Gå til innhold

Maur i trømborgfjella alt


J.E.Hagen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk til dere begge. Bildet mitt var ikke stort mer enn en ren dokumentasjon... En etterlengtet bekreftelse på at alt er som det skal igjen:) Hagen sitt bilde var morsomere og av bedre kvalitet. Vi kan si at de utfyller hverandre:) Måtte vi alle ha en flott sessong!

 

Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur igår men mye vind. Var maurvaking på 1 av vannene og 4 stk ble med opp og ut igjen.

De 2 største var forholdsvis magre men det er jo tidlig enda. Har likevel inntrykk at det er endel mager fisk i Fjella etter flere turer i området også sør i fjella(høst). Kanskje vel mye fisk enkelte steder?

Herlig å være igang iallefall og et flott område  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel! Nå har jeg ikke fisket under de beste forholdene annet enn høstfiske og jeg har ikke fisket i vann langs veiene så da får vi prøve mere  ;)

Hvordan er det med døgnfluer som lepto i Trømborg? Har tilgode å se noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt noe kaldere, men jeg så maur med vinger på vannet i Trøgstad forrige helg, så nå må en bare følge med, vil ikke gå glipp av det. Vi så Vespertina i fjor, og fikk fisk på det, eller var det Marginata... ikke husker jeg men myrdøgnflue var det. Skal ut en tur i morra for å sjekke forholdene, men i dag er det for mye vind for meg. Hadde det roa seg mot kvelden kunne det kanskje vært lurt å ta seg en tur. På onsdagen var det nemlig slik at vinden hadde stått på hele dagen, og i den enden av vannet hvor det hadde vært pålandsvind, vaka det merkbart mer enn i andre enden, så det var nok ryddefisk på pletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så Vespertina i fjor, og fikk fisk på det, eller var det Marginata... ikke husker jeg men myrdøgnflue var det. 

 

Veldig enkelt å se forskjell på disse.Marginataen er stor,nesten som en liten Vulgata,mens Vespertinaen er liten.

Ja,det er mest mat der vinden har stått på og også varmere vann hvis solen har vært frempå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk en pm av den som kalte seg ks og den som kalte seg palmer. Tenkte jeg skulle  svare dem, er litt trå se.. ,men nå vet jeg ikke hvem som kaller seg hva lenger her :)

Fint hvis dere opplyser meg... hilsen en forvirret Sperlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallojs!

Hvordan står det til med marginataen i fjella for tiden? Etter 3 uker på skolen og en halv uke i Nordmarka, har det gått lang tid siden jeg trokket rundt i Eidsberg. Marginataen popper opp nå og da i Nordmarka... da burde det vel ha skjedd noe i indre Østfold også?

 

Lørdagshilsen fra Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...