Gå til innhold
  • 0

Backing til #5


olav92

Spørsmål

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest Trønder

Kjør innom Hemsedal sport og kjøp deg Tube backing fra eikre-fly.

 

Endelig en backing som har samme strømpeløsning som flettaløkker og med samme egenskaper som vanlig dacron backing. Tube Backing gir den beste overgangen fra fluesnøret til backingen. Aldri mer "rrrrttt" gjennom stangringene når stor fisk setter fart utover. 50yds (46 meter) og i styrke 20lb (9kg) leveres i orange farge.

 

 

Ganske enkelt genialt, null prob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kjør innom Hemsedal sport og kjøp deg Tube backing fra eikre-fly.

 

Endelig en backing som har samme strømpeløsning som flettaløkker og med samme egenskaper som vanlig dacron backing. Tube Backing gir den beste overgangen fra fluesnøret til backingen. Aldri mer "rrrrttt" gjennom stangringene når stor fisk setter fart utover. 50yds (46 meter) og i styrke 20lb (9kg) leveres i orange farge.

 

 

Ganske enkelt genialt, null prob.

 

Jeg er enig i at dacron med hul kjerne er å anbefale så sant man ikke har plassproblemer på snellen, men Hends er vel ikke akkurat eneste alternativet i så henseende??? Cortland Micron, Rio dacron backing, Western Filament/Cortland/Gudebrod, etc. Green Spot dacron, og sikkert en rekke andre alternativer har også hul kjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Selger selv en supertynn og glatt 20 lb. backing. Den er bare helt suveren. Den er teflonbelagt og farger ikke. Den heter Cortland Saltwater MicronFly Line Backing, bruddstyrke: 9,1 kg, som holder i haaauger. Ikke såå ofte du drar 20-kilos fisk vel. Si ifra om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kom også til å tenke på en ting.

Jeg lurer på om stanga jeg har passer meg. Vet det er jeg som skal kjenne dette, men vil høre hva dere mener er riktig når man har fisket såpass lite med fluestang. Fisket forholdsvis hele fjorårs sesongen så man kan si jeg har fisket i en sesong.

Jeg har en Orvis Clearwater tipflex 9,5 9ft #5.

Hva mener dere om en sånn stang for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

mere enn godt nok! orvis er dyktige....det er bare opp til deg, finn deg et kurs dersom du vil lære å bruke den skikkelig...er av den oppfatning ar de som skal instruere deg ikke bør være tilsluttet noen importør eller butikk....de har instruktører som stort sett vil fortelle om det utstyret de inndirekte selger.... den store renatreffen er et bra alternativ..... se  www.renaelva.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Vanligvis enig med deg Staffan :) MEN, jaggu er det mye dyktige nøkterne folk som er tilknyttet importør og butikk som mer enn gjerne hjelper UANSETT merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...