Gå til innhold

Maur i trømborgfjella alt


J.E.Hagen

Anbefalte innlegg

Er det mygg det går i nå etter isløsningen og litt utover?

Eller er det noe annet jeg må ha med meg når jeg drar dit for å prøve meg litt?

Nettopp starta med fluefiske =)

Mygg og maur er nødvendig, snart blir det vel kjekt å kunne imitere Marginata og Vespertina også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vi så Marginata i Rakkestad i dag. Veldig få av døm vel og merke, men døm var der. Uke eller to med litt varme så snakker vi forhåpentligvis Vespertina.

Like før Vespertinaen dukker opp,Marginataen har holdt på 2 uker nå. En del vingemaur på vannet også men lite vaking i går. Fisken tok både Marg.dun,Maur og Mygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uka har jeg en valgfri fridag jeg kan ta meg. Tenkte å fiske litt.

Kommer ann på hvilket fag jeg kommer opp i på eksamen, men tenkte at det kanskje blir til uka.

Hvis det blir noe, er det noen av dere som fisker i fjella som vil ha med seg en nybegynner på tur? ;)

Har bellyboat!

- mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så Marginata i Rakkestad i dag. Veldig få av døm vel og merke, men døm var der. Uke eller to med litt varme så snakker vi forhåpentligvis Vespertina.

Like før Vespertinaen dukker opp,Marginataen har holdt på 2 uker nå. En del vingemaur på vannet også men lite vaking i går. Fisken tok både Marg.dun,Maur og Mygg :)

Har den holdt på så lenge alt? Moro! Første gang jeg så den i går. Var en del vingemaur og fjærmygg der vi var i går også, faktisk en del vak og. Men den tok så og si bare pupper eller mikroskopiske mygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr mygg (Palmer, Cdc myggen osv.) Myggklekkere (Once and away, F-fly osv.), Noen Vespertina og Marginata klekkere, spinnere og duns + maur så er du vel egentlig i boks.

Hjertelig takk!

Er duns når de nettopp er ferdige å klekke, og spinnere når de ligger døende på vannet med vingene ut (?) Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...