Gå til innhold

Enda en ny fluering... Flytende døgnfluer


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Fikk litt lyst til å være med på en døgnfluering, og siden jeg ble for sen til den forrige, så kan en jo like godt starte opp en ny en. Som tittelen sier kun flytende døgnfluer, dvs flytende nymfer, klekkere, duns eller spinnere. Kan den ikke taes på tørt er det bedre å fiske etter laks  ;D

 

Frist, tja, la oss bruke påsken til å bli ferdige, 31 mars er siste frist for å postlegge fluer. Maks 10 deltakere.

 

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk bundet 6 fluer i går. Om det ikke blir med noen i siste liten så holder vel det akkurat. Skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde i kveld av fluene. Ble en aurivilli dun med forlenget kropp og vinger med materiale kjøpt i hobbybutikk.

 

Håper dere som er påmeldt fortsatt er interessert i å fullføre ringen selv om det ikke ble fullt med deltakere. Når dere er ferdig så kan dere sende fluene til:

 

Oddbjørn Midbø

Sandalsbakken 6

4022 Stavanger

 

Så skal jeg sende videre når jeg har fått fra alle. Har ikke vært med på ring på dette forumet før, men det vanlige her er vel at en sender med en frankert konvolutt med adresse til returfluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oddbjørn og dere andre, sender 6+6 Organza Cdc-spinnere i posten i dag og en Vulgata Gossling til ringstarter Oddbjørn. Sender to av hver, da det er første gang jeg er med på dette og er litt usikker på om fluene holder den kvaliteten som forventes. Har laget en sort Marginata-versjon av spinneren som jeg har fått en del fisk på som ekstraflue til deltakerne.

Skitt fiske.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oddbjørn og dere andre, sender 6+6 Organza Cdc-spinnere i posten i dag og en Vulgata Gossling til ringstarter Oddbjørn. Sender to av hver, da det er første gang jeg er med på dette og er litt usikker på om fluene holder den kvaliteten som forventes. Har laget en sort Marginata-versjon av spinneren som jeg har fått en del fisk på som ekstraflue til deltakerne. Skitt fiske.

 

Jens

 

Da må dei jo holde mål? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oddbjørn og dere andre, sender 6+6 Organza Cdc-spinnere i posten i dag og en Vulgata Gossling til ringstarter Oddbjørn. Sender to av hver, da det er første gang jeg er med på dette og er litt usikker på om fluene holder den kvaliteten som forventes. Har laget en sort Marginata-versjon av spinneren som jeg har fått en del fisk på som ekstraflue til deltakerne.

Skitt fiske.

 

Jens

 

Da blir det masse å glede seg til  8)

 

Skulle bare ønske værgudene var litt snillere for tida. Normalt pleier det være full vår i Stavanger i slutten av mars, og det var det jo også før snøen kom  :-\, men, men, er ikke lenge til før døgnfluene klekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...