

 

Mvh Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

jeg bruker jiggy fluer uten motaker uten at det har bydd på de største problemene. hvis jeg forstår deg riktig så binder du jiggy fluene selv? hvis du fortsatt vil ha mottaker så har jeg et lite tips å komme med. du klemme rned mottakeren litt, trer inn coneheaden og bruker dubbingnålen og vipper opp igjen mottakeren. er mulig litt dårlig forklart så kan legge til noen bilder hvis du ikke skjønne hva jeg mener.

mvh

martin røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

jeg bruker jiggy fluer uten motaker uten at det har bydd på de største problemene. hvis jeg forstår deg riktig så binder du jiggy fluene selv? hvis du fortsatt vil ha mottaker så har jeg et lite tips å komme med. du klemme rned mottakeren litt, trer inn coneheaden og bruker dubbingnålen og vipper opp igjen mottakeren. er mulig litt dårlig forklart så kan legge til noen bilder hvis du ikke skjønne hva jeg mener.

mvh

martin røed

 

Seff binder jeg fluene mine selv, har jo litt selvrespekt da ;D ;D

 

Jeg prøvde å vippe opp mothaken igjen med dubbingnåla, men den er ikke spiss nok til å komme under, var nok også at jeg klemte litt mer ned en jeg kanskje hadde behøvd :( :(

 

Men, men, er jo ingen som har skrevet at Jiggy blir hemmet uten mothake, så jeg lar det stå til ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...