Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

I morges var det iallefall ikke noen manko på sild i indre oslofjord. Mange store og små stimer som for det meste fikk kose seg i fred. Tror jeg så noen borrer også, men kan ha vært stor makrell også. De kom og de gikk. Ellers var det er varm, stille og deilig dag på fjorden.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute lørdag morgen kl 4.30. MYE brisling men liten aktivitet av havabbor, kun noen makrell. Kjørte på søndag morgen også, desember kommer fortere enn vi liker, så det er bare å gøtse på. Skal i hvertfall ikke sitte i sofaen i vinter å tenke at jeg nok skulle ha vært ute mer. Vel, søndag ble helt lik lørdag.

I Maine derimot er det gode rapporter på havabbor, såkalt Striper. Javel, for vel dra dit da  ;D

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første tur etter ha i år.  Etter 58 fluelaks var det ikke mer enn gått 20-25 min så satt nr 1.  Det ble med fen ene. 2,3 og den blir matfisk.  Havabborens utbredelsesområde inkluderer også nordsjøen og det er noe helt annet enn arter som er flyttet på av mennesker. Den hører til her og fordi vi fisker i periferien av området den lever i så er det til dels sporadiske fangster vi kan regne med. Jeg har ingen problemer med å høste av den da den..... Hvor er alle de som er sluppet ut? Skulle ikke de nettopp gi bra fiske

? De flytter på seg og til alle dere som tror det har en impact å sette de ut sorry....det har liten effekt. Det er nøytralt og skulle det være slik at den dukker opp i store mengder igjen så nyt det med glede. Både der ute og på middagsbordet. Eller vil jeg tilføye at jeg setter ut ca halvparten om ikke mer når der er bra fiske. Her jeg fisker er det masse havabbor og sjøørret og masse laks også. Men så bor ikke jeg på østlandet heller da. Ikke tro at en art som ikke tåler stangfiske vil få skikkelig fotfeste uansett. Og når noen fakyisk mener den ikke hører hjemme her så ser man hvor lite kunnskap det er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men det var kompisen. Vi var sammen og det var en flue jeg hadde bundet like før vi dro. Hvit bucktail elevtric pink angel hair og svart bucktail. Bundet på kinakrok med viiiidt gap.  Flua satt dypt og det var hans første diden 2002. Jeg skal ut mye nå. Mye! Håper det ikke var tilfeldig.  Tror ikke det. I fjor vR det en som tok 30 når alle trodde det var ræva. Virker som det er like bra som før her nede. Få som fisker etter den også.... Det er ok for meg. Intermediate idag men skal sette på s...et eller annet. Den hadde tangsnelle og krabber i magen.  De edderkoppaktige krabbene.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...