Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Jepp Igor , som du sier den ble tatt på sluk , greit at Jan skriver dette syntes jeg.....( sånn at det ikke hersker tvil om at denne flotte fisken ble tatt på annen redskap enn flue.

skal ut etter bass og ørret til helgen , jr skulle visst ha med slukstanga , kanskje det dukker opp en bass , hadde vært veldig moro....

Far kan jo prøvesveive litt ;D

grattis med flott fisk......det er nok langt mellom slike store basser Jan.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble den tatt på sluk....

desverre ser det ser det slik ut ja...

Satt bare og venta på et par slike kommentarer. Hvis dere ikke klare og glede dere over et en ivrig fisker har fått en flott fisk på sluk, synes jeg dere kan la være og kommentere. Selv om dette er et fluefiskeforum, må man da kunne glede seg over en flott fisk uten og på død og liv forsøke og gjøre dette til en mindreverdig opplevelse.

God bedring til dere to ;) - og grattulerer så mye til fiskeren :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble den tatt på sluk....

desverre ser det ser det slik ut ja...

Satt bare og venta på et par slike kommentarer. Hvis dere ikke klare og glede dere over et en ivrig fisker har fått en flott fisk på sluk, synes jeg dere kan la være og kommentere. Selv om dette er et fluefiskeforum, må man da kunne glede seg over en flott fisk uten og på død og liv forsøke og gjøre dette til en mindreverdig opplevelse.

God bedring til dere to ;) - og grattulerer så mye til fiskeren :)

Gisle

jeg sa vel ingentig om at det er midreverdg osv bla bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble den tatt på sluk....

desverre ser det ser det slik ut ja...

Satt bare og venta på et par slike kommentarer. Hvis dere ikke klare og glede dere over et en ivrig fisker har fått en flott fisk på sluk, synes jeg dere kan la være og kommentere. Selv om dette er et fluefiskeforum, må man da kunne glede seg over en flott fisk uten og på død og liv forsøke og gjøre dette til en mindreverdig opplevelse.

God bedring til dere to ;) - og grattulerer så mye til fiskeren :)

Gisle

jeg sa vel ingentig om at det er midreverdg osv bla bla bla

nope, du sa det ikke....... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble den tatt på sluk....

desverre ser det ser det slik ut ja...

Satt bare og venta på et par slike kommentarer. Hvis dere ikke klare og glede dere over et en ivrig fisker har fått en flott fisk på sluk, synes jeg dere kan la være og kommentere. Selv om dette er et fluefiskeforum, må man da kunne glede seg over en flott fisk uten og på død og liv forsøke og gjøre dette til en mindreverdig opplevelse.

God bedring til dere to ;) - og grattulerer så mye til fiskeren :)

Gisle

Helt enig med Gisle!

Dette er en kjempe fisk og skulle gjerne vært i Jan sine sko når den tok!

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

pistus, swedeElvis, MagnusSP, sage 95, dilla, Dolvheim og flere  :)

Når det blåser så friskt her vest at bil og tilhenger holder på å blåse utfor Sotrabrua, så gir man opp å fiske med fluestang etter en fornuftig tid. Men det gikk jo allikevel greit å ta noen kast med lettspinn???

Jeg regnet med at blandt puritistene er dette som å banne i kirka. Og grunnen til at jeg havnet her på forumet, var at jeg lette etter oppskrifter på tilberedning av havabbor!

Nå kan jeg godt nevne at jeg har mer enn et dusin fluestenger; fra cane i #3 til tohånds #14. Men de artigste opplevelsene har jeg hatt med en liten 7' teleskop, som jeg har landet flere regnbuer og laks på over 4kg med.

Dlovheim du har helt rett at du har sett meg i butikken. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kjøpe en stang mer, men når du får en snelle til 75,- så klarer ikke jeg å stå imot.

Det var denne billig-saken som jeg testet, og den klarte brasene med glans.

27102010113141cd802ae6f3413fa5.jpg?89

Jeg vil også si at jeg unner alle her på forumet å få oppleve en slik kjempefisk.

/Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

pistus, swedeElvis, MagnusSP, sage 95, dilla, Dolvheim og flere  :)

Når det blåser så friskt her vest at bil og tilhenger holder på å blåse utfor Sotrabrua, så gir man opp å fiske med fluestang etter en fornuftig tid. Men det gikk jo allikevel greit å ta noen kast med lettspinn???

Jeg regnet med at blandt puritistene er dette som å banne i kirka. Og grunnen til at jeg havnet her på forumet, var at jeg lette etter oppskrifter på tilberedning av havabbor!

Nå kan jeg godt nevne at jeg har mer enn et dusin fluestenger; fra cane i #3 til tohånds #14. Men de artigste opplevelsene har jeg hatt med en liten 7' teleskop, som jeg har landet flere regnbuer og laks på over 4kg med.

Dlovheim du har helt rett at du har sett meg i butikken. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kjøpe en stang mer, men når du får en snelle til 75,- så klarer ikke jeg å stå imot.

Det var denne billig-saken som jeg testet, og den klarte brasene med glans.

27102010113141cd802ae6f3413fa5.jpg?89

Jeg vil også si at jeg unner alle her på forumet å få oppleve en slik kjempefisk.

/Jan

Så kult :) Hva fant du av oppskrifter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke størrelsen, men opplevelsen som teller.  8)

/Jan

Sa brura.....

Beklager, jeg bare måtte!

Lars L

Det er klart at det er størrelsen som teller, jeg har fått mange spørsmål om hvor stor var den?

Den er 18cm...              mellom øynene! :D

/Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Syns det er hyggelig å kunne blåse liv i denne tråden igjen ;)

Ikke altfor lenge til vi kan starte dette fisket! Gleder meg som en liten unge. Drister meg til å legge ved bilde av sesongavslutningen i fjor ;)

Lurer på i hvor stor grad den sene vinteren vil påvirke starten på havabborsesongen?

0af5613a2bc4abf4130472a2c37b2c2d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...