Gå til innhold

Sesongstart på tørt ?


Carl-Martin

Anbefalte innlegg

Gjest Trønder

Det vaker i Nidelva nå. Prøv Fjæremsfossen og øverst på Svean. Men blåser det en del er det nok like fornuftig å bli hjemme. Løkaunet er en fin myggplass. Du finner alltid meg der. Men ikke når det blåser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er vel litt tidlig til tørrfluefiske enda. Elvene er kalde og store.

Det er likevel muligheter, det finnes en del plasse i Nidelva med lite strøm, nesten stillestående vann.

Her er de beste mulighetene tidlig i sesongen.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

var ute en tur igår med en kompis. blåste litt for mye når vi kom til vannet, men kompisen fikk en fin hugg på noe streamer lignende sak. rundt kl.7 forsvant vinden og vakingen startet. pene fisk , men det de tok, tror jeg, var bitte små mygg pupper på vei opp for å klekke. hadde en rigg med voksen mygg str. 14 og puppe i str. 16, men det ville ikke de ha. vaket 2 cm unna flua.... skiftet til klekker str 16 og puppe str. 16 rigg, men det ville ikke fisken ha heller... det som kom opp av vannet måtte vært den minste myggen jeg har sett, 20 eller mindre :(

etter at vakingen roet seg ned vaket det 3-4m unna med, cdc-klekker rett i vaket og slurp så er det fast fisk, bitte liten, ja ja fisk er fisk. fikk meg en stor overraskelse da det viser seg å være røye :) aldri fått røye før, og at det er på tørrflue gjør det bare enda bedre :)

 

her er en bilde av tassen

 

post-2543-13949855867556_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur igår med en kompis. blåste litt for mye når vi kom til vannet, men kompisen fikk en fin hugg på noe streamer lignende sak. rundt kl.7 forsvant vinden og vakingen startet. pene fisk , men det de tok, tror jeg, var bitte små mygg pupper på vei opp for å klekke. hadde en rigg med voksen mygg str. 14 og puppe i str. 16, men det ville ikke de ha. vaket 2 cm unna flua.... skiftet til klekker str 16 og puppe str. 16 rigg, men det ville ikke fisken ha heller... det som kom opp av vannet måtte vært den minste myggen jeg har sett, 20 eller mindre :(

etter at vakingen roet seg ned vaket det 3-4m unna med, cdc-klekker rett i vaket og slurp så er det fast fisk, bitte liten, ja ja fisk er fisk. fikk meg en stor overraskelse da det viser seg å være røye :) aldri fått røye før, og at det er på tørrflue gjør det bare enda bedre :)

 

her er en bilde av tassen

 

 

 

Prøv CdC myggen til Skarpen, for meg løsnet det da jeg prøvde den i str. 19, Rimelig enkel å binde, kun en dott CdC dubbing rett på kroken.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur igår med en kompis. blåste litt for mye når vi kom til vannet, men kompisen fikk en fin hugg på noe streamer lignende sak. rundt kl.7 forsvant vinden og vakingen startet. pene fisk , men det de tok, tror jeg, var bitte små mygg pupper på vei opp for å klekke. hadde en rigg med voksen mygg str. 14 og puppe i str. 16, men det ville ikke de ha. vaket 2 cm unna flua.... skiftet til klekker str 16 og puppe str. 16 rigg, men det ville ikke fisken ha heller... det som kom opp av vannet måtte vært den minste myggen jeg har sett, 20 eller mindre :(

etter at vakingen roet seg ned vaket det 3-4m unna med, cdc-klekker rett i vaket og slurp så er det fast fisk, bitte liten, ja ja fisk er fisk. fikk meg en stor overraskelse da det viser seg å være røye :) aldri fått røye før, og at det er på tørrflue gjør det bare enda bedre :)

 

her er en bilde av tassen

 

 

 

Hvilket vann var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det heter vasseltjønna

 

var ute idag og. resultatet var en på 32cm og 340g og 4 hogg, klarte ikke kroke de, desverre. fisken ble tatt på en red tag variasjon som ble rykket inn.

edit: glemte å si hvor fisken var tatt, koppardammen, bymarka

her er et bilde av fisken

post-2543-13949855874801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det heter vasseltjønna

 

var ute idag og. resultatet var en på 32cm og 340g og 4 hogg, klarte ikke kroke de, desverre. fisken ble tatt på en red tag variasjon som ble rykket inn.

 

her er et bilde av fisken

 

 

Jeg regnet med det var i det vannet ;)

Tror ikke du finner noen som har fisket mere i det vannet enn meg :) (det var liksom mitt vann det) har fått røye på 1050gram dær  :o

 

Har ikke fått ørret større en 550gram men har sett under ei klekking at det finns flere kilos ørreter i dette vannet også. men finnes jo bedre vann rundt dette vannet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...