Gå til innhold

Opprop for Rena elv!!


Flemming

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette r flott Flemming...Hvor mangen "forum" har du lagt dette inn på ?

 

Det er lagt inn på ffn, edge, fiskersiden, fiskenett, GG, renaelva.net, og selvfølgelig på den beste av dem alle: Her!  ;D

 

Mangler jeg noen, så er det bare å si i fra..

 

La også til en engelsk versjon og linka opp siden til selve oppropet på en glimmrende svensk fluefiskeside ved navn bazzflyfishing.com  som har besøk av både europeere og amerikanere.

 

Terje!

Hei Terje,

 

da bør du legge det ut på  s e x y loops.com også. Ellers så kan jeg godt klippe og lime inn din text fra Bazz på loops...

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Fra i dag.

 

Fjerning av masse etter at fundamentet eller grunnlaget er lagt, hvis jeg skjønte det riktig.

 

Noen bilder, lensene kan skimtes i bakgrunn.

 

[attachimg=#]

 

[attachimg=#]

 

[attachimg=#]

 

[attachimg=#]

 

Filmsnutt fra gravingen(fungerer hvertfall i VLC media spiller).

http://www.dump.no/files/034c1a1af98b/Trasse.avi

 

Edit: De starta vist med sjølve hovedgytegrunna.

post-0-13949854280007_thumb.jpg

post-0-13949854280408_thumb.jpg

post-0-13949854281136_thumb.jpg

post-0-13949854281738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette r flott Flemming...Hvor mangen "forum" har du lagt dette inn på ?

 

Det er lagt inn på ffn, edge, fiskersiden, fiskenett, GG, renaelva.net, og selvfølgelig på den beste av dem alle: Her!  ;D

 

Mangler jeg noen, så er det bare å si i fra..

 

La også til en engelsk versjon og linka opp siden til selve oppropet på en glimmrende svensk fluefiskeside ved navn bazzflyfishing.com  som har besøk av både europeere og amerikanere.

 

Terje!

Hei Terje,

 

da bør du legge det ut på  s e x y loops.com også. Ellers så kan jeg godt klippe og lime inn din text fra Bazz på loops...

 

Grunde

 

Gjør gjerne det for meg, grunde ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Edit: De starta vist med sjølve hovedgytegrunna.

 

 

Dette er helt idiotisk! Hvor mange runder måtte de ha i byråkratiet før de fikk lov til slikt? Eller har de bare tatt seg lov fordi de er forsvaret? Dette er ren vandalisme  >:(

 

Virker som de bare tar seg til rette, utgangspunktet var at Renaelva ikke skulle røres.

Litt å lese på: http://www.renaelva.net/forum/index.php?topic=430.msg8452#msg8452

 

Og som om ikke det er nok, har komunestyret godkjent dette ???

 

[attachthumb=#]

 

Så nå er det vel bare å flytte snart.

post-0-13949854282367_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke forvaltningslovens §17 for Renaelva? (http://www.lovdata.no/all/nl-19670210-000.html)

 

§ 17. (forvaltningsorganets utrednings- og informasjonsplikt).

 

      Forvaltningsorganet skal påse at saken er så godt opplyst som mulig før vedtak treffes

 

Etter forvaltningslovens §1 så er det vel ikke gjort unntak for Forsvaret her?

 

§ 1. (lovens generelle virkeområde).

 

      Loven gjelder den virksomhet som drives av forvaltningsorganer når ikke annet er bestemt i eller i medhold av lov. Som forvaltningsorgan reknes i denne lov et hvert organ for stat eller kommune.

 

Ut fra innlegget til Magne Farlund (http://www.renaelva.net/forum/index.php?topic=430.msg8452#msg8452) så skulle en tro at lovverket er totalt satt til side her. Dette er skremmende, meget skremmende...... Jeg melder meg ut av arbeiderpartiet denne uken.

 

Hvilke stat er det egenlig vi lever i? Jeg blir skremt og deprimert når jeg ser hva som skjer. Når skal vi slutte å vandalisere naturen her i Norge?

 

bjorni

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har signert på annet forum (Fjellforum).  Der har forøvrig signaturen lagfører skrevet et innlegg som mener det er helt på sin plass at Forsvaret ødelegger elva.

 

Regnet med at det kom noen sånne kommentarer der inne, men viktigste av alt er at flest leser det.. Vurderte en stund å legge inn på http://milforum.net/forum/ også men lot være :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har signert på annet forum (Fjellforum).  Der har forøvrig signaturen lagfører skrevet et innlegg som mener det er helt på sin plass at Forsvaret ødelegger elva.

 

Helt utrolig!

 

Jeg hadde en forestilling om at Fjellforum var et forum for naturinteresserte mennesker, men begynner å lure...

 

Har skrevet et "diplomatisk" svar til Lagfører : http://fjellforum.net/viewtopic.php?t=11320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er idiotisk å nevne at han vil ha et sterkt forsvar... land med 4 mill mennesker mot et stormakt.... ja, ja for all del, men at det skal gi noe slags grunn for å ødelegge ei vakker og ikke minst viktig elv for lokal befolkningen er jo helt idiotisk. ingenting kan begrunne en slik ødeleggelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært å fisket i Rena elva, men signerer fordi dette kanskje kan bidra til at jeg en gang om mange, mange år kanskje får muligheten :D

 

Hehe...ellers så går det fint an å signere under oppropet selv om man faktisk ikke har planer om å avlegge Rena-elva besøk i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har signert på annet forum (Fjellforum).  Der har forøvrig signaturen lagfører skrevet et innlegg som mener det er helt på sin plass at Forsvaret ødelegger elva.

 

Rareste tilsvaret jeg har vert borti på lenge.

Jeg gidder ærlig talt ikke melde meg inn bare for å plappre med han løken der men...

 

En fordel å sette seg inn i saken før`n ytrer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært å fisket i Rena elva, men signerer fordi dette kanskje kan bidra til at jeg en gang om mange, mange år kanskje får muligheten :D

 

Hehe...ellers så går det fint an å signere under oppropet selv om man faktisk ikke har planer om å avlegge Rena-elva besøk i fremtiden.

 

Selvsagt, men nå får jeg kanskje et mer "sug" etter å besøke elva jeg har "engasjert" meg i :D

Synest også dette er et glitrende initiativ.

Skulle likt et opprop om en av perlene her vestpå, da et press mot alle grunneierne som fisker med stormaskede garn for å fylle fryserne, og overlater småfisken til alle oss andre som villig betaler fiskekort for å fiske på en flott plass.

Og et siste ønske: Få litt Vulgata og Danica over fjellet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...