Gå til innhold

Kilosfisken 2008 - Brunørret


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Grattis JK med noen utrolig fine fisker. Jeg ser rett som det er at det blir tatt brunørret på Wully Bugger? Jeg har alltid sett på denne flua som en ren saltvannsflue etter som den vel er en imitasjon av børstemark. Hvilken størrelse, farge og hva når fisker dere med den i ferskvann?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Wolly Bugger er en fantastisk ørretfanger, så den du ha med (hvis du ikke er tørrfluepurist da...)

 

Jeg binder den i størrelsene mellom 10 og 6, i brun, oliven og sort. Legger inn litt flash og en vinge av enten rev eller marabou. Se på denne:

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=133

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolly Bugger er en fantastisk ørretfanger, så den du ha med (hvis du ikke er tørrfluepurist da...)

 

Jeg binder den i størrelsene mellom 10 og 6, i brun, oliven og sort. Legger inn litt flash og en vinge av enten rev eller marabou. Se på denne:

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=133

 

 

Totalt enig med JK. Fluevalg nr  1. for sein kveld\natt fiske når det ikke er overflate aktivitet. I tjern, med dårlig sikt i vannet, så fisker jeg den på dagtid også.

Det er vel den flua som totalt har gitt meg mest fisk i ferskvann.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen variant av wolly-bugger'n er å binde den med bare marabou. Det var vel Pål Krogvold jeg så hadde gjort det :) Kan fiskes som nymfe, og som en streamer. En genial flue, som jeg har vært jeg hadde på en over kilo'n her om dagen. Mistan :( Men et mål er å bli med på denne lista :) Altså få en brunørret over kilo'n ;D

 

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Endelig blei det kilos på meg i år og :)

Dukket opp et par storfiskbugs og da blei det bra, 1,4kg og 53cm ;D

Oooh NICE!  ;)

faen nå vil jeg snart over kiloen for året også  :-\  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vekt, men er garantert over kiloen og den peneste ørreten jeg har fått noensinne. Tok en Aurivilli dun str 12 under en Rhodaniklekking. Det var dog et par Aurivilli i lufta. Og da det viste seg komplett umulig å få den til å ta Rhodani dun str. 16. byttet jeg til Aurivillien str 12. Den tok på andre kastet..  Den andre rakkeren under tok imidlertid den lille Rhodanien (etter et tyvetalls flyt.)

 

[attachthumb=#]

post-2421-13949856594262_thumb.jpg

post-2421-13949856595375_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, endelig, endelig.

 

Vårflueklekking i ei østlandselv, Elk Hair Caddies på fortommen. Først ny tørrfluerekord med en fisk på 850 gram før kiloen ble bikket (1050 gram) en time senere. Legger like greit ved bilde av begge skjønnhetene. (Begge ble selvfølgelig plassert tilbake i sitt rette element, elva)

 

Fornøyd jeg? Neida ;)

post-2529-13949856597141_thumb.jpg

post-2529-13949856597645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØRRET 1,2 KG tatt i en elv i sør trøndelag 12 juni på en fjærmyggimitasjon krok 20 og 0,12mm fluorcarb :)

Elendig bilde da dette er resultatet av elendig beskjæring og dårlige datakunnskaper.. desverre måtte fisket bøte med livet da dette er min størrste tørrfluefangete fisk noensinne...og da jeg hadde glemt kamera, måtte jeg "vise" fangsten til mine fiskekompisser..:) men det var et enganstilfelle altså..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Vakker junidag, sol, varmt, klekking av mygg og baetis. Bra med vak i ei renne helt innved land. 7 til 8 store fisker aktive.

Tok 3 over kiloen iløpet av 4 timer, før vakfesten dabber av.

Beklager litt dårlig bilde, tatt med mobil kamera....

 

Stein

post-792-13949856637152_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...