Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Kanskje et lite lyspunkt i havabbor tråden; Det ble tatt 1 bass i indre oslofjord forrige helg. Hørte også at det var tatt noen tidligere i sommer. Dette var ikke på flue, men samme det sålenge de befinner seg her.. Da er det muligheter <<l

Uff fankern at jeg måtte lese det her da! Skulle egentlig ut etter truttan i kveld men nå ser det ut som det blir bass fiske istede :-\

pluss at det ble fanget et flott eksemplar av arten en av plassene vi fisker mye brutter! 2,7kg for en uke siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jævlig bra at du ikke fikk den på land,for da tar jeg den i morgen ;D ;D Din kjære nabo

Ja det er du hjertelig velkommen til å gjøre:-) Var bare godt å se at den var til stedet, ikke så nøye om den ble med helt inn.. Men det er jo flere der, så bare pakk sekken og kom deg ut.. Er jo litt langt å kjøre da, så kanskje vi tar en overnatting etterhvert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell å tomat... hmmm, ja kansje du er inne på noe..

Var i samme vik å fiska i går, fisket med synk 1 å jiggy,clouser, thunder creek å litt forskjellige stremere, fikk da store mengder makrell.

I dag fiska jeg synk 4 å Flatwing, fikk kansje 8-10 makrell kontra 8-10 tonn i går.

Kan hende det er tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en tur idag, min første med aktiv jakt etter HA. Helt ny på området, men gjorde egentlig som jeg gjør etter sjøørreten.. Varierer dybde og hastighet, skifter fluer.. En lyr og en makrell. Intermediate, fisket med clouser, deceiver, reker, og en svær fiskeimitasjon i oliven jeg fikk av en kompis. Prøve igjen til uka, tenker jeg.

Mener å ha lest at havabboren ikke liker lavtrykk, og går ned i dypet. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en tur idag, min første med aktiv jakt etter HA. Helt ny på området, men gjorde egentlig som jeg gjør etter sjøørreten.. Varierer dybde og hastighet, skifter fluer.. En lyr og en makrell. Intermediate, fisket med clouser, deceiver, reker, og en svær fiskeimitasjon i oliven jeg fikk av en kompis. Prøve igjen til uka, tenker jeg.

Mener å ha lest at havabboren ikke liker lavtrykk, og går ned i dypet. Kan det stemme?

Ikke gå ned den gata der..  ;)

Jens M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, vi er i sjøen folkens. Spytt ut hvor dere har vært og rapporter osv. ekke et lite vann detta. den HA beveger seg . ekke sikkert den står der du så den sist heller. men morro for oss som ikke har sett noe til den å vite hvor den har blitt observert slik at vi kan kartlegge dette i forhold til vårt hjemsted(sandebukta) hvor vi normalt fisker etter HA.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en tur idag, min første med aktiv jakt etter HA. Helt ny på området, men gjorde egentlig som jeg gjør etter sjøørreten.. Varierer dybde og hastighet, skifter fluer.. En lyr og en makrell. Intermediate, fisket med clouser, deceiver, reker, og en svær fiskeimitasjon i oliven jeg fikk av en kompis. Prøve igjen til uka, tenker jeg.

Mener å ha lest at havabboren ikke liker lavtrykk, og går ned i dypet. Kan det stemme?

Ikke gå ned den gata der..  ;)

Jens M

<<l

gratulerer til den nye bass hovedstaden i norge og gullaksen! flott eksemplar!

når det gjelder hvor folk har vært skjønner jeg godt at de holder kortet litt til brystet, fisken har ikke akkuratt dukket opp i fleng de siste 2 årene! men jeg håper og tror at den neste måneden kan by på noen fine rapporter fra den "riktige" siden av landet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tent å holde noen plasser hemmelige, for å si det sånn. Der jeg fisker nå har jeg fått tips fra andre som har delt med meg. Med mindre jeg får tips av andre, som de vil holde hemmelig. Jeg vil bare ikke skrive det her, fordi jeg vil helst kun dele med folk som har til intensjon å drive et fornuftig c&r/en og annen middag. Så hvis noen lurer for kartlegging/eget fiske er det pm som gjelder, jeg skal hjelpe det jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, vi er i sjøen folkens. Spytt ut hvor dere har vært og rapporter osv. ekke et lite vann detta. den HA beveger seg . ekke sikkert den står der du så den sist heller. men morro for oss som ikke har sett noe til den å vite hvor den har blitt observert slik at vi kan kartlegge dette i forhold til vårt hjemsted(sandebukta) hvor vi normalt fisker etter HA.

Eirik

Mitt fluefiske er ikke akkurat en sosial begivenhet, og for meg å legge ut nøyaktig hvor jeg fisker er som å skyte meg selv i leggen. Sjøfiske etter havabbor i år, er hver man for seg selv. Det er svært dårlige odds, så det å legge ut hvor på et helt åpent forum er ikke særlig lurt. Østfold er området jeg fisker mest i, og mer info kommer det ikke fra meg0:) Skitt fiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg har fiska MYE i Sandebukta området i 8 år etter havabboren, og jeg legger gjerne ut GPS koordinater. Ække mye hemmelige disse plassene. Dessuten har jeg ikke sett snurten av en havabbor der i år....  :) Hemmelig meg mitt et visst sted :) Hvor mange er det ikke som fisker på steder de selv har fått vite av andre ?... Havet er stort nok for alle. Man kakker IKKE havabbor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiska MYE i Sandebukta området i 8 år etter havabboren, og jeg legger gjerne ut GPS koordinater. Ække mye hemmelige disse plassene. Dessuten har jeg ikke sett snurten av en havabbor der i år....  :) Hemmelig meg mitt et visst sted :) Hvor mange er det ikke som fisker på steder de selv har fått vite av andre ?... Havet er stort nok for alle. Man kakker IKKE havabbor..

Enig.. En nabo av hytta mi på Sando(bekkestranda) har fiska tungt etter havabbor i bukta. Kakka alt han har fått. Sikker tjuetalls på over kg. Fått de på pilk i oktober også. Trur overfisketeorien er gjeldene i Sandebukta.. Ikke sett en eneste havabbor siden 2010. Er mye ute med båten i de områdene du har fisket. Null tegn til abbor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...