Gå til innhold

Maur i trømborgfjella alt


J.E.Hagen

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 8 måneder senere...

utover våren kommer jeg til å skrive litt om hvordan forholdene er i fjella: når isen går, fiskerapporter, hva som klekker og litt diverse.

Det kommer nok til å bli mest oppdatering fra sent mars/ tidlig april og utover

 

Denne informasjonen kommer du til å finne på:

http://www.fjella.com

 

Håper noen får nytte av informasjonen :)

 

Gi meg gjerne tilbakemelding hvis det er noen som kommer til å bruke den, eller om det er noe mer jeg skal legge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sperlin: Jeg er meget interessert i den informasjonen du har planer om å legge ut på fjella.com. Info om isgang, insektsmangfold, klekkinger osv. Jeg regner selvsagt ikke med at du legger ut info om favorittvann osv, men annen info (som nevnt over) gjør det enda mer motiverende å skaffe seg årskort i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo supert at folk har interesse av at jeg (og J.E.Hagen) legger ut litt på sia. Den har jeg bare hatt liggende, uten å bruke den noe særlig. Så da skal jeg oppdatere den så fort vi ser svakheter i isen.

Hvis det er så mye som en liten råk,  skal budskapet spres.

Uansett er vi så rastløse når det nærmer seg slutten av mars, at vi nærmest daglig kjører inn og titter. (ihvertfall et par ganger i uka).

 

Som Hagen nevner, så er det bare å ta kontakt med en av oss, så får vi se om vi får lurt noen fjellaørret.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro moro:) Jeg har gjort en del reserch i dag og snappet om noen ålreite lenker, blant annet denne som fører til fiskekart over Rakkestad

 

http://www.rakkestad.kommune.no/getfile.aspx/document/epcx_id/30536/epdd_id/3754

 

Videre finnes det en del generell info på nettsidene til kommunene Rakestad, Marker og Eidsberg.

Dette er nok gammelt nytt for J.E.Hagen og Sperlin, men det kan sikkert være interessant for andre også. Artig å "bidra" til at fjella.com blir sparket i gang igjen og. Det ser ut som at grunnlaget er lagt for en fin blogg der:) Takk for invitasjonen, flytering er notert på handlelisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vulgata i flere vann,stort sett i de litt større vanna med en del fjell rundt!

Bare å være der til rett tidspunkt!Det er ett problem for da er elve fisket rundt om i landet så godt i gang!

 

Jeg foretrekker nok å jakte på vulgata spisende fisk mellom 1,5 og 2 kg. enn elvefisket. Kanskje fordi jeg ikke har kommet så langt når det gjelder elvene enda. Jeg må nok på oppdagelsesferd i de nordere delene i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...