Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Bare melde om at det endelig har løsnet i mossesundet. Fått flere HA der siste uken(10+). Ser desverre ut som HA er litt mindre der en andre her inne kan melde. Snittet ligger rundt kiloet. Største på land 1,5. Som foresten var nydelig matfisk. Blei grillet ikveld.

Utrolig artig å høre :) Venter på dem i Telemark også, er vel ikke lenge før stimene kommer innover i fjord systemet. Når på døgnet tar du dem? Og hvilken fluer funker bra i Mossesundet?

Blir nok en bassetur i morgen ;) Håper du lykkes Pistus, dra med deg Tony ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i Asker i går kveld. Var på et sted jeg ikke har vært før, etter tips fra en fyr jeg traff på en parkeringsplass i vår. Skulle være bra SØ-spot. Etter kanskje 10 kast med rosa deceiver var det bom stopp - i et halvt sekund, etterfulgt av rått utras. Oppdaget til min fortvilelse at det var kluss på SA- Professional (synk 3)-lina, så da var det bare å holde igjen det jeg klarte... Skjønte egentlig hva det det var, og fikk det bekreftet da den taggete ryggfinna viste seg i overflaten. Etter et par meget bestemte, korte utras til, kunne jeg håve en vakker bass på 1,7 kg.

Min andre, etter gud vet hvor mange hundre timers fiske i sjøen, dobbelt så stor som den første. Følte det var fortjent, og har lyst på fler!

Mye overflateaktivitet i skumringen - store hvirvler i overflaten...

Fisken svømte videre etter avfotografering (og drukning av telefon...).

post-3529-13949881637075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter HA på rolfstangen idag, fikk inget.. men en man av asiatisk opr. fikk en HA på sild og dupp. Største bassen jeg har sett, jeg tipper rundt 4kg. Pen som få var den og. Bare synd han tok livet av den.

Kanskje faren til Dilla, han er mye der ute :) Men satan, 4k er stoooor bass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter HA på rolfstangen idag, fikk inget.. men en man av asiatisk opr. fikk en HA på sild og dupp. Største bassen jeg har sett, jeg tipper rundt 4kg. Pen som få var den og. Bare synd han tok livet av den.

Kanskje faren til Dilla, han er mye der ute :) Men satan, 4k er stoooor bass!

Kanskje det..  Er litt køfiske tilstander der ute til tider, men så lett tilgjengelig med buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje faren til Dilla, han er mye der ute :) Men satan, 4k er stoooor bass!

hehe, `bestefaren` min er mye der ute og fisker ja ;)

men det var nok ikke han denne gangen. mange asiatere som fisker på odden der, men de fleste er vietnamesere.

jeg og min bestefar derimot er av japansk opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med pontongbåt her inne? Er vel på sjøen man virkelig har bruk for det? Øhøhøhøh, sorry. Jeg ser den, tar den på min kappe ;)

Dilla: Men det kunne jo vært, og det hadde ikke vært rart om han tok den. Familien deres har jo en tendens til å dra de største fiskene på Fornebu ;D Du har vel ikke glemte en viss sø på 5,4? Ikke rart jeg antok det da :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, det kunne jo vært, men han har fremdeles til gode og fange sin første bass ;D

husker godt den sø ruggen på 5.4 ja. den er brent inn i minnekortet til den dagen jeg går i grava, hehe.

nå er det snart sø sesong igjen, hadde vært moro og fått landa en sværing til. 3-4kgs hadde holdt greit det ;D

skal bli spennende og se om noen klarer og slå fornebu rekorden min, på flue vel og merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere fisker HA, hvilken krokstørrelse bruker dere stort sett?

Jeg kjører stort sett 2/0 på sildeimitasjoner. Clouserne bruker jeg i str. 6, men her er det vel neppe noen fasit. Uansett greit å ha noen store kroker som fester seg godt. Men tror ikke du kan gjøre så mye feil uansett krokstørrelse. Kunsten er å få bassen til å ta... Og jeg er ingen kunstner for å si det slik...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Dro ut i dag tidlig(Kona mente det fortsatt var natt  8) )

Resultatet ble 2 havabbor utrolig moro

Deilig og kjenne fisk igjen etter et par trege sommer måneder.

Trond M

fine å feite de der :P er en fin tid fremover nå på både HA og SØ hvar en tur ute i dag jeg å blei 2 HA å 5 SØ men de var ikke så feite som den ene der hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...